• ebe91

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

snö 81 skrev 2016-01-13 14:12:28 följande:

Vad har era barn i sängen (täcke/filt/kudde) nu när dom blivit såhär pass stora? Tänker då främst de barn som sover i egen säng

Vi köpte en liten mysig filt innan Tage föddes och den fick han ha som täcke eftersom man ska undvika vanligt täcke i början. Han har fortfarande bara denna lilla filt i sängen och den ligger ytterst sällan ovanpå honom. Kudde har han inte heller då han snurrar som en propeller på natten. Han har huvudet åt alla väderstreck under en natt så man skulle i så fall bli tvungen att fästa fast kudden på huvudet ;)

Nu sover han både i sin säng och med oss, men han har haft samma sen födseln; en tunn kudde och en mjuk filt. Visst, fötterna ligger lika ofta på kudden som huvudet men när vi lägger han ligger han åtminstone åt rätt håll ;) vi har kört kudde hela tiden för att minska risken för platt huvudform. Filten är lika ofta under han som delvis på han, men han håller sig varm i bara pyjamas.
  • ebe91
    Mildamilda skrev 2016-01-13 17:27:15 följande:

En annan icke önskvärd grej min bebis gör är bits! Nyss kröp han fram till mig när jag satt på golvet o så bet han mig genom mysbyxorna i insidan av låret aj!! Nån mer?

Japp, han testar sina tänder i allt! Låret, magen, armen... Ja, och allt annat han får tag i också för den delen. Både på mig och på saker ;)
  • ebe91

Från ingenstans har Bosse börjat rata burkmaten... Lägligt med knappt 2v kvar till thailand... Nog tycker jag han äter skapligt av vanlig mat, men burkmat har varit så enkelt... Speciellt när man är på språng.

• ebe91
    Kpax skrev 2016-01-16 11:19:32 följande:

Tog ett test idag, och jag är gravid :)

Det är ju väldigt tidigt, så mycket kan hända, men jag tror jag är i vecka 6 (bf 14/9). Jag har haft mycket mellanblödningar innan jag tog ut spiralen, därför litar jag inte lika mycket på mensen som vanligt.

Ni andra som är gravida, när har ni bf? Och ni andra som har äldre barn, hur länge sover de i spjälsäng, sitter i barnstol vid bordet, och åker vagn?

Grattis!!! :D

Jag har bf 21/6 (vecka 18 nu). Vi har tänkt att Bosse ska vänjas in i ny säng under våren, tidig sommar så bebis får överta spjälsäng. Har önskar oss en växasäng i 1-årspresent av farmor o farfar :) sen har vi köpt en bugaboo donkey (begad av några bekanta) då jag aldrig kommer kunna gå på stan/ut med båda sen när sambon jobbar. Visst går bärsele också, men vagn är mysigare i mitt tycke...
  • ebe91
    Kpax skrev 2016-01-16 19:14:33 följande:

Tack alla :)

Det gick inte alls lika snabbt första gången, då tog det sju månader, nu måste det tagit sig på första försöket i princip!

Jag vet inte riktigt hur många det är nu, fem kanske? Vad jag vet är ingen i vår föräldragrupp gravid igen, men jag pratar så sällan med dem eftersom jag jobbar nu.

Dom jag kommer på såhär direkt är;
    Jag, tovemaja, villhaenbebbe, kpax oså hon som jag har glömt namnet på... Som hade en äldre sen tidigare (10 år?) och född 88(?)... (Förlåt om du läser detta o jag glömt ditt namn...) och förlåt om jag glömt bort någon mer! Sen vet jag en till här på fl (kiwanna? Eller ngt sånt, haha!) som har en född i mars o är gravid igen, men vet inte om hon var med i februaritråden eller denna... Jag var ju först med i februaritråden då jag var beräknad 27/2 med sonen (men alla där fick tidigt i månaden o sen var dom inte lika trevliga som er ;) )
  • ebe91
    Mildamilda skrev 2016-01-16 20:49:49 följande:
    Laila va?
    Ja, Laila88 tror jag hon hette här! :)
  • ebe91
    Kpax skrev 2016-01-17 10:09:55 följande:
    Juli för dig också, då är ni minst tre, vad roligt!

Det känns lite främmande fortfarande, men roligt och spännande. Jag är nervös fortfarande, men det löser sig väl, får bita ihop och kriga på sömnlös ett par år ;)

Josefin sover så dåligt nu, hon vaknar runt två och är pigg. Hon vaknar tidigare också, men då brukar det gå att få henne att somna om.

Jag vet inte vad vi ska göra... Sover hon för mycket på dagen (2 x 0,5-1h)? Tar vi upp henne för lätt? Är det bara en fas vi ska vänta ut? Hon somnar vid 20.00 och gör morgon vid 6,00 (eller max 8 om hon varit vaken till 5).
    Tycker Bosses sömn är svår också... Han sover 30-90 minuter på förmiddagen/mitt på dagen (oftast typ 1h) och ibland även 30 min på eftermiddagen. Somar allt mellan 21-22:30. Sen sover han oroligt hela natten, fram till kl 5 då han brukar djupsova till kl 8. Han rullar över till våran säng, gnäller i sömnen osv. Ibland räcker det att ge tutten, ibland får jag gorma lite mer. Men ger säkert tutten 7-10 ggr/natt... Sista nätterna har varit hemsk men då har han haft 40 graders feber (skyller på 18-månadersvaccinet han fick 5e, är 7-14 dagar innan febern brukar komma).
  • ebe91
    tovemaja skrev 2016-01-20 06:26:34 följande:

Härligt LillLouise! Själv vaknade jag 04.30 och kunde inte somna om :)

Ul igår, allt såg fint ut och mini fäktade omkring med sina små händer :) v.14 nu! Tiden springer!

Nu:jobbet!

Åh, mysigt! Jag går in i v 19 idag, på måndag ska vi få se bebis för första gången, längtar så!
  • ebe91
    Mildamilda skrev 2016-01-20 10:51:44 följande:
    Vecka 19!! Galet va tiden går fort... Lycka till på ultraljudet!
    Tack :) Ja alltså, med Bosse kollade man gravidappen varje dag men nu är det typ "helvete, är det onsdag igen?!".
  • ebe91
    snö 81 skrev 2016-01-21 07:06:32 följande:

Jag blir galen på kylan vi har här uppe just nu. De senaste tre veckorna har det varit som varmast -20 typ. Nån dag var vi faktiskt uppe på -8, men så dagen därpå var det -24 igen.
    Idag toppnoterar vår termometer på - 32.4, och jag och Tage måste strax ge oss ut med vagnen och följa storasyster till skolan :-/

Jag är också jätteless.. Suttit inne hela veckan med en tokförkyld Bosse. -34 visar termometern just nu, blääää... I vanliga fall brukar vi kunna åka en sväng trots kylan, eller åtminstone komma ut o få frisk luft när han ska sova men eftersom han är så förkyld vill ingen träffa oss och jag vill inte ha han sovandes ute pga luftrören redan är nog irriterade... Inte för att tjata, meeeen - thailand om exakt en vecka !! (Jag har varit till turkiet en gång o mallorca en gång så detta ska verkligen bli jättespännande!)
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?