Inlägg från: tovemaja |Visa alla inlägg
  • tovemaja

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Va?? Va stört ebe91 och lilj3!

Har alltid bara hört tvärtom! Att man vill ha runda Goa bebisar med valkar på låren :)

• tovemaja

Min Folke klarade utan feber efter sprutorna... Skönt! Blev extra gnällig och trött under dagen men verkar ungefär dom vanligt nu vid läggdags. Skönt!

• tovemaja
    Mildamilda skrev 2015-05-27 22:47:09 följande:

Nån här inne som använder tygblöjor?

Japp!
  • tovemaja

Ang. Barnvagnar... Måste bara säga att jag är så nöjd med vår stabila Kronan! Vi bor mitt ute på landet med sten och grusväg... Funkar kanon! Går även lätt att få in i vår V70. Otymplig i stan men är så sällan där, vid korta besök är selen tillräcklig. Suffletten går att fälla ner helt som solskydd och extra lufthål finns bak om man nu behöver lägga över något helt... Vilket jag i te fattar varför jag skulle behöva.

Men... Bilen och bilfärder! Hu!!! Någon annans bebis som avskyr bilen? Vet inte vad jag ska göra... Han fullkomligt illvrålar så fort vi kommer ut på platta vägar som motorväg eller stadstrafik. Minst sagt svettigt!

• tovemaja

Har testat två olika babyskydd, ingen skillnad! Hoppas nu att han mår bättre när vi sätter över honom i vanlig barnstol... Annars blir det jobbigt! Vi bor som sagt helt off, finns inte ens buss... Så han måste lära sig!

Kpax skrev 2015-06-01 23:37:38 följande:

Kronan verkar bra! De har en sulky som jag hade varit intresserad av om det var aktuellt med den typen av vagn.

Josefin tycker bilen är okej, men inte fantastisk. Oftast är hon vaken, och då tröttnar hon efter en stund. Vad har du för babyskydd? Känner du någon som har en annan sort som du kan testa?

• tovemaja

Ring åtminstone 1177 om du är orolig!

Kram

septemberbarn08 skrev 2015-06-02 13:50:17 följande:

Vi har hittills testat bröstmjölk, näsdroppar och nässpray (saltvatten i sprayform alltså). Nässugen har vi också testat men det verkar inte vara så mycket snor som är problemet utan mer att det är svullet och täppt.. låter åtminstone så när hon andas. Bröstmjölk och sprayen funkar visserligen någorlunda bra men bara tillfälligt..

Nu har hon sovit två timmar och sover än.. då vaknade hon bara för att jag klädde henne och somnade direkt när jag satte henne i bilstolen. Hade sovit två timmar innan det också och bara vaknat korta stunder och somnat om så fort jag lyfte upp henne!

• tovemaja

Vaknade också med "mensvärk" (helammar) och hoppas inte det är ett tecken på att den är på ingång! Precis ett år sedan jag hade min senaste mens ny idag :) får gärna hålla dig borta!

sommarstad skrev 2015-06-03 20:20:43 följande:

I över fem dagar har jag haft nåt som känns som mensvärk men ingen mens har synts till. Värken har blivit värre för varje dag och idag har dessutom blivit värre ju längre dagen har gått. Illamående och huvudvärk har jag fått nu på kvällen. Trodde det skulle hjälpa med mat men efter middagen känns bara värre. Tur att maken varit ledig idag och är det imorgon också så jag får hjälp med lillen.

• tovemaja

Hehe... Jo, vi borde ha legat väldigt lika i våra cykler förra året Kpax! Hur gick efterkontrollen? Allt ok?

Inatt har vimäntligen haft en bra natt igen! Han skämde bort oss under en månads tid så sista veckan nu har därför känts kämpig med massa uppvak och inget "långpass" alls.

Någon annans fl-app som FORTFARANDE inte funkar? Stööööörigt!

• tovemaja

Kanske du kan filma henne och visa en läkare så de fattar?

septemberbarn08 skrev 2015-06-04 07:51:32 följande:

Enligt läkaren igår blir en bebis inte så påverkad av att vara täppt i näsan, det LÅTER tydligen mer än vad det är jobbigt och därmed är det bara vi föräldrar som "lider" av det.

Idag skulle jag vilja ge den läkaren en käftsmäll. Efter kl.2 inatt har jag varit vaken med en ledsen tjej som fäktat med armarna i ren förtvivlan för att hon knappt fått luft! Jag hatar att ligga bredvid och höra hur svårt hon har för att andas! Och att sedan höra en läkare dumförklara mig för att jag är rädd att hon ska sluta andas och dö!? Idiot!

Borde man ringa och be att få en second opinion? Få träffa en annan läkare? Eller blir man stämplad som knäpp och hysterisk då?

Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?