Inlägg från: LillLouise84 |Visa alla inlägg
  • LillLouise84

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Tussludd skrev 2015-02-24 07:55:03 följande:

Tycker på det stora hela att graviditeten är en rätt jobbig transportsträcka, men det kommer nog kännas värt det efteråt!

Pratade med syrran, och hon har lovat att ta hundarna nästa helg oavsett om det innebär att avbryta skidsemestern. Puh! Den största fördelen med amning tycker jag är att barnet får ett skydd mot diverse infektioner med antikroppar från bröstmjölken. Något som jag verkligen vill ge mitt barn om jag kan. Klart att man ska göra vad man känner känns bäst oavsett om det är att amma eller inte, men ibland känns det som att bröstmjölk likställs med ersättning vilket inte är helt sant. (Jag är menar inte att hoppa på någon alls, valet är helt fritt och jag tycker inte någon ska skämmas eller ha dåligt samvete för sitt val. Jag vet också att fördelarna med antikroppskyddet är mycket viktigare i andra länder än vårt trygga Sverige och att de flesta klarar sig alldeles utmärkt utan bröstmjölk. Jag är inte heller främmande för att själv ge ersättning men hoppas på att kunna amma. Tycker bara att bröstmjölken hamnar lite i bakvattnet ibland...)

BVC rekommenderar verkligen att jag ska amma i 6 månader pga mycket allergier på båda sidorna av släkten, ammningen är det bästa skyddet mot allergier.
  • LillLouise84

Nu får bebisen komma snart annars får jag gå naken. Jag har ingen lust att köpa nya kläder nu. Jag har två par jeans som jag varvat mellan när jag varit någonstans och kört mysbyxor hemma. Men nu på morgonen skulle jag försöka fånga dottern på dagis och ta på henne inneskorna, då var jag vigare än jeansen och hörde väldens "ritch" och jeansen sprack i säkert två dm.

• LillLouise84
    snö 81 skrev 2015-02-24 09:32:11 följande:

Jag har inte haft jeans sen typ v.28. Mudden på byxorna sitter ju så hårt så även om byxorna är lagom så är mudden för liten.

Jag har gått omkring i strumpbyxor eller leggings i evigheter nu, oftast kombinerat med en tajt bomullsklänning från hm (har 4 st). Väldigt bekvämt och rätt snyggt!

Det går ganska bra med mudden tycker jag, förutom när det blir sent på kvällen när magen svullnar ännu mera då brukar jag rulla ner mudden under magen istället. Jag har någon enstaka klänning men de sitter inte bra.
  • LillLouise84
    snö 81 skrev 2015-02-24 10:18:07 följande:

Har du byxor som är i "din storlek"? Jag upplever att jag måste gå upp flera storlekar bara för att mudden ska passa och då har jag inte ens speciellt stor mage. Och det känns inte så kul att köpa byxor i 42 när jag egentligen bara behöver 38.

Nu har jag iofs bara testat byxor från hm så jag har ju iofs inget att jämföra med.

Jag har gått upp en storlek, visst de är tight över magen men jag fryser ihjäl i bara leggings. Jag använder hms gravidkläder.
  • LillLouise84
    Smulan 89 skrev 2015-02-24 10:42:59 följande:

Det är så olika. Det beror ju på hur man upplever sin graviditet. En del har ett helvete med foglossning, halsbränna, illamående, högt blodtryck, vatten i kroppen osv osv. Andra, som jag tex har en lugn och enkel graviditet. Jag älskar att vara gravid, men det räcker med barn nu, annars hade jag gärna varit gravid igen.

Jag mår bra i kroppen så det syns inte att jag inte mår bra. Men illamående, halsbränna, näsblod och konstant förkyld gör att jag tappar orken.
  • LillLouise84
    Kpax skrev 2015-02-24 11:00:34 följande:

Ja, han fick en tid i morse, och akupunkturen lindrade, men skiten verkar komma tillbaka efter ett tag. 500 spänn per behandling, herregud... Förhoppningsvis får han tid hos en läkare imorgon så han kan få en remiss.

Här har sjukgymnasten Drop in vissa dagar och tider, då är det bara att gå dit och begära akupunktur och då kostar det som ett läkarbesök. akupunktur bör upprepas med några dagars mellanrum.
  • LillLouise84
    Kpax skrev 2015-02-24 11:08:51 följande:

Åh, kan du ha tighta klänningar? Vad fint... Jag kan inte ha det pga ryggfetma, det ser fan inte klokt ut, jag är som en valross med valkar överallt.

Min go to-outfit är tights hemma och jeans (som är för trånga i mudden), linne och uppknäppt skjorta eller cardigan om jag måste utanför hemmets trygghet.

Längtar jättemycket efter att kunna ha riktiga kläder.

Jag kör med samma typ av kläder som dig. Jeans och svart linne så är det bara att växla mellan olika skjortor och koftor.
  • LillLouise84
    pink76 skrev 2015-02-24 13:31:10 följande:

Jag har nu gått upp 30+ kilo så jag är glad att några kläder passar alls. Det blir gravidleggings o klänningar eller långa tröjor.

Mitt största problem är att hitta långa tröjor som är tillräckligt långa för att nå över magen. Min mage är enorm!
  • LillLouise84
    Trollunge85 skrev 2015-02-24 15:03:57 följande:

Loka innehållet ju ingen energi. Hade velat se det serveras på ett maraton. Hoppas du fått honom att inse att din vilja gäller den här gången

Ja om han inte lyssnar nu så kommer jag bli galen. Jag tänker packa ner festis och cola så jag har en sockerchock med mig. Jag tänkte köpa lite godis och dryck i morgon när jag ska storhandla. Jag tänkte bunkra upp i frys och skafferi så det finns att göra mat av. Plus att jag ska tanka upp bilen och fylla på med spolarvätska. Vi har ju en bra bit att åka så jag vill vara förberedd.
  • LillLouise84
    Mimipig skrev 2015-02-24 16:16:16 följande:

Oh no! Jag har ett par gravidjeans och ett par leggings som fortfarande passar. Vet inte vad jag skulle göra om jeansen dog. Det är ju inte fler gravidkläder man längtar efter att shoppa nu direkt. Jag spanar redan på vårmodet och drömmer önskedrömmar om min nya kropp.

Jag längtar efter vanliga kläder. Men förra gången fick jag dras med mammabyxorna flera månader efter då magen blev som en stor deg precis i byxlinningen. Och envis som jag var så ville jag inte köpa större byxor..
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?