Inlägg från: Mimipig |Visa alla inlägg
  • Mimipig

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Cymi skrev 2015-03-17 00:07:15 följande:

Nu är ju alla som inte fött än ganska i slutskedet här, hur rör sig era bebbar nu? Min rör sig ett par ggr om dan men shit vilka små rörelser jämfört med förut, typ en liten puff med en arm eller en fot eller försök till att röra sig lite mer men antar att det är väldigt trångt nu. Jag undrar ibland om hon gör för små rörelser men hos bm i förra veckan såg allt bra ut iaf :P

Jag gissar att det är rätt individuellt, så man ska nog inte bli orolig för att andra bäbisar beter sig annorlunda. Min är vaken och rör sig nästan jämt, men det är trångt, det märks. Mest stretchar han och han känns riktigt stark, han kan göra mig riktigt illa men han kan även göra snabba moves i det trånga utrymmet ibland. Men mest långsamt och starkt nu.
  • Mimipig

Nähä, det går visst inte att somna om efter den här sista kisspausen. Inga förvärkar inatt.

• Mimipig
    LillLouise84 skrev 2015-03-17 09:44:02 följande:
    Här händer inte ett skit. Jag är bara så jävla trött på att vara gravid och inte orkat vara aktiv på ett tag. Jag har de senaste två veckorna haft rejält med onda sammandragningar i en timme åt gången sen slutar det plötsligt. Jag kommer att föda hemma för när det är dags kommer jag inte förstå att det är allvar.
    Jag fick några onda känningar i magen igår, men jag tror inte ens att det var sd eller förvärkar utan bara bäbisen som kommit på ett nytt, obehagligt sätt att trycka på mig.

Svärfar berättade i helgen att alla hans tre barn, (inkl min man) samt han själv föddes "med näsan i vädret", dvs vidöppet, och alla fick därför dras ut med sugklocka. Tre olika mammor. Jag hoppas inte det här är något ärftligt. Äh, tror inte det. Min plutt ligger "rätt", högervänd, med ryggen på vänster sida och smådelarna på höger.
  • Mimipig

Finns det några rutiner kring hinnsvepning? Min bm har aldrig nämnt det och jag har aldrig frågat. Har bf på sön och tycker att det vore fint om plutten höll schemat.

• Mimipig
    LillLouise84 skrev 2015-03-17 22:55:55 följande:
    Jag blev hinnsvept pga att jag samlar så otroligt mycket vätska nu 4 kilo på 10 dagar då. (nu 7 kilo på mindre än en månad). Här hinnsveper bm för att fl ska slippa göra det eftersom vi har 12 mil till fl. Min bm sa att det är omföderskor som de hinnsveper, för förstföderskor är nästan alltid slutna och då är det som att köra fingret i sten.

Jag läste på 1177 att hinnsvepning gör man i v 41+ för att få igång fl. Som en lättare igångsättning.
    Aha. Tack för info. Vi får väl se om det blir aktuellt för min del alls då, känns inte så.

Jag har gått upp ca 16 kg tror jag, och det är helt ok tycker jag, men idag tänkte jag att jag ville besöka en inredningsbutik. Behövde gå fyra kvarter, vilket resulterade i massa värvning ländryggen. Magen är för tung nu alltså?! Det är inte bara fogarna som är problemet nu, utan framvikten. Bäbis - kommod söndag som avtalat, ok?
  • Mimipig
    LillLouise84 skrev 2015-03-17 23:11:45 följande:
    Jag har bf på lördag och får gärna ut bebisen nyss. För en månad sedan hade jag gått upp 12 kilo, men nu är det 19. Skitjobbigt när jag redan innan graviditeten vägde för mycket.
    Vikten känns som ett lotteri. Jag bävar lite för att få se vad som finns kvar av kroppen när bäbisen har lämnat boet. Det hjälper ju inte heller till att jag har noll kondition och noll muskler kvar efter 6 mån med foglossning. Kommer barnvagnspromenader verkligen att räcka...?
  • Mimipig
    Mildamilda skrev 2015-03-18 07:58:44 följande:

Vi fick en pojke igår 23:53, kvart över elva kom vi in på förlossningen, så det gick ruskigt fort!

Snabba ryck! Stort grattis till killen!
  • Mimipig
    ToveS skrev 2015-03-18 08:23:05 följande:

Utvärdering av färdknäppen: har inte hänt nånting alls! smile4.gif

För min kompis kom resultatet två dar senare. Eller så saknades samband helt. Vem vet.
  • Mimipig
    ToveS skrev 2015-03-18 09:48:08 följande:
    Jaa vi får väl se.. Har ju "bara" haft uppehåll på ca 1,5 v innan var det mer regelbundet och då har inget hänt. Börjar undra varför nåt skulle hända nu... Men vi får se smile5.gif min man sa iallafall att nu får fan ungen komma så man kan göra det normalt igen! Så han färdknäppar nog inte heller för nöjets skull nu smile5.gif röjer i förrådet idag, kanske ger det nåt.. Fast jag har alltid sju järn i elden så jag tror snarare att den kommer när jag börjat vila...
    Jag börjar känna mig kluven i leveransfrågan. Jag vill ju att han ska komma på bf på söndag, men något säger mig att jag kommer att gå över tiden. Länge. Men jag vill inte att han kommer före helgen heller, så jag skulle känns mig oförberedd och lite skakig om han kom idag. Men så spelar det ju ingen roll vad jag vill, han kommer när han kommer.

Jag ska också fixa hemma idag. Vill helst tapetsera i vår Walk in closet, men kan inte ens bestämma vilken tapet jag vill köpa, så det lär ju dröja. Tips på bra tapeter på nätet?

Kanske är idag dagen då jag tar tag i mitt ångestprojekt - viktiga-papper-lådan? Eller så putsar jag silvret. Eller manglar alla dukar. Det finns att göra...
  • Mimipig
    LillLouise84 skrev 2015-03-18 09:53:04 följande:
    Min man totalvägrar sex och har nog gjort det i säkert en månad.
    Vi har inte haft sex sen januari eller nåt sånt. Ingen av oss har haft nån lust. Jag blir alldeles imponerad av er som fortfarande håller ångan uppe - och en hel del prestationsångest får jag också.
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?