Inlägg från: laila88 |Visa alla inlägg
  • laila88

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Ninat skrev 2014-09-02 21:10:40 följande:

Jag går också igenom detta själv. Jag fick välja mellan killen och bebisen så mitt val var inte svårt! Vi klarar detta galant :)

Tråkigt att det blivit så! men det är faktiskt skönt att höra fler som är i en liknande sits, och vid samma tid också :)

Har ett barn sedan innan och det här blir första gången jag gör det här själv, både skrämmande och lite tufft :) barnmorskan jag pratade med idag sa "lägg händerna på magen och säg till bebisen nu är det du och jag, nu gör vi det här!" :)
  • laila88
    Kurona skrev 2014-09-02 22:04:23 följande:

Okay,  så då kan jag alltså hänga på här?

Är gravid i vecka 11 (10+0) och har BF 30/3. Har en son som närmar sig två år. 

Tråden startades av en förstagångsföderska :) men har blivit rätt blandad :)

Själv väntar jag mitt andra :)
  • laila88
    Kpax skrev 2014-09-10 19:44:15 följande:
    Vad fin du är! Är det första barnet?

Jag tycker det är så surt att man inte kan ladda upp bilder från mobil och surfplatta (iaf inte om man har Android), jag sitter aldrig vid datorn :(
    Jag har laddat upp från android, men från crome på mobilen :) alltså ingen app, prova på den vägen?
  • laila88
    KarinIngrid skrev 2014-09-17 13:48:36 följande:

tryck citera-knappen uppe till höger i inlägget!

Jag är i v. 14
    har känt vid ett par tillfällen att det liksom kittlat till nån milisekund i nedre magen. men min väninna sa att det var alldelles för tidigt att känna nåt av barnet så det måste ha varit gaser... jag vet inte rikigt. Jag vill ju gärna tro att det var lillpluppen jag kände :)

Jag tror man kan känna tidigt! Det är ju ändå rätt "stort" så nog kan man känna under olika omständigheter, tror det är väldigt individuellt. Jag är helt säker att jag känt några gånger redan. är i v 13. Medan vissa inte känner tidigt alls.. Tror det är lika normalt att känna tidigt som sent :)
  • laila88

Idag har jag varit på inskrivning! GUD vilken underbar barnmorska! Jag känner mig så sjukt nöjd verkligen! Kände mig trygg och hon hade egna erfarenheter som det jag går och har gått igenom och jag cyklade hem med världens lättaste lyckliga feeling :)

• laila88
    Tussludd skrev 2014-09-18 06:40:18 följande:

Härligt!! Du behöver allt stöd du kan få, så sug åt dig! :) skönt att ha någon som gått igenom liknande.

Ja precis!:) Det var exakt den barnmorskan jag behövde i det här läget, det kände nog ödet eller något på sig ;D

I helgen ska jag å köpa ett tungt bord, ett riktigt massivt soffbord. Undra hur dåligt det är å lyfta tungt nu? :/
  • laila88
    Mimipig skrev 2014-09-20 09:32:42 följande:

En bonus med moderkaksprov: man får en länk med en kod där man kan kolla vilket kön det är redan nu. (13+5). Igår var min mans födelsedag, så vi satte oss högtidligt framför datorn och kollade. Efter åtta dagars tortyr i väntan på mkp-provsvaret kändes detta som ett lotto med bara vinster. På skärmen stod: "Det är en pojke." Jag fick visst en liten chock. Min man gjorde segertecken och fick tårar i ögonen. Jag satt bara och stirrade. Jag hade inte haft någon känsla för det ena eller andra innan, men jag insåg - och skäms för det - att jag hoppats på en flicka. Gör alla kvinnor det med första? Hur känner ni? Efter en natts sömn känns det redan toppen med en kille, förutom att de ha tråkigare kläder. Oh, ytliga tankar, vik hädan.

Gud va läckert! Jag satt på toan igår(haha) och funderade över de där med bikarbonat test och rödkåls test för att se om de är en flicka eller pojke. Sen funderade jag på dom som gör såna där moderkaksprov om de gick veta könet så. Och här kommer du å berättar att det går, va kul!

Jag tror det är vanligt att man vill ha en flicka för man själv är en :) Första barnet hoppades jag på pojke och det blev det. Men nu hoppas jag lite på en tjej för att jag vill gärna ha en av varje :) och att man själv är tjej så tror ja de är en fullkomligt naturlig smyg-önskan. Men självklart är det viktigaste att barnet är friskt och att allt går bra! :) Goes without saying.. Man älskar det lika mycket oavsett :)
  • laila88
    JhjärtaK skrev 2014-09-20 04:05:07 följande:

Tack för alla grattis!

En av mina första frågor till den bm som gjorde UL var "men vi har ju inga tvillingar i släkten!!" Och då sa hon att allt tyder på att dessa två är enäggstvillingar och det är inte ärftligt tydligen.

Vår dotter blir 3 år i mars så det känns skönt att hon är såpass stor. Då blir det ex ståbräda för henne och "bara" en tvillingvagn till de små.

Men kan säga att allt känns helt overkligt fortfarande

WOW, dubbelgrattis :D va spännande!
  • laila88
    tovemaja skrev 2014-09-20 23:38:20 följande:

fan, ljustljustrosa blödning efetr sex ikväll...16+1 ia... :(

Det är nog ingen fara, då man är gravid har man ju sköra slemhinnor :) Speciellt att det kom efter sexet gör att det får mig att tänka "De är lugnt!!" :)

Men jag kollar trosorna varje dag typ, oron finns där såklart. Och är du orolig kontakta gyn imorn, eller måndag :) Men jag tror det bara är sköra slemhinnor!
  • laila88

Jag kan inte känna någon livmoder heller?! Jag fattar inte ens hur man gör eller hur det ska kännas? Haha. Känns lovande att jag känner mig så lost då min stora dröm är att bli barnmorska!

Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?