Mimipig skrev 2014-09-20 09:32:42 följande:
En bonus med moderkaksprov: man får en länk med en kod där man kan kolla vilket kön det är redan nu. (13+5). Igår var min mans födelsedag, så vi satte oss högtidligt framför datorn och kollade. Efter åtta dagars tortyr i väntan på mkp-provsvaret kändes detta som ett lotto med bara vinster. På skärmen stod: "Det är en pojke." Jag fick visst en liten chock. Min man gjorde segertecken och fick tårar i ögonen. Jag satt bara och stirrade. Jag hade inte haft någon känsla för det ena eller andra innan, men jag insåg - och skäms för det - att jag hoppats på en flicka. Gör alla kvinnor det med första? Hur känner ni? Efter en natts sömn känns det redan toppen med en kille, förutom att de ha tråkigare kläder. Oh, ytliga tankar, vik hädan.
Gud va läckert! Jag satt på toan igår(haha) och funderade över de där med bikarbonat test och rödkåls test för att se om de är en flicka eller pojke. Sen funderade jag på dom som gör såna där moderkaksprov om de gick veta könet så. Och här kommer du å berättar att det går, va kul!
Jag tror det är vanligt att man vill ha en flicka för man själv är en :) Första barnet hoppades jag på pojke och det blev det. Men nu hoppas jag lite på en tjej för att jag vill gärna ha en av varje :) och att man själv är tjej så tror ja de är en fullkomligt naturlig smyg-önskan. Men självklart är det viktigaste att barnet är friskt och att allt går bra! :) Goes without saying.. Man älskar det lika mycket oavsett :)