Inlägg från: JhjärtaK |Visa alla inlägg
  • JhjärtaK

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Hanna1989 skrev 2014-08-18 18:13:44 följande:

Kanske bara är en myt. Min kompis hade sett flera gravida gå vid sidan tidigare och personalen sa att det va helt okej att jag gick vid sidan så lika bra tänkte jag : )

Är nog lite extra löjlig då vi haft många MF i familjen, att jag inte trott jag kunnat bli gravid + att det är första barnet : )

Skönt att höra det med nötköttet för va på Fridays igår och fick en väldigt god burgare som var välstekta på alla sidor men lite rosa inuti, då behöver jag inte tänka mer på det : ) tack.

Har bara läst på lvm att kött skulle vara genomstekt och antog det var allt.

Det var nog ingen fara med din burgare MEN rådet om genomstekt gäller även nötfärs då nötfärsen har "oändligt" många sidor typ (får ju det när köttet går genom kvarnen). Så nötfärs skall genomstekas men nötkött i bit går bra att äta rosa
  • JhjärtaK

Taget direkt från Livsmedelsverkets hemsida:

Ät inte rått kött. Genomstek köttfärs, fågel, lamm, gris och vilt. (toxoplasma)

• JhjärtaK

Alltså min jäkla foglossning, jag håller på att krevera! Började jobba idag och att sitta i en kontorsstol i några timmar i streck var INTE något min korsrygg uppskattade. Brännande molvärk som gjorde det svårt att koncentrera sig! Hur skall jag kunna jobba i 7 månader till???? Och jag vill verkligen inte sjukskriva mig förrän tidigast i slutet av januari, sitter på ett jätteintressant uppdrag och skulle känna att jag verkligen lämnade kunden i sticket

• JhjärtaK
    laila88 skrev 2014-08-18 19:03:29 följande:
    Kanske kan du kolla efter en ergonomisk stol av nåt slag? :) som känns bra, prova ut nån riktig en som blir balsam för fogarna? :)
    Har redan en bra stol och jobbar som konsult så kan inte begära att kunden skall köpa in en annan stol till mig. De vet ju dessutom inte att jag är gravid än heller. Får nog bara stå ut och be min bm om att boka in akupunktur. Har förstått att det hjälper vissa.
  • JhjärtaK
    Ninat skrev 2014-08-19 00:19:12 följande:

Är det någon som har någon aning om hur många personer man får ha med sig in i förlossningsrummet? :) tänkte ha 2 nära kompisar om det är möjligt! :p *hoppas*

Tror att det går bra med två. Flera har ju sin partner och en doula med sig.
  • JhjärtaK
    Joooj0 skrev 2014-08-20 12:51:02 följande:

Jo jag har oxå nån metall smak i munnen, ska på 2 kräftskivor i helgen, har redan sagt innan att jag ska köra så d blir lugnt :) nån som varit på första mvc samtal?

Japp! Var på första delen av inskrivningen förra veckan och skall dit igen om tre veckor för blodprov inför kub och övrig provtagning. Känns så långt tills dess bara!
  • JhjärtaK
    Joooj0 skrev 2014-08-20 14:59:02 följande:

Jag ska på första mvc samtal på fre, vill oxå ta kub test så fort som möjligt. Har tagit postagen 1g tyckte d blev bra, men bara om jag ska göra nått spec., annars hjälper armbandet mig rätt mkt, och täta små måltider.. Har ni berättat för era nära? Någon mage som växt? Här händer inget:/ mer än smärta och illamående..

Ingen mage alls men vi har berättar för min familj och de blev glada om än lite överraskade (de trodde att vi skulle vänta längre med att skaffa nr 2 trots att det blir 3 år mellan dem). Mår i övrigt mest dåligt. Illamående, yrsel, foglossning, trötthet, ja typ allt "kul" man kan ha som gravid men är ändå nöjd då om detta går vägen så är det min sista graviditet så då försöker jag ändå njuta lite i misären
  • JhjärtaK
    mizzidus skrev 2014-08-20 23:04:50 följande:

Mina ryggsmärtor är inte roliga alls! Vill gärna inte ta värktabletter för det heller, försa om det skulle hjälpa med en värmedyna eller något liknande. Har ni några tips tråden??

Går in i vecka 11 imorgon och ska till mitt andra besök hos BM den 25e och ta blodprover och så inför KUB-testet som jag måste boka också snart.

Dagarna går så sakta tycker jag...

Har hört att akupunktur kan hjälpa mot foglossning. Skall själv be min bm om att få gå då jag också börjat få ont redan i vecka 8. Vetekudde hjälper lite och undvik att snebelasta höfterna, sitt inte med benen i kors eller för brett heller. Hoppas det blir bättre!
  • JhjärtaK
    Joooj0 skrev 2014-08-21 10:44:17 följande:

Tack för tipset!!!:)

Och förvara det i kylskåpet, stängt lock. De kollar ev också bakterier nämligen och då vill man inte att urinet skall stå i rumstemperatur alltför länge.
  • JhjärtaK
    Villhaenbebbe skrev 2014-08-21 20:30:41 följande:

Jag har fått så sjukt ont långt ner i ryggen, mot svanskotan och är ju bara i vecka 10. Blir orolig för missfall då det inte är vanligt att få ont redan nu..

Någon annan som upplevt samma?

Det är nog foglossning snarare än mf skall du se. Är detta ditt första barn? Jag fick mina första känningar redan i vecka 8 men det har blivit bättre men blir fortfarande väldigt trött i ryggen.
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?