Inlägg från: Pyret 85 |Visa alla inlägg
  • Pyret 85

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Chuckiiii skrev 2014-08-06 07:55:57 följande:
    Vecka 8 och ha i augusti låter lite fel..? Jag är i v 7 o ska ha 28e mars;)
    hon skrev att hon skulle till BM i slutet på augusti
  • Pyret 85
    Chuckiiii skrev 2014-08-06 07:58:44 följande:
    Vad har du haft för ryggont? Har haft sjukt ont i ryggen i 2 dagar, men jobbar just nu sjukt långa dagar så hinner inte vila upp den:/. Har ont som en trötthet i ländryggen, men tänkte inte att det hade med graviditeten att göra..
    jo men det beskriver det ganska bra. som en väldigt trött känsla i ländryggen. det gör riktigt ont vissa dagar.
  • Pyret 85
    Hanna1989 skrev 2014-08-06 08:17:02 följande:

Idag slog tröttheten till som ett slag i ansiktet, fyy.... Förkylning på g med. Men morgonen är värst, vaknar alltid en gång på nätterna nästan alltid samma tid 02.30 måste upp och kissa och sen svårt att somna om och grymt jobbigt att ta sig upp på morgonen. Gick in i v.7 idag enligt appen. Bm bekräftade något sånt med.

Funderar lite på det här med koffein. Står inte mer än 300 mg per dag men 300 är ganska mycket ändå... Försöker verkligen undvika men en kopp kaffe på morgonen är ett måste nu, till Frukostgröten : ) hur är era koffeinvanor och vad anser ni om det rekommenderade?

Jag dricker varken kaffe eller te. Cola dricker jag ett par glas på helgen ibland.
  • Pyret 85
    planerattförsökabligravid skrev 2014-08-06 08:48:16 följande:

Vaknade nyss och gick på toa och det kom rätt mycke blod med klumpar.. antar att det är missfall :'( har dock en bokad tid idag för att prata om hälsa, fökning och alkohol, hur ska jag göra med den? ringa och anboka? :(

usch. Ring gyn och be om att få bli kollad. Hoppas på att det är en ofarlig blödning. kram till dig!
  • Pyret 85

Varit på hälsosamtalet idag. Hon räknade mig till 24/3 men jag blir säkert ändrad på UL ändå så jag låter det som står i BF-listan vara. Är iaf enligt BM i v. 7+2 idag.

Jag frågade också angående smärtan i ryggen och om det fortsätter så tyckte hon att jag skulle besöka sjukgymnasten och att jag ev behöver ett foglossningsbälte just för att tänka mer på att böja benen när jag behöver göra lyft. (jobbar på förskola så det blir ju många lyft om dagen)

Vi ska åka till liseberg på fredag nästa vecka så jag frågade ju såklart om jag kan åka karuseller och hon sa att det inte är någon som helst fara. Har hela tiden tänkt att jag får gå och tråka medans de andra åker men nu ska det åkas... åtminstone tills jag blir åksjuk.

• Pyret 85
    JhjärtaK skrev 2014-08-08 15:43:33 följande:
    Fast det där med karuseller skulle jag ta med en nypa salt. Har sett en fråga kring detta till en annan bm och hon svarade att man inte skulle utsätta graviditeten för några sådana krafter så det verkar inte finnas konsensus iaf. Du kan ju undvika de häftigaste attraktionerna om det känns konstigt.
    nä såklart kommer jag ju lyssna på mitt sunda förnuft. och om jag känner min kropp rätt så kommer jag bli åksjuk ganska snabbt. Var på liseberg innan jag visste att jag var gravid med sonen och blev då åksjuk väldigt snabbt. i efterhand har vi ju förstått varför. blir nämligen aldrig åksjuk annars.
  • Pyret 85

förresten, har ni andra någon "känsla" av vilket kön som bor i magen? Jag är helt bombsäker på att det bor en liten kille i magen. drömde också härom natten att det var en pojke.

• Pyret 85
    Hanna1989 skrev 2014-08-08 17:05:55 följande:
    Jag tror det är en kille : ) av många orsaker, min sambos alla systrar har bara fått tjejer så alla är väl lite inne på en till kille i familjen nu när tjejerna har ett sånt övertag ; ) haha fast vi har inte berättar för de närmaste ännu.

Sedan är det känslan hos mig och så var jag hos ett medium i Juni som sa att jag skulle vara gravid innan sommaren va slut och hon såg en liten pojke jättetydligt som liknade min fästman. Hon beskrev min sambo klart och tydligt fast hon aldrig sett honom.

Vi får se om hon hade rätt ; ) hon hade ju rätt om graviditeten iaf. !

Föresten, någon mer som faller lite väl mycket hår? Trodde hårkvaliten skulle bli bättre men nu hittar vi långa blonda hår överallt.
    Kul! Min svärmor är medium och hon har sett att hon ska få två barnbarn till (ett är vårt och ett är svågerns), en flicka och en pojke. Men hon kan inte se vilken som är vår. 
    Jag hade gärna velat ha en liten tjej men blir absolut överlycklig även om det är en pojke.
  • Pyret 85

haha ja dessa hormoner sprudlar i kroppen. Jag har också blivit helt känslig. Sonen och sambon hade en liten dust igår då sonen gjorde nått som inte var ok (bagatell men ändå), han blev ledsen av tillsägelsen sambon gav honom och jag började storböla. hahaha...

• Pyret 85

De senaste dagarna har jag mått illa konstant. Idag är det fruktansvärt. Samtidigt som jag mår illa är jag ändå hungrig och sugen på att äta så det är väl bra i sig. Har redan fått kräkas en gång.

Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?