• Kpax

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Fy fan vad drygt det är att sova nu. Eller FÖRSÖKA sova, rättare sagt.

Jag gruvar mig varje kväll, för jag vet att jag kommer vakna minst två gånger och ha svårt att somna om.

Nu jobbar jag ju inte, tack och lov, så egentligen borde jag inte stressa upp mig. Men irriterande är det i alla fall. Vad gör man klockan tre liksom? Det är ju inget på TV.

• Kpax
    LillLouise84 skrev 2015-01-15 06:20:24 följande:

Här är det tvärtom. Jag vill och kan sova men har en 1.6 åring som inte sover plus nattliga Kisspauserna. 5.58 kliver hon upp varje morgon då är det bara att följa med. Jag funderar på att skicka dottern till farmor och farfar någon natt framöver så vi får sova ut en gång.

Vi borde byta, du kan få min sömnlöshet du som ändå har något vettigt att syssla med :)

När jag jobbade var jag galet trött, gick och la mig klockan 20.00 och gick upp 3.40. Och det var på tok för lite. Nu går jag och lägger mig med sambon vid 22-tiden, men plötsligt räcker det med typ fyra timmars sömn. Nu VILL jag ju vara trött, älskar att sova både middag och nattetid.
  • Kpax
    JhjärtaK skrev 2015-01-15 06:53:42 följande:

Vi råkade ut för just det, att den nya madrassen var för stor för vår lite äldre Ikea-säng. Men vi köpte en annan madrass istället och skar till den så det löste sig ändå och dottern har sovit jättebra i den ända tills för några veckor sedan då hon fick en stor säng

Ja, skönt att det är åt det hållet nu när vi ändå köpt madrass, det känns jobbigt att fylla ut ett eventuellt tomrum :)

Hur gör ni nu? Kommer ni ha två sängar från dag ett, eller ska de dela i början?
  • Kpax
    snö 81 skrev 2015-01-15 07:14:29 följande:

Ja, jag gör det :) Sjukskriven månaden ut till att börja med så får vi se sen.

Men det känns som att tiden fram till förlossning kan bli lite lång... Men jag får planera inköp och ligga i soffan och nätshoppa ;)

Förutom min sömnlöshet (som jag antagligen skulle slippa om jag slet ut mig på jobbet varje dag) är det gött att vara ledig! Jag gör någon nyttig grej varje dag, resten av tiden nätshoppar jag (eller lägger i kundkorgen men tvekar sedan och går inte vidare till kassan), läser, går ut med hunden, tittar på TV och äter. Fint :)

Men visst, det är lite konstigt att ha så lite att göra. Skönt dock med tanke på hur kroppen är nu. Jag blir andfådd och får hjärtklappning av att resa mig från soffan i princip, och får sammandragningar när jag är ute med hunden.

Innan jag slutade jobba fick jag sammandragningar av att jag stressade upp mig själv över jobbrelaterade grejer. Känns inte så hälsosamt.
  • Kpax
    JhjärtaK skrev 2015-01-15 08:07:39 följande:

De får dela i början (eller snarare så länge de verkas trivas med det) och sen får vi låna en säng av några vänner. Sover de bra nära så får de ligga nära varandra i en säng men väcker de varandra så lägger vi dem helt enkelt i varsin ände av en spjälsäng, de är ju ändå så ruggigt mkt större än vad bebisarna är i början

Ja gud ja, det blir nästan mer lagom storlek om de sover på tvären :)
  • Kpax
    snö 81 skrev 2015-01-15 08:33:07 följande:

Min mamma ringde och meddelade att nu hade dom en åkpåse hemma hos sig. Har berättat till henne vilken vi ville ha/tänkte köpa och så har hon beställt den på nätet :)

Så nu äger vi en sådan här fin sak

Jag beställde just en Cargo! 499 kr på campare, då kunde jag inte motstå trots att jag bestämt att jag inte skulle köpa förrän till hösten. Jag vill gärna ha skötväskan i samma serie också.

• Kpax
    snö 81 skrev 2015-01-15 20:11:47 följande:

Jag ska också köpa skötväskan i samma serie. Blir mycket zebra :)

Ja, men snyggt :) Cargo, zebra och graphic devotion tycker jag är så himla fina :)
  • Kpax

V34!

Vågen visar 74,1, totalt 15kg upp sen inskrivningen. Och så är det ju morgon nu, så igår kväll stod det garanterat 75,5 - alltid 1,5kg mindre på morgonen.

Min foglossning är verkligen mycket mycket bättre nu, jag antar att det beror mest på att jag slutat jobba, för jag kände av den när jag dammsög här om dagen. Men kanske blandat med slumpen? Bebisen är inte fixerad, så det är inte hon som stabiliserar upp än.

På föräldragruppen igår pratade vi om förlossning och smärta + smärtlindring, kanonbra! Jag känner mig taggad inför förlossningen faktiskt, inte för att jag tror att jag kommer vara expert eller att det kommer vara enkelt, utan för att det är en så extrem upplevelse. Tror det kommer vara galet tufft och smärtsamt, men så häftigt.

• Kpax
    JhjärtaK skrev 2015-01-16 07:25:43 följande:

Gårdagen straffade sig ordentligt inatt

Gick upp och lämnade dottern på förskolan på morgonen och sen åkte jag och gjorde några ärenden och var inte hemma förrän kl 14 och sen gjorde jag mig iordning för vi hade ett jobbevent på kvällen med efterföljande restaurangbesök. Så jag var ovanligt aktiv igår och inatt så fick jag onda sd, massa halsbränna, illamående och kunde således inte sova. Sov inte en blund mellan kl 01 och 04 och efter det någon stackars timme kanske.

Hade vi inte haft hantverkare som skall komma nu kl 8 så hade jag bara försökt att ligga kvar i sängen ett bra tag till men det funkar ju tyvärr inte. Och har en träff på mvc kl 11 så jag kan inte riktigt slappna av sedan heller. Får verkligen se till att gå och lägga mig efter den för imorgon är det helg och då blir det inte alls så mycket chans till vila med en snart 3-åring.

Åh vad jobbigt! Ingen idé att räkna med att vila förrän efter mvc nej, hantverkare brukar ju kunna dyka upp lite när som helst ;)

Men det kanske blir skönt och lagom med en liten lur efter lunch? Jag älskar verkligen att sova middag!

BM som höll i föräldragruppen igår pratade om att det är meningen att vi ska vila så mycket som möjligt nu, och inte vara "duktiga" och aktiva. "Kan man inte sova på nätterna så sover man på dagen, det går lika bra! Och ät kolhydrater! "

Underbart! :D
  • Kpax
    snö 81 skrev 2015-01-16 08:27:42 följande:

Glukosbelastning nr 2 idag. Hänvisad till en stenhård brits i två timmar, att man kan ha det så roligt en fredag! :)

Min mamma har fått "åldersdiabetes" och därför måste jag göra detta. Första gjorde jag i v.14-15 och andra nu i slutet av v.31. Det är verkligen inte kul, men det är bara att bita ihop.

Urk.

Jag trodde inte man behövde göra glukosbelastning bara pga åldersdiabetes i familjen, trodde de nöjde sig med att kolla blod och urin tills de testen visade något. Trist hur som helst!
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?