Inlägg från: tovemaja |Visa alla inlägg
  • tovemaja

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Härligt snö!!

• tovemaja

Ännu ett inlägg kring sömn.. :) men låste bara säga YEEEEAY! Klockan strax efter 04 insåg jag att jag sovit totalt 6 timmar, varav 4 sammanhängande! Detta är verkligen rekord! Å andra sidan sov grabben typ ingenting på dagen igår (så nej Kpax, ingen extra vila då) så det kanske är förklaringen. Oavsett anledning så jublar jag!

Ang. Dagtid så har Folke börjat bli mer nöjd på egen hand sista 2-3 veckorna ( han är 10,5 veckor nu) så flera ggr om dagen kan jag lämna honom på golvet på en folk eller i sitt babygym 10-15 min åt gången... Men stora projekt blir det definitivt inte :)

• tovemaja
    Trollunge85 skrev 2015-05-12 05:42:47 följande:

Här har det varit en skitnatt. H har sovit uruselt och vaknat varje timme ungefär och däremellan har han sovit oroligt. Har försökt liggamma något pass men det gick inte alls. Vet inte om han blivit extra krasslig med tanke på att jag har ont i halsen eller vad det är. Jobbigt har det varit iaf och idag är mannen i Stockholm hela dagen med jobbet och kommer därmed hem sent. Men H och jag kanske kan lyckas somna i soffan nån timme så jag kommer lite ikapp med sömnen.

Å jobbigt! Hoppas han tar igen bristen på nattsömn på dagen idag istället! Vissa nätter är ju verkligen skit och för mig blir det så att jag kommer in i någon ond spiral och bara blir mer frustrerad vilket resulterar i orolig bebis... Dålig kombo.

Är era små också väldigt gasiga på morgonen? Vet inte om det beror på att Folke inte rör dig så mycket nattetid men äter massa? Oavsett så vaknar han (och jag) alltid runt fem-sex av att han ålar omkring och pruttar massor.. Då måste jag ta upp honom och hålla honom över handfat/toa så han kan tömma tarmen ordentligt... Efter det har jag världens goaste och gladaste bebis och vi kan oftast somna om. Skippar jag toabesöket blir han riktigt ledsen och sedan arg. Funderar starkt på att skaffa honom en potta för han börjar bli tung att hålla upp över toan... Och han måste verkligen intensiv-bajsa VARJE morgon utan undantag...
  • tovemaja
    Mullan skrev 2015-05-12 13:16:23 följande:
    Har du läst om naturals cykles? De tänkte jag prova??
    Hat kört natural cykles sedan 2008... Funkar kanon om man har regelbundna cykler!
  • tovemaja
    Lilj3 skrev 2015-05-12 10:13:11 följande:
    Valter är också väldigt gasig framåt 5-6 på morgonen och pruttar massor. Vaknar ofta av att han skriker och sparkar vid den tiden så brukar försöka hjälpa honom att få ut gaserna då. Bajset brukar inte komma förrän efter första morgonamningen och då är det oftast väldigt mycket som ska ut.
    Hur gör du för att få ut pruttar utan bajs? Här kommer det ett lass bara jag håller upp honom i princip :)
  • tovemaja

Skönt att era efterkontroller gick bra september och sommarstad!

September: känner tyvärr som du med BVC. Inte mycket förtroende för tanten :) bor på liten ort så gissar att det inte precis var konkurrens om att fylla platsen!

• tovemaja
    LillLouise84 skrev 2015-05-13 10:00:36 följande:

Vägning idag +200 gram. Men eftersom jag tappade 2,5 kilo förra veckan då dottern var magsjuk så var det väntat att få en viktuppgång.

Igår var jag på stan med morsan och köpte en finare klänning. Hon klagade på att jag var för tjock och magen putade. Jag har bestämt mig för att inte klaga mer på min kropp. Den har fött två barn på kort tid och huden är randig och slapp. Men med rätt kläder ser det hyfsat ut efter förutsättningarna tycker jag, naken ser jag hemsk ut men det är inte många som ser. Jag har ändå tappat 16 kilo på 7 veckor och kommer i flera gamla byxor och har 4 kilo till före graviditeten. Det tänker jag vara nöjd med

Vilken märklig mamma! Klart man ser annorlunda ut 7(!!) veckor efter förlossning!

Jag har en bit kvar tills jag kommer i de flesta av mina gamla byxor... Gått ner 0,5 denna vecka (gick ju upp 1,5 förra) och började med mamma mage appen igår!
  • tovemaja
    niobit skrev 2015-05-13 12:57:01 följande:
    Samma här, fast jag var så rädd efter ha lyssnat på ljudbok så jag somnade halv fem. Trots att hela sängen var full i ungar och man! Tur i oturen har jag sambon hemma. Jag mår inte så bra och ska till psykolog för bedömning om förlossningsdepression nästa v. Känns som en stor sorg och nederlag :(
    Å nej va jobbigt! Men va bra att du tar symptomen på allvar! Kram till dig!
  • tovemaja
    ebe91 skrev 2015-05-14 19:19:06 följande:

Jahapp, då var det min tur... Trots helamning tycks mensen ha kommit tillbaka. Bläää. På måndag är det ett år sen sista mensen innan vi plusade, hade faktiskt hoppas på några månader till utan... Bosse är 9,5 vecka.

Hoppas det blir som för min kompis, hon fick en "mens" men sedan uppehåll 10 månader till!

Jag tyckte jag hade lite ÄL-flytningar för två veckor sedan men ingen mens än så hoppas det var falskt alarm, vi råkade visst ha lite sex runt där också och hoppas på att inte bli gravida på minst ett år!
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?