Inlägg från: tovemaja |Visa alla inlägg
  • tovemaja

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Kpax skrev 2015-04-14 12:38:58 följande:

Många med jobbiga nätter ser jag, usch.

Vi har haft två tuffa nu, med panikskrik i omgångar (dock inte alls som tidigare, så jag tror fortfarande att mjölkprotein är en del av problemet), men framförallt är det ett starkt missnöje som bara kan stävjas genom att bära och hålla sig i rörelse. Mellan ett och tre i natt gick jag runt med henne i bärsele, gick - studsade på pilatesbollen - gick - studsade på pilatesbollen. Zzz...

Hon fortsätter vara vaken längre och längre. Nu är vi uppe i fyra. Men idag har jag ingen inplanerat, så efter varje amning har jag somnat om fram till elva!

Måste bara försöka få till bättre rutiner så sambon (som inte kan sova när hon skriker) tar en middagslur på eftermiddagen.

Men va tufft! Är ni uppe 4 timmar i streck? Men hon sover på dagen?
  • tovemaja
    sommarstad skrev 2015-04-14 21:04:06 följande:

Känner att jag läser bara och sällan uppdaterar så det är väl dags nu.
    Lilla V fyller en månad idag och det har vi firat med att åka till hans farmor och blivit bortskämda. Eller ja, jag har blivit bortskämd. Hon hade lagat en jättegod lunch och efter det var det kaffe och efterrätt. Hon byte blöjor och underhöll V medan jag fick en stund vila. Vi gick även en promenad i regnet. Att ta sig till svärmor var dock ett riktigt test för mig. För första gången skulle jag köra ensam med V i bilen och då åka till grannstan (bara 20 min bilresa men ändå).
     Det gick dock superbra och han sov som vanligt hela bilfärden så jag vet inte vad jag oroade mig för.:)

Läser att många av er har problem med nätterna och jag har haft turen att inte uppleva såna nätter ännu (om man bortser från de allra första nätterna) V sover ofta hos oss i vardagsrummet fram till kl 22 då jag går och lägger mig. Då ammar jag honom och lägger honom i babynestet. Han vaknar igen vid 2-tiden och vill äta och ev byta blöja. Vaknar igen vid 5-tiden och vill äta igen. Ska blöjan bytas och maken ledig den dagen så kör jag upp honom för bytet. Sedan vaknar han antingen vid 7 eller 8 på morgonen och vill äta och sedan ligger han alltid och "pratar" . Ibland lyckas jag få honom och somna om (ofta på mitt bröst för att sedan lägga ner honom i nestet igen) och då kan vi sova ända till 10-tiden. Andra gånger vill han inte somna om så då går vi upp och fixar frukost till mig eller om maken ledig så brukar han ta V nån timme så jag får sova lite extra.

Låter superlyxigt! Jag är vaken för andra gången nu, ska väl inte klaga heller, men det lutar åt minst 4 uppvak denna natt... Vilket är helt ok om man får somna smidigt däremellan... Håller tummarna!

Måste ta tag i mina grav-kilon nu innan det skenar åt fel håll. Haft 5,5 kg kvar tillräckligt länge för att jag ska inse att de inte kommer försvinna av sig själv. Kroppen känns ok om det inte vore för "degklumpen" under naveln. Inser att det bara gått 6 veckor och inser att jag inte kan börja träna innan efterkontrollen om två veckor... Men måste sluta med fikat som blir varje dag nu! Helt ok de dagar jag rör mig vettigt, men inte annars.

Någon som vill vara med? Mitt mål är 0,5 kg i veckan fram till midsommar!
  • tovemaja

Kul! Då är vi några stycken! Rätta mig om jag missat någon.. Ebe, snö, madelia, sommarstad, trollunge och lilllouise!

Låter det lagom med mål på 0,5kg /vecka för er också? Tänker att man rapporterar vikt en gång i veckan om det känns ok samt peppar varandra i tråden med bra mat och hur man rört sig. Jag kommer även skvallra på mig själv när jag inte gör som tänkt :)

• tovemaja

Kul att vi blev några stycken! SvanE också! Ligger och pustar ut i soffan, snabbstädat halva huset bara för att kompis med bebis ska tutta förbi... Sant lagat paj (med keso-nyttigt var det ju!) och sallad.. Måste sänka ambitionsnivån på mig själv som värdinna tror jag! Phu! Nu är de snart här...

September08: impad av er som har mer än ett barn... Helslut!

• tovemaja

Hehe, jag började inte min utmaning så väl! Två och en halv skiva vetebröd! Min kompis hade med sig... Och det ösregnade hör idag så blev bara 10 min promenad! Illa :)

• tovemaja
    Kpax skrev 2015-04-16 01:29:16 följande:

Nattens motion: Knappt 30 minuters promenad (2km) ute och ca 4000 pilatesbollsstuds inne.

Sen har jag googlat recept på nötbotten. Tänker att man måste kunna göra en god kaka på typ nötter och dadlar, fortfarande fett och socker, men bra fett och fruktsocker.

Å stackare! Blev det bättre på efternatten? Vi hade en hyfsad natt men redan vid två ville han upp till mig och sova och då blir det amning för hela slanten och halvkass sömn för mig.

Men idag är det sooool igen! Så idag blir det långpromenad! Ska dock vara själv 07-22 och ser inte fram emot det!
  • tovemaja

Gått 5km nu på morgonen men avslutade promenaden med en kaffe och bulle...? Vad är mitt problem? Hehe... Får gå lite mer idag tror jag :) hänger dock med en gladis idag (såhär långt) dock omöjligt att fånga en bra bild som inte blir suddig!

• tovemaja
    Kpax skrev 2015-04-16 10:22:30 följande:
    Ja faktiskt lite! Jag lyckades få henne att somna bredvid mig i soffan utan amning (annars är det bara vid amning hon somnar), somnade själv också och vaknade 3.30. Jag bar henne till sängen för att amma där, men ungkotten vaknade aldrig!

Det blev nästan fem timmar mellan måltiderna, synd bara att vi inte redan låg i sängen så man kunde passat på att sova :)

Äter han konstant när han ligger i eran säng? Vet du isf vad som är hönan och vad som är ägget? Ska han upp i sängen för att äta/snutta, eller snuttar han för att du ligger där?

Jag upplever nämligen att min sambo kan ha Josefin liggande på bröstet utan att hon börjar stressa upp sig och leta efter bröstet som hon väldigt ofta gör hos mig. Jag kan i princip bara ha henne mage mot mage, annars letar hon bara och tror att det är matdags.
    Skönt att det blev bättre! Du förtjänar lite vila!

Nej, han äter inte konstant, men jag kan inte sova när han äter och har svårt att somna om snabbt med honom bredvid mig!

Men vi sov av och till till 8.30, lyx!
  • tovemaja

Grattis på födelsedagen sommarstad!

Mer bulle men också mer promenad här! Har en vaken gladis här... Bara sovit 3x30 min idag!

Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?