aanna.a skrev 2014-12-30 14:28:36 följande:
En fråga; vilka har och vilka har inte tagit reda på vilket kön bebisen har? Skriv gärna varför ni tagit reda på det / inte tagit reda på det med :) rätt kul att veta! (Och ingen pajkastning på varandra nu om var som är rätt eller fel, är bara kul att veta varför vissa gör på ett sätt medan andra gör på ett annat)
Jag och min sambo har valt att inte ta reda på könet på vår lilla bebis. Dels för att det känns roligare på förlossningen att ha en liten överraskning och för att det känns konstigt att man ska ta reda på könet bara för att man kan. Men det känns som att vi är rätt ensamma om att inte veta vad det är för kön på vår bebis ..? :)
Vi har inte heller tagit reda på könet. Med första barnet var vi sjukt nyfikna men jag är en sån som aldrig öppnat en julklapp i förväg heller så vi höll oss och det var extremt spännande att se vad det var så fort han kom ut! :) med andra barnet ville jag inte veta men kände oss tvungna när vi fått en syskonvagn som var halvt ljusrosa och halvt ljusblå.. Skulle det ha varit en pojke till hade vi behövt veta det innan för att hinna klä om den rosa delen (jag hade inget körkort då och sonen var bara 1, 5 år när lillasyster kom så vi behövde verkligen syskonvagnen direkt från start). Kändes förstås kul att få veta vad som bodde i magen men det tog bort en stor del av spänningen.
Den här gången vill jag absolut inte veta innan förlossningen! Är nyfiken så jag spricker men nej, ingen julklappsöppning innan julafton;)