• Kpax

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Madelia skrev 2014-07-31 19:37:56 följande:

Tack, skönt att höra även om man ju vet att det kan vara så:) Jag ska göra KUB och har då ul i slutet av v.13. Så är exakt 3 veckor kvar idag:) tiden går väldigt sakta de här första veckorna när man nästan är mer orolig än glad :) men andra sidan kan man ju inte påverka så mycket vad som händer :)

Är du i slutet av v 10 nu alltså?

Jag räknade sista mensens första dag till 27/5, och fick fram bf 7/3. Men när vi var hos bm fick hon fram 2/3, jag tyckte dock att vi var överens om vilken vecka jag var i, men nu känns det märkligt. Jag är (tror jag) i vecka 9 nu (10 på måndag).
  • Kpax
    Madelia skrev 2014-07-31 22:01:34 följande:

ag kan ha fel, jag blir inte alltid klok på hur man räknar. I mitten av veckan blir det nog. Byter vecka söndag el. Måndag. Jag är 9+4 tror jag, är man inte inne på v.10 då? Fast vi borde ligga ganska precis lika sånär som på någon dag, då min sista mens bara var nån dag före dig

Om din mens bara var någon dag före min så stämmer ju BF jag fick av barnmorskan, 2/3. Men hur fan har jag räknat då? Jag har ju en app! Måste räkna igen, jag går ju inte och har missfallsångest en vecka i onödan!
  • Kpax

Okej, jag gjorde om allt och fick 10 (9+2).

Nu är jag och bm överens och jag ändrar mig på BF-listan, så får man väl ändra igen efter UL :)

• Kpax
    Vaniljhjärtan skrev 2014-08-01 06:45:10 följande:

Jag var på sjukhuset igår och träffa en högst obehaglig läkare så nu vet jag inte om jag är gravid längre, har varit eller väntar mf. Stickor och hela mitt inre säger att jag ör gravid fortfarande medan läkaren att jag inte är det och är jag det så blir det mf, testa idag och får fint gravid på stickan

Men fy fan! Jag blir så illa berörd när de människor som verkligen måste visa empati och medmänsklighet inte klarar av att göra det. Man är så jävla utsatt.

Riktigt skönt att din man är läkare, och att han tog tag i det här.

Jag håller verkligen tummarna för dig inför nästa besök, det är som sagt tidigt och svårt att se. Lita på magkänslan.
  • Kpax
    emlo86 skrev 2014-08-01 10:20:34 följande:

Hej! Tänkte hoppa in i denna tråden. Bf är beräknat till den 13 mars och är vårt första barn.

Går in i v 9 idag och ständigt illamående! Har inskrivning först v 11 och ul i v 18 vilket jag tycker är sent? Hur tidigt har ni andra ul?

Välkommen! Skriv gärna in dig på BF-LISTAN, länk i trådstarten :)

Jag har varit på ett första hälsosamtal i v. 9, ska tillbaka i v 12-13, antar att riktiga inskrivningen är då? UL i v 18-20, om jag inte väljer att boka och betala för KUB i annat landsting, men det gör jag nog inte.
  • Kpax

Jag tycker att det känns som att det trycker upp mot solar plexus. Samma känsla som om man sitter väldigt ihoptryckt och äter, jag vill liksom lägga mig på rygg och verkligen sträcka ut kroppen, men det hjälper inte.

Är det någon som känner igen det? Det hör väl ihop med det förbannade rapandet kan jag tänka mig. Gas både här och där...

• Kpax
    bb2014 skrev 2014-08-01 23:01:09 följande:

Jag har också det. Mitt illamående sitter där uppe. Kan tipsa om flytande Gaviscon. Det tar bort den känslan tycker jag. Ja magen är ju antingen av eller på.. :)

Ah, tack, det ska jag testa!
  • Kpax
    emlo86 skrev 2014-08-02 09:57:35 följande:

Tack för tipsen! Är i v 8+1 idag och vaknade med smärtor i nedre delen av magen - nästan som små kramper som släpper efter en stund. Någon som kännt liknande? I övrigt håller illamåendet i sig men är glad att det enbart är på morgon/fm.

Jag känner igen det, sträckningar typ?

Tror det är lite växtvärk :)
  • Kpax
    Lejonhierta skrev 2014-08-02 10:49:18 följande:

Oj, händer mycket i tråden då man inte är in och läser på någon dag. Hoppas du får ett bra besked @vaniljhjärtan.

Här är det lite oroligt fram och tillbaka, kroppen försöker stöta ut den döda tvillingen så jag blöder fortfarande, men ettan verkar må bra än sålänge. Trött som tusan och käkar mina järntabletter. Kaskadkräks några gånger per dygn och får ibland inte ens behålla vatten. Igår kväll började jag lipa då jag kräktes upp ett glas juice som kom både via mun och näsa eftersom det kommer så häftigt. Gör verkligen ont att få magsafter i näsan och i luftröret. Kände mig så jäkla liten och klen. idag har jag peppar peppar än sålänge fått behålla ett halvt glad pepsi, en kopp te samt en fralla och 4 salta kex, fördelat på två små måltider. Får en ofrivillig bantningskur -precis vad jag behöver -NOT. Är ju klent byggd sedan tidigare.

Hoppas ni alla får en fin dag. Kramar.

Fy fan vad jag inte ska gnälla! Stackars dig :(

Kan du inte få något mot kräkningarna?
  • Kpax
    Lejonhierta skrev 2014-08-02 12:21:12 följande:

Nope, inte sjukskriven, har semester en vecka till och sedan börjar jag mjukstart veckan därpå, har 6 veckorsschema och en av de veckorna så har jag bara ett arbetspass, må vara 18,5 timmar men ändå...

Fast vi pratade om det igår jag och sambon, mår jag såhär om två veckor så får de banne mig sjukskriva mig. Jag jobbar med lindrigt utvecklingsstörda som har ganska grav NP-diagnostik, i huvudsak autism och det skulle inte fungera att be brukarna " vänta lite -jag ska bara kräkas klart först".

Å andra sidan har vi en hel del hot och våld, så de som är gravida brukar bli avstängda från jobbet från mitten av grav. Återstår att se.....

Har en kompis som också jobbade med brukare med autism, och efter att ha fått ganska bra med stryk en gång blev hon sjukskriven så fort hon blev gravid. Skönt att det inte var något tjafs. Jag förstår också att det är svårt att göra ett bra jobb och hålla alla viktiga rutiner när man måste kräkas hela tiden.
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?