Inlägg från: laila88 |Visa alla inlägg
  • laila88

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Kpax skrev 2014-08-26 19:06:53 följande:

Fy så tungt för dig!

Tycker att du gör rätt i att fokusera på en bra framtid för dig och barnen i första hand. Det kommer förstås vara jättejobbigt i början, men du kommer klara dig och säkert växa otroligt mycket. :)

Ja jag försöker med all min makt att se det så :) det som inte dödar, härdar brukar man väl säga!
  • laila88
    Mammis2011och2015 skrev 2014-08-26 20:10:57 följande:

Kanske är det jag som inte hängt med och du skrivit massor om detta innan. Hade ni det dåligt redan innan grav? Vilken otroligt jobbig tid du måste ha just nu! Kan inte ens föreställa mig!

Till viss del, med sånt runt omkring. Han var inte nöjd med jobbet och var arbetslös i vinter vilket tog honom hårt. Jag studerar och vi kunde inte flytta dit vi planerar än på ett tag, vi har haft missfall som tog mig hårt. Osv, allmänt oflyt men sånt som man tar sig igenom.. Tänkte jag.

Ja det är som hela livet och framtiden föll i tusen bitar framför mina fötter.. Men har som inget val än att kravla mig upp ur det här svarta hålet så småningom :) försöker va positiv, sjukt svårt dock.
  • laila88
    Lejonhierta skrev 2014-08-27 18:56:18 följande:

Min gravidmage... Chefen asgarvade igår då hon såg mig. Hon hade läst att jag har stor mage för att vara v 12 men inte så här stor. Väger nu 60 kg och är 171 cm lång, så det är verkligen bara mage....

Wow, mysigt! vilken liten kula redan :) så kul att det börjat ploppa upp bilder här!
  • laila88

Nån fler än jag som bara tappar vikt? Har inte ätit gravid vitaminerna fören nu heller.

Då ja vägde mig igår och hade gått ner två kilo på en vecka börja jag med dom från aco som heter gravid för ja oroar mig att bebisen inte får det den behöver.

Tappat typ alla symptom senaste dagarna också.

När började ni med vitaminer?

• laila88

Lillalivet8084: jaa jag har ju läst det att det ska gå bra för många trots de mår så dåligt som du säger :( va jobbigt att må så dåligt. Jag är inte smal direkt, men inte tjock heller nånstans mitt emellan så hoppas foster har fått sig näring trots allt :) ska ringa bm på måndag :)

JhjärtaK: ja jag behåller självklart. Det är ju rätt kaos än och tar nog ett tag för chocken, över att blivit ensam och dessutom gravid, att lägga sig. Men det är ju mitt barn :) man älskar det lilla livet redan ju.

LillLouice84: ja det vore ju optimalt att ha börjat långt innan med vitaminerna :) men kanske ska passa på att njuta av vikten medan man kan ^^

• laila88
    LillLouise84 skrev 2014-08-30 21:51:29 följande:

Vid första barnet hade jag gått upp 5 kilo vid den här tiden men stod sen stilla till v 24. Nu har jag gått upp 200 g, det räknar jag som inget. Bara hålla tummarna att det håller i sig. Däremot tog jag på mig byxorna jag hade för två veckor sen och maken visste inte vad han skulle säga. En hel jävla dm mellan knapp och knapphål, så måttbandet åkte fram och 10 cm mer midja

Haha men det är ju härligt! Det märks att de är en liten därinne fast inte märkvärt på vågen :)

skulle vilja ha en hård liten babykula, men känner mig bara fläskig :) rumpan syns dock plattare haha, inte direkt där man vill tappa formen! Kanske från den de två kilona försvunnit hehe ;)

Gick upp 24 kilo med sonen och hoppas på att inte riktigt dra iväg så mycket den här gången :) men att gå ner i vikt kändes skumt ändå.
  • laila88

Mödravården här är ett skämt! Dom verkar endast ha en enda barnmorska som har sjukt barn jämt.

Förra året tog det mig tre veckor innan jag fick tag i nån, och fick ändå ingen hjälp där utan fick vända mig till kvinnokliniken/gyn.

Nu har de inte öppet fören onsdag fast dom ska ha telefon tid en timme varje morgon i veckan utom torsdag. Börjar va så less! Skulle vilja gå nånstans där man får tag i folk :(

• laila88

LillLouice84: jaa borde nästan göra så. Men det är 13 mil till närmsta mvc härifrån. Så får helt enkelt hänga på luren onsdag morgon. Annars börjar jag känna mig stressad att få tid så jag kan be om att få göra kub. Vore ju ändå smart av dom att anställa nån fler barnmorska så man får tag i nån nångång :) jaja.

• laila88

Ska kolla på en ny lägenhet idag :D hoppas verkligen på den även om tredje våningen utan hiss med en bebis kan bli lite drygt ibland misstänker jag :) får ställa ner bebisen och flåsa ut lite varje våning tänker jag :)

• laila88

Fick idag tag i en barnmorska :) Inget kub för mig inte :/ bara kvinnor över 35 som får göra det här, typiskt.

Men inskrivning om drygt två veckor iaf. Känns som en evighet allt just nu.

Rösten höll på ge vika då jag sa att jag skulle göra detta själv. Men hon var positiv och peppande så jag hoppas det blev ett bra val att gå till en privat klinik, vilket jag inte ens visste fanns här :)

Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?