Inlägg från: septemberbarn08 |Visa alla inlägg
  • septemberbarn08

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Tog mig en känn på tappen för en stund sedan (för "skojs skull"). Det är väl bra att hålla koll menar jag;)

Jämför jag med när jag kände sist så tycker jag definitivt det känns mer öppet nu.. tycker ju dock inte jag haft överdrivet onda förvärkar sen jag kände sist så hur det kan ha öppnat sig mer fattar jag inte. Nåja, vad är väl en bal på slottet.. det är ju alltid kul att spendera ännu en dag på ingenting! Får väl virka lite till:P

• septemberbarn08
    Mildamilda skrev 2015-03-12 09:04:26 följande:

Googlat lite på detta och man ska kunna ha i ättika för att få bort rester och doft. Och det ska inte dofta ättika efteråt. Innan jag blev gravid första gången var sköljmedel en av mina favoritdofter, stod alltid och sniffade o valde i affären. Nu får jag typ klökningar av doften...

Sköljmedel (eller rättare sagt REN TVÄTT) är mitt doftberoende nu:D Älskar att få hänga upp blöt tvätt och känna lukten i hela huset.

Under förra graviditeten fick lukten av Red Bull mig att kväljas och det sitter tyvärr i än, 5år senare. HATAR den lukten och hatar när sambon sprättar en sån burk typ bredvid mig i bilen. INTE coolt!
  • septemberbarn08
    snö 81 skrev 2015-03-12 09:24:12 följande:

Oj, det kanske händer grejer även om du inte känt nåt särskilt :)

Jag hade en helt smärtfri natt, men nu på morgonen kom mensvärken tillbaka - dock inte ihop med sammandragningar och då är det ju helt i onödan. Ska ju till BM kl 12 så jag hoppas få lite besked då om något har hänt där nere

Det är väl både positivt och negativt om det händer något utan att det märks. Skönt förstås att öppna sig utan att ha ont men skrämmande om det skulle hinna hända en massa innan jag fattar något och åker in. NÅGOT har helt klart hänt, skulle tippa på att det faktiskt är öppet 3cm nu.. men eftersom det är så lugnt det bara kan bli så orkar jag inte ens hoppas på något:(

Hoppas det går bra hos BM, tänker du be om en hinnsvepning?:)
  • septemberbarn08
    LillLouise84 skrev 2015-03-12 11:21:28 följande:

Gnäll gnäll gnäll. Men idag har jag totalt tappat livsgnistan, ingenting är roligt och jag vill bara gräva ner mig så jag slipper allt. Jag hatar att vara gravid! Aldrig aldrig mer.

Samma här:( känner en sjuk rastlöshet i hela kroppen men noll ork att göra ens det jag "måste".

Men snaaart är vi alla i mål!
  • septemberbarn08
    snö 81 skrev 2015-03-12 12:55:43 följande:

Sådär, tillbaka efter besök hos barnmorskan. Blodtrycket hade ökat lite igen sen i måndags, men urinen var blank. En rolig sak var att denna gravida valross hade gått NER i vikt sen sist, intressant utveckling :) Bebisen som varit ruckbar, gått tillbaka rörlig var nu åter ruckbar igen. Så nån nytta hade det gjort att ha ont.

Men den största besvikelsen var att hon inte ens kollade efter om nåt händer där nere. Hon säger bara att det övar sig och att vi ju ska till specmödra nästa vecka :(

Men vad trist att hon inte ens kunde ta en koll! Min BM har lovat att kolla vid varje besök om jag så vill och även mellan besöken.
  • septemberbarn08
    Trollunge85 skrev 2015-03-12 13:35:46 följande:

Haha. Jag har varit på besök varannan vecka hos bm tidigare men mellan förra och det som jag har nästa vecka var det två och en halv vecka. Jag kom på mig att tänka att jag har ju inte varit där på evigheter. Borde jag inte vara där oftare nu i slutet istället för mer sällan? Tänk om jag föder innan jag hinner dit på det som skulle vara mitt sista möte? (Bortser helt från det mötet som är inbokat efter BF )

Jag går en gång i veckan nu på slutet, trodde det var lika för alla? Besöket i tisdags kändes dock lite onödigt, tog kanske 10minuter. Sf-mått, vikt, urinprov, blodtryck och lyssna på hjärtljuden och sen var det klart.
  • septemberbarn08
    Tussludd skrev 2015-03-12 16:05:42 följande:

Ja!! Hoppas det! :) är glad bara att något händer. Minsta förändring analyseras i bitar. Det skulle inte vara så dumt att ha något vettigt att distrahera sig med... ;) imorgon är fredag den 13e. Ska man hoppas att det dröjer lite längre ändå? Är inte skrockfull egentligen, men ändå, kul att fylla år då. Eller föda heller för den delen...

Jag hoppas på imorgon för min egen del:P

Först gissade jag på 4e, 11e eller 18e.. dvs de tre onsdagarna innan BF. Bara för att de andra två barnen är födda på en onsdag så kändes det som en plan;) onsdagarna EFTER bf vill jag inte veta av. Sen trodde jag på 10e också bara för att både sambon och sonen är född 10e (fast andra månader). Nu hoppas jag att fredag den 13e ska bringa tur till mig!

Äh, vem lurar jag! Den här ungen kommer väl ut lagom till jul!
  • septemberbarn08
    Trollunge85 skrev 2015-03-12 18:52:12 följande:

Så olika det kan vara. En kollega trodde jag hade åtminstone två månader kvar innan det var dags (måste se ovanligt pigg ut och väljer att ta det som en komplimang) och min systerdotter ringde och frågade om bebisen kommit än (hon är snart 6 så jag förlåter henne) Annars har det idag blivit många frågor om det är på gång (samtidigt som jag får höra att magen är hög, vilket jag alltid får höra när jag har just den här klänningen på mig pga skärningen). Vet inte riktigt vad det är med den här dagen för så här mycket kommentarer om kommande förlossning brukar det inte vara.

När det gäller frågan är det på gång har jag börjat svara att ja det kan ske när som helst från och med idag och fyra veckor framåt. Inte vad folk vill veta Men samtidigt hur ska jag veta. Haft mer ont idag även under dagtid men vet inte om jag kan koppla ihop det med sammandragningar. Känns inte så. Eller så är det för att jag börjat tro att de kommer bli tvungna att sätta igång mig och att alla tecken är bara inbillning.

Jag har också fått mycket frågor senaste veckan. Har undvikit att säga det exakta datumet för när det är beräknat och svarar bara att jo, snart är det nära. Orkar inte med att folk ska ringa och tjata varje dag nu på slutet, det räcker att man själv går och väntar liksom. Och så folk som kommer fram och frågar "hur äääär det med maaagen?". Varför inte fråga "hur är det?".. eller existerar bara magen nu helt plötsligt?

Här kom en bit av slemproppen för en stund sen förresten. Minns inte hur stor den var när jag fick första barnet men kan inte tänka mig att det här var hela. Började i ungefär samma sekund som jag upptäckte den att må halvilla. Om det sen beror på att något är på gång (mest troligt inte) eller om det var en svag ångest som kröp sig på.. det låter jag vara osagt:P Jag har ju varit nästan sjukligt peppad och positiv inför den här förlossningen men just idag har jag känt mig vettskrämd och totalt oredo!
  • septemberbarn08
    JhjärtaK skrev 2015-03-12 20:07:58 följande:

Vecka 37+1 idag och var på mitt sista besök hos bm.

Allt såg fint ut. Vågen står på 92 kg vilket ändå "bara" är ett kilo mer än vad jag vägde när dottern kom (dock kom ju hon i vecka 40, hehe )

Tv1 hade 140 i puls och Tv2 hade 130.

Blodtrycket var 140/60 så lite högre övertryck men det beror ju på yttre faktorer så inget att oroa sig över.

Blodsocker på 3,7

Hb på 144 (whoho! Nu känns det helt ok att förlora lite blod under förlossningen)

Sf-mått på 43 cm

På måndag har vi inskrivning inför snittet, spännande!

Avundas ditt HB! I vanliga fall ligger mitt på över 150 även direkt efter mens. Senast vi kollade hos BM hade jag 116 och det känns vill jag lova!
  • septemberbarn08
    Skumbollen skrev 2015-03-12 20:57:28 följande:

Haha, hur gärna man vill veta så verkar det vara omöjligt att hitta sannolikheten :) läste dock att 22 mars är den vanligaste födelsedagen på hela året och att det i mitten till slutet av mars föds flest barn på året... Man är inte ensam om att ligga på midsommar med andra ord ;)

Det stressar mig! Vill inte att det ska vara lika fullt på förlossningen som när vi fick första barnet och blev lämnade ensamma under hela förloppet tills krystvärkarna började.. då blev det panik och fanns inget förlossningsrum ledigt. Minns bara ett kaos.

Dessutom är det hemskt att dela rum med någon okänd efteråt vars unge håller en vaken och som man själv ska försöka visa hänsyn till. Och så kan inte sambon stanna! Nej jag hoppas det är lugnt när vi ska in!
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?