Inlägg från: Skumbollen |Visa alla inlägg
  • Skumbollen

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Snö81.... Förklara hur du hittar tappen :) måste göra något åt dessa pinvärkar, men jag hittar inte där inne ;)

• Skumbollen

Haha, hur gärna man vill veta så verkar det vara omöjligt att hitta sannolikheten :) läste dock att 22 mars är den vanligaste födelsedagen på hela året och att det i mitten till slutet av mars föds flest barn på året... Man är inte ensam om att ligga på midsommar med andra ord ;)

• Skumbollen
    septemberbarn08 skrev 2015-03-12 21:19:12 följande:
    Det stressar mig! Vill inte att det ska vara lika fullt på förlossningen som när vi fick första barnet och blev lämnade ensamma under hela förloppet tills krystvärkarna började.. då blev det panik och fanns inget förlossningsrum ledigt. Minns bara ett kaos.

Dessutom är det hemskt att dela rum med någon okänd efteråt vars unge håller en vaken och som man själv ska försöka visa hänsyn till. Och så kan inte sambon stanna! Nej jag hoppas det är lugnt när vi ska in!
    Nej det lät ju inte som någon höjdare! När är din första född?
  • Skumbollen
    LillLouise84 skrev 2015-03-12 23:30:22 följande:
    Fast i år är väl midsommargjorda barn en vecka före den 22. Jag har bf 21 och enligt uträkning så blev den till söndagen helgen efter midsommar. Så bf 14 och 15 borde vara midsommargjorda. smile1.gif
    Ja, från mitten mars alltså :) jag hade Äl enligt CB den 25/6 och har bf 18 mars :)
  • Skumbollen

Ang bemanning så hjälper det ju inte om det är 100 som jobbar om inte rummen räcker till. Jag är inte så nervös över bemanning, mer över att inte få tillgång till smärtlindring isåfall ???? kan absolut ligga i en korridor så länge lustgasslangen är lång nog ;)

• Skumbollen
    snö 81 skrev 2015-03-13 03:13:03 följande:
    Spännande!

Jag har legat vaken i 3,5 timme nu med onda sammandragningar som varvar mellan att komma ganska regelbundet och göra jävligt ont till att komma lite glesare och göra lite mindre ont.

När jag vaknade gjorde det sjukt ont och jag kände direkt att jag behövde gå på toa. Så inom loppet av en halvtimme från första känningen hade jag hunnit med att tömma magen också :)

Hoppas bara detta håller i dig nu!! Det gör bra mycket ondare än det gjort tidigare nätter...
    Åh. Vad avundsjuk jag blir nu :) vi har ju liksom följts åt det sista ned dessa jobbiga sammandragningar och förvärkar, men nu verkar du dra ifrån, shit vad jag önskar att det var jag :) lycka till!
  • Skumbollen
    JhjärtaK skrev 2015-03-13 14:35:52 följande:

Fyndade ett babygym för 150 kr igår och hämtade ut bebisarnas gosedjur. Två saker mindre på "att göra"-listan smile1.gifphpNjZiDj15047.jpg

Vad fint! Var du ute på jollyrooms lager på tagenevägen och fyndade? Funderar på om det skall bli mitt måndagsprojekt om inte tösabiten kommit ut :)
  • Skumbollen
    KarinIngrid skrev 2015-03-13 15:51:26 följande:

Attans nu är jag nojig att pluppen vände sig med huvudet upp!!

Det kändes som om hela magen gjorde en kullerbytta!!!

O nu känns det som en stor klump (huvud) är upp istället för fötter som rör sig som jag kännt tidigare..

Men jag vet inte säkert. Inte lätt att känna men det känns helt klart annorlunda. Förut när kag tryckte lite på fötterna så svarade han genom att sparka tillbaka så man kunde känna foten.

Nu när jag buffar är det som att "klumpen" bara flyttar sig lite sidledes. Inga sparkar.

Men jag kan ju ha fel. Det är inte helt lätt att känna vad som är vad :)

Men är det ens möjligt att de vänder sig såhär sent??

10 dagar till bf!!

Men har inte bebisen varit fixerad/ruckbar innan, eller har den varit rörlig hela tiden?
  • Skumbollen
    SvanE skrev 2015-03-13 17:45:22 följande:

Hur stor är egentligen hela slemproppen när den lossnar? Delar gick för två veckor sedan och sen i omgångar både tiskväll och idag. Känns som det borde vara "tillräckligt" men vad vet jag :P

Det kan säkert vara olika det med, men när jag väntade sonen var den som en matsked i mängd, fast och dallrig som segt snor... Superfräscht :)
  • Skumbollen

Snö81, hoppas verkligen det drar igång! Kommer bebisen imorgon 9:26 så har ni ju namn klart iaf. Pi :)

Lycka till

Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?