Inlägg från: Astilbe |Visa alla inlägg
  • Astilbe
    Chuckiiii skrev 2014-10-15 19:36:51 följande:
    Jag läser Kitty jutbrings blogg, hon är i v21 typ med sin nr 2

Har även lite pinsamt halkat in på blondinbellas blogg :/ hon är i v15 med sin andra..

Läser gärna en blogg om första, men har inte heller hittat nån:/
    Tack för tipsen! Ska genast lägga till dem (även Blindinbella
  • Astilbe
    Kurona skrev 2014-10-15 19:57:01 följande:

Jag bloggar :) Är ju visserligen med bebis nummer två, men är i vecka 17 och har BF 31/3 :) Uppdaterar oftast dagligen :) 

Åh men vad kul! Vi har exakt samma BF ju!
  • Astilbe

Har börjat känna något de senaste dagarna som känns som typ en nerv som rycker fast i magen. Kan det vara fosterrörelser? Hur har det känts för er andra?

• Astilbe

Tack för svaren! Då måste det ju vara den lille/a som jag känner. Åh nu kommer jag inte få ett skit gjort i dag...

• Astilbe

Vaknat upp efter världens jobbigaste kväll och natt. Har fått så hemskt ont i ryggen. känns som att hela ryggen ska gå av. Det sitter dock inte i ländryggen utan mitt på ryggen. Blir skräckslagen av att det ens går att få så här ont i ryggen redan i vecka 18 och med endast 2 kilo extra. Hur kommer det att bli sen då? Någon som känner igen detta och kan ge lite tips/hopp.

• Astilbe
    Villhaenbebbe skrev 2014-10-22 10:08:04 följande:
    Åh jag känner igen mig... Jag har haft ont sedan v.11 ca men det blir bara värre. 
    Svanken gör ondast och det är jobbigast på kvällarna i soffan/sängen. Kan absolut inte ligga på rygg för det gör jätteont :(
    Nu har jag även börja känna som växtvärk (vet inte hur jag ska beskriva det på annant sätt, men obehaglig känsla) i höfter/ljumskar, och även i benen. 
    Någon som känner igen det? 
    Ska till BM 6/11 så tänkte kolla med henne då vad hon tror, jag vill verkligen inte bli sjukskriven för jag vill tjäna så mycket jag kan innan mammaledigheten.
    Åh, jag sover alltid på rygg. Då kanske det är dags att ändra sovställning... fast mitt ryggonda är mitt på ryggen. Ditt onda (med ländrygg, höfter och ljumskar) låter som foglossning. Har du kollat upp det?
  • Astilbe
    Kpax skrev 2014-10-22 10:14:53 följande:
    Vissa kvällar har jag så fruktansvärt ont i ländryggen. De nätterna kan jag knappt vända mig i sängen, jag måste vakna ordentligt och vända mig väldigt medvetet.

Jag kan absolut inte ligga på rygg, det har inte gått på många veckor. Det blir mycket bättre om jag vilar, men mina arbetsuppgifter går ut på att lyfta saker.

Högre upp i ryggen har jag inte känt något, där har man ju inga fogar, kan det vara nerver tror du?

Jag har tänkt att jag ska gå till en sjukgymnast eller liknande, dels för att få bekräftat att det är foglossning, och dels för att få tips på lindring.

Foglossningsbälte tycker jag inte funkar alls.
    Du kan inte heller ligga på rygg? Får bli att sova på sidan from nu känner jag.

Det känns inte som nerver (att det strålar och så) utan mer som att jag har sovit i världens sämsta säng en hel vecka på raken... Det enda som händer precis nu samtidigt är att magen går igenom en himla tillväxtfas. Så funderar på om det kan påverka?
  • Astilbe
    tovemaja skrev 2014-10-22 10:45:33 följande:
    jag hade SVINONT i ryggen 2 dagar för 2 veckor sedan... högt upp i korsryggen som du beskriver. Satt och lipade på pendeln och varken gå eller stå eller ligga eller sitta funkade... men tillslut lade jag mig i badet, hett, och det var som att allt bara släppte! MÅSTE varit någon nerv som hamnat i kläm på något vis. Men hemskt var det så länge det varade.

Det låter precis som mitt. Då finns det kanske hopp om att det släpper. Jag blir mest rädd att om det gör så ont NU hur blir det sen då :-O
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?