Inlägg från: Skumbollen |Visa alla inlägg
  • Skumbollen

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Hanna1989 skrev 2014-08-22 16:10:53 följande:
    Jo där har jag varit inne såklart. Men de ändrar också sina riktlinjer väldigt ofta och alla säger olika ändå. På slv står det att du kan äta nyförpackad sushi och det sa de även på podden men enligt min bm tycker hon inte att man ska det utan frysa den först eller välja veg. och så väljer jag givetvis att lyssna på henne : )
    Förra graviditeten åt jag sushi typ två grr i veckan. Givetvis gör man som man vill och känner är rätt för en själv :)

men jag är bara nyfiken på varför du finner det tryggare att lyssna på en persons åsikt som inte är utbildad i livsmedel än på allmänna rekommendationer?
  • Skumbollen
    Kpax skrev 2014-08-23 10:00:12 följande:
    Ja! Fast de måste vara svarta.
    Jaha, jag tyckte de fanns i svart också, måste sett fel :)

Jag sökte iallafall på

Maternity cargo pants och fick ganska många träffar :) asos.com har ju mycket mammakläder, kollat där?
  • Skumbollen
    bumble skrev 2014-08-23 14:14:29 följande:

åh va skönt!!! har googlat och sökt halvt ihjäl mig. åt sushi tidigare i veckan och är gravid (11+2) och fick så mycket kommentarer om hur dåligt det var och ja, massa negativitet. har haft sån panik efter det, och jag som älskar sushi. har läst om att det är mycket som ändrats genom åren och mycket man inte fick äta förr får man äta nu. så tack för sinnesron :D

Ja herrejisses folk har åsikter ibland :)

Med sonen var jag höggravid under sommaren och beställde gärna in alkoholfritt bubbel/ öl/ vitt vin bär vi satt på uteservering, haha de som inte vaknat upp och insett att det finns gott om alkoholfria alternativ stirrade ilskt :))
  • Skumbollen
    Kpax skrev 2014-08-23 19:16:44 följande:
    Ja, på Zalando hittade jag massor av cargobyxor, men inga för gravida. Deras gravidbyxor var ganska dyra också, 800kr för en bomullsbyxa?

Däremot fanns det massor av snygga leggings (inte heller för gravida) som jag blev jäkligt sugen på! :)

Asos hade inte heller några.
    Jag har en störning när det gäller problem, det måste bara gå att lösa :))

Hittade dessa, undrar om de skickar till Sverige dock... :)

www.soonmaternity.com/soon-band-cargo-maternity-pant/w1/i1002334/
  • Skumbollen
    Kpax skrev 2014-08-23 19:38:21 följande:
    Och tack för hjälpen!
    Gummiband är underskattat, det finns ju sådana där "bellybutton" eller vad heter det? En bred resår som knäpps fast i vanliga linningen.

Förstår att du inte är sugen på att ödsla pengar. Trodde din arbetsgivare skulle punga upp efter som de har så specifika krav på klädsel.
  • Skumbollen
    Daisybramble skrev 2014-08-24 10:32:25 följande:
    Men vilken spermie kom fram först till ägget då: Om man har sex 2-4 dagar innan äl och sex samma kväll som äl? 
    Funderade på samma sak, har man hållt på varje dag innan äl så har man nog en hederlig 50-50 chans :)
  • Skumbollen
    Kpax skrev 2014-08-25 18:40:04 följande:
    När du skriver v 13, menar du 12+4 eller 13+4? Jag är i 12+6 nu, och har tamejfan ingen rundning förutom bilringen.
    Haha! Jag fick bebismage i v 25 sist :) så det är nog väldigt olika :))
  • Skumbollen
    Kpax skrev 2014-08-26 18:32:19 följande:

Yes, v 14 (13+0) idag, och jag har varit utan Lergigan i två dagar och mår bra!

Jag hade riktigt ont i ryggen på jobbet, men lyckades stretcha bort det mesta. Jag hoppas jag kan sköta mina vanliga arbetsuppgifter i princip hela tiden, men efter jul hamnar jag nog i kassan, suck och stön (jobbar i matbutik).

Hur länge brukar man jobba? Tills vattnet går eller? :)

Härligt! Jag har typ gått från fyra tabletter per dag till en på kvällen, snart kanske mitt släpper också :) hoppas hoppas!

Hur brukar det vara i matbutiker, får man havandeskapspenning? Sitta i kassan kan ju inte vara en dröm direkt med liten blåsa men det kanske är sånt som inte tas hänsyn till?
  • Skumbollen
    Teresiat skrev 2014-08-27 07:32:37 följande:

Jag har första ULet idag via en privatmottagning.. PIRRIGT!

Vad kul! Lycka till :)
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?