Inlägg från: Chuckiiii |Visa alla inlägg
  • Chuckiiii

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Kpax skrev 2014-08-27 08:18:26 följande:

Ja, fast mitt jobb är viktigt för mig, och jag vill inte riskera framtiden bara för att det är skönare att vara hemma. Det är alltså inte så illa än, blir jag sämre är det ju en annan sak, och då måste jag ju ta tag i det.

Känns lite jobbigt, jag är den som alltid ställer upp, jobbar över och aldrig är sjuk. Men va fan, riskerar jag hälsan för ett högst mediokert jobb är jag ju dum. Man kommer inte så himla långt på att vara en Duktig Flicka.

Lite sådär tänker jag med, är alltid den som säger ja till jobb och ställer upp! Men det här har ju fått en att tänka om, det handlar ju om viktigare saker nu;) att gå och jobba när man har ont/mår dåligt kan ju inte vara bra varken för dig eller den lille därinne!
  • Chuckiiii
    Skumbollen skrev 2014-08-28 08:47:53 följande:

Haha, skrattar högt när jag läser! Mäklarbranschen är precis lika dan, det firas och knäcks bubbel till höger och vänster, om vi gick ut på aw så brukade jag välja ut en bartender och förklara läget, dricksa 200 spänn för att få det jag beställde alkoholfritt i smyg :) det är verkligen som omvänd alkoholism :)

Gud va smart! Jag o min sambo är ute en hel del, än så länge har det funkat då man får se tillsätt det är han eller jag som (ensam) beställer vid baren. "Alkoholfri cider i glas tack. Nej jag vill inte ha flaskan, ta ett större glas tack"

Fastna orkar jag inte riktigt mörka längre, tänker hålla mej inomhus till vecka 12 ;p
  • Chuckiiii
    LillLouise84 skrev 2014-08-30 07:53:37 följande:

Jag har hamnat i en lite konstig sits. Jag är 11+2 idag, det syns ganska mycket och jag ska på inskrivning på tisdag. Så nästa helg har vi tänkt släppa det för närmaste familjen, sen måste jag ta det med jobbet och eftersom några av mina kollegor även är nära vänner så kommer de också att få veta det om chefen får veta. Sen blir det vännerna allt eftersom. Problemet nu är att en av mina vänner ska också ha barn fast 6 veckor före mig men de kommer inte berätta det alls typ, det syns säger de. Vi har en hel del gemensamma vänner, det blir helt skumt om jag berättar och sen kommer det ut att de ska ha före.

Kan inte den vännen bara vara en av de första du berättar för? Å så kan du ju tillägga att du inte pallar va tyst längre och ser fram emot att berätta för typ alla du känner?;)

Då e som ju iaf förberedda:)
  • Chuckiiii

Vad det gäller spökveckorna så är jag oxå mitt i dom! Är bara lite extra trött o svullen om kvällarna.

Dock passar det fantastiskt bra just nu få jag är på ett jobb till 10okt, och tänkte mörka det till sista dagen;)

• Chuckiiii

Herregud välja magar! Blir lite chockad då även jag är i vecka 13 och inte har ett uns av bebismage! (Haha, autocorrect ville skriva bevismaterial passande nog!????) jag är bara väldigt uppsvälld om kvällarna:/ om jag inte varit på tidigt ul hade jag nog haft lite panik nu!

Men väntar gärna med magen då jag helst vill mörka graviditeten på projektet jag jobbar på nu????

• Chuckiiii
    laila88 skrev 2014-09-18 08:12:10 följande:

Ja precis!:) Det var exakt den barnmorskan jag behövde i det här läget, det kände nog ödet eller något på sig ;D

I helgen ska jag å köpa ett tungt bord, ett riktigt massivt soffbord. Undra hur dåligt det är å lyfta tungt nu? :/

Jag lyfter tungt nästan varje dag på jobbet. Är i vecka 13. Så länge det känns ok i kroppe n så är det nog lugnt! Lyft rätt bara, rak ryggmärg böjda ben;)
  • Chuckiiii
    Chuckiiii skrev 2014-09-18 20:10:34 följande:

Jag lyfter tungt nästan varje dag på jobbet. Är i vecka 13. Så länge det känns ok i kroppe n så är det nog lugnt! Lyft rätt bara, rak ryggmärg böjda ben;)

"Ragg ryggmärg" ! Fniss åt autocorrect!
  • Chuckiiii

Jag åkte in till gynakkuten häromnatten, efter flera timmars blödning! Usch vilken panik jag hade!

Som tur var fick jag se ett slående hjärta och en liten som rörde sig därinne!

Men. Jag kan inte släppa händelsen! Jag vågar nästan inte gå på toa i rädsla för blod på pappret. Jag går i mf-tankar nästan hela tiden. Usch!

Läkarn sa att den såg frisk ut men också att 'hon inte kunde lova nåt' hur tolkat man det liksom?

• Chuckiiii
    Lejonhierta skrev 2014-09-24 13:25:49 följande:

Usch ja, vet vad du går igenom. Har ju haft blödningar av och till som sen lugnade sig en månad för att sedan komma en rejäl blödning för 12 dagar sedan. Är sjukskriven och ordinerad största möjliga stillhet under två veckor.

Men som din läkare säger: bäbisen ser frisk ut men att hon inte kan lova något. Det är helt klokt av din läkare att svara. Allt ser bra ut med bäbisen och det dom kan se på ultraljudet, vad som händer efter det ser de ju inte. För att lokalisera blödningar etc så är ultraljud ett ganska trubbigt verktyg och det finns inte mer att tillgå. Därför har de i mitt fall tagit till försiktighetsåtgärden med sjukskrivning och vila, eftersom de inte vet vad som blöder men högst troligt antingen den lågt sittande moderkakan (inte ovanligt med blödningar då) eller att kroppen vill göra sig av med den döda tvillingen. Men det ser dom inte, de kan bara följa och gissa.

Det som kan kännas hårt är när jag var in för fem-sex veckor sedan efter rejäla blödningar och läkaren sa att ja allt ser ju bra ut med den som lever och de kunde inte se någon aktiv blödning där och då. Tio minuter senare så kom en ny störtblödning, rätt igenom skydd, kläder och det forsade ner i skorna -då hade jag fortfarande inte hunnit lämna sjukhuset... Så allt är relativt. Försök vara här och nu och ta det lugnt. Det är inte så ovanligt med blödningar under graviditeter som folk tror. Konstigt nog så pratas det inte så mycket om det.

Jag hade blödningar även i min förra graviditet om än som två mensliknande perioder då jag skulle haft mens egentligen. De tre tidigare graviditeterna hade jag ingen blödning alls, trots att vi förväntade oss det då vi väntade tvåan eftersom även det var en tvillinggraviditet, men där den som dog gjorde det betydligt tidigare i graviditeten än denna gången. (kroppen klarade resorbera till fullo).

Vet inte heller vilken färg det är på din blödning, men skulle du de närmaste dagarna få bruna/mörka blödningar så är det högst troligt inte en ny blödning utan rester från den du först hade, vilket kan vara skönt att veta. 

Gud vad skönt att läsa ditt inlägg! Det lugnar mig verkligen! Eftersom jag inte haft minsta tillstymmelse till blödning förrns nu i v.14 så blir man ju inte lite panikslagen:/ Det är ju så himla läskigt och man tror att allt går åt helvete:(

Ska boka ett återbesök nästa vecka så man ser att det fortfarande ser ok ut därinne!

Tack för det sista tillägget också, det lugnar också!! ;)
  • Chuckiiii
    JhjärtaK skrev 2014-09-24 13:31:15 följande:

Känner så igen rädslan inför att gå på toaletten och torka sig. Skickar all styrka jag kan!

Tack!!
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?