Inlägg från: laila88 |Visa alla inlägg
  • laila88

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Hej tack för era tankar hörrni. Jag ville absolut inte va en sån party-pooper här i tråden.

Känns som mitt liv faller bort framför mina fötter, lever verkligen i en mardröm. Mitt livs kärlek lämnar mig och jag kan inte förstå varför eller att det ens är sant, vill vakna berätta min mardröm för honom och att han ska säga som förut att det bara är en dröm och att han älskar mig. Vet varken ut eller in. Vill verkligen ha kvar barnet men det känns egoistiskt mot barnet att göra detta ensam. Har redan en son som flänger mellan mig och hans far, ska ja göra så mot en själ till :( åh. Orkar inte. Orkar inget.

• laila88

Pojkmamma01

Tack!!, jag hoppas innerligt att han bara fått det.

Det känns som totalt svart mörker, ser inget ljus i tillvaron alls just nu. Vill att han ångrar sig då han fått lite distans, jag älskar honom så fruktansvärt mycket och vill leva resten av livet vid hans sida.

Känns mer och mer som att jag behåller barnet trots allt. Kan inte tänka mig annat. Men det ser mörkt ut åt alla håll nu så jag vet varken ut eller in.

:(

• laila88

Du kanske kan köpa såna och sy dit en mudd likt sån som är på gravidbyxor?

Om jag ska fortsätta va gravid och fortsätta min utbildning i vanlig ordning så kommer nog jag måsta göra nån egen gravidbyxa. Finns inte direkt flamskyddade gravidbyxor, som man måste ha om man ska svetsa..

• laila88
    Lejonhierta skrev 2014-08-23 12:37:36 följande:

Men du, svetsning och graviditet hr jag för mig inte är top noch. Är inte min bransch, men är skyddsombud och det kliar lite i bakhuvudet att om man har sådana  jobb så blir man omplacerad. Kolla med skolan OCH med skyddsombudet skolan har alt med facket eller arbetsmiljöverket.

Nej jag har försökt läsa massor fast blir inte så hemskt mycket klokare. Har dock pratat med studie och yrkesvägledaren som skulle kolla upp med arbetsmiljöverket. Det är som sagt inte det nyttigaste yrket och ett foster är skört. Kommer inte svetsa en millimeter utan säkrare information :)
  • laila88
    Lejonhierta skrev 2014-08-23 12:42:26 följande:

www.svetsaratt.se/svetsaren/gravida-svetsare

www.prevent.se/Amnesomrade/Halsa/Graviditet-och-amning/Risker-for-dig-som-ar-gravid/

Gjorde en snabbsökning på nätet.... Menar inte att oroa dig utan att om ni inte har diskuterat det, förebygga ev. risker.

Tack så gulligt av dig! Jag har läst att tex punktutsug ska va otillräckligt om man är gravid och det råkar vara det vi har på skolan och jag upplever att det är svårt att undvika röken ändå och det sa jag åt mina lärare förra gången jag var gravid, mina lärare tyckte absolut att punktutsug borde va bra nog.

Nu blev det missfall den gången och dom bad mig kolla med min bm vad hon trodde och så långt hann jag inte den gången. Men ska kolla runt å ge dom den infon jag har.

I värsta fall får jag läsa endast teoretiska kurser men ja det är komplicerat. Så märkligt att vi inte kommit längre i information om gravida i vissa arbeten och möjligheter i form av arbetskläder för gravida. Men det tar sig sakta men säkert :)
  • laila88
    TigerBamse skrev 2014-08-24 20:58:22 följande:

Åh, ja vad bra det hade varit!

Hade visserligen utomkvedshavandeskap för ca 4 år sedan men det har jag ju fått se att det inte är. I början var jag rädd för mf men nu känns ma så mycket läskigare och mer troligt att det skulle ske.

Jag sa till min mamma att jag är så rädd, orolig, nervös att något är fel. Då svarade hon mig; du kommer vara orolig för ditt/dina barn resten av livet så detta är bara början.

Hmmm, precis vad jag behövde höra. Visserligen har hon säkert lite rätt i det men just nu behöver jag bli lugn. Inte någon som säger att jag kommer vara orolig resten av livet. ????

Jag har själv en son på 9 år och då jag var gravid med honom var ja jätte orolig hela graviditeten, trodde fostervatten läkte och fick fara in å kolla, fick ligament smärtor o trodde de var farligt. Allt!

Kanske kan lugna lite med att jag är verkligen mer laidback nu då han är 9 år, oroar sig gör man men aldrig lika mycket som då man är gravid och hormonell och ska skydda en annan människa i sin kropp i 9 månader ;)

Är gravid igen och började allt med att oroa mig för ja haft mf och ma tidigare och för det är ju fullt normalt att oroa sig. Nu känns det som jag lagt allt oroande kring fostret. Kanske för jag fått massor med annat att fylla hjärnan med. Men kan man endast lägga lite åt sidan så är det nog nyttigt, samtidigt som man är programmerad att oroa sig som blivande mor :)
  • laila88

Drömde inatt att jag fick missfall och blödde som en flod och vaknade och titta direkt. Inget där. Men fy för såna drömmar!!

Har man taggat ner oroandet i vaket tillstånd så får man igen i sömn! Tack för det undermedvetandet! ;)

• laila88

Urs har börjat oroa mig över missfall pga livskris, att jag gråter dagarna i ända och är helt tröstlös.

Tänker vilken ogästvänlig plats min kropp måste vara just nu :(

Vad tror ni? Jag funderar på be om ul för att kunna lugna mig. Dom sa att deras tröskel var lägre pga att jag haft missfall och missed abortion innan. Eller är det att be om för mycket?

• laila88

Urs har börjat oroa mig över missfall pga livskris, att jag gråter dagarna i ända och är helt tröstlös.

Tänker vilken ogästvänlig plats min kropp måste vara just nu :(

Vad tror ni? Jag funderar på be om ul för att kunna lugna mig. Dom sa att deras tröskel var lägre pga att jag haft missfall och missed abortion innan. Eller är det att be om för mycket?

• laila88
    Kpax skrev 2014-08-26 18:00:05 följande:

Hur är det, förresten? Fortfarande kaotiskt och slut mellan er? :(

Imorgon ska ja kolla med kuratorn på gynekologen om hon kan kolla upp om det går få göra en extra koll:)

Jo :( han flyttade idag. Så de är tungt. Men hoppas han kommer på bättre tankar. Om barnet i magen håller sig kvar och allt går bra trots allt jobbigt som hänt så ska jag göra de bästa av situationen för mig och barnen :)
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?