TigerBamse skrev 2014-08-24 20:58:22 följande:
Åh, ja vad bra det hade varit!
Hade visserligen utomkvedshavandeskap för ca 4 år sedan men det har jag ju fått se att det inte är. I början var jag rädd för mf men nu känns ma så mycket läskigare och mer troligt att det skulle ske.
Jag sa till min mamma att jag är så rädd, orolig, nervös att något är fel. Då svarade hon mig; du kommer vara orolig för ditt/dina barn resten av livet så detta är bara början.
Hmmm, precis vad jag behövde höra. Visserligen har hon säkert lite rätt i det men just nu behöver jag bli lugn. Inte någon som säger att jag kommer vara orolig resten av livet. ????
Jag har själv en son på 9 år och då jag var gravid med honom var ja jätte orolig hela graviditeten, trodde fostervatten läkte och fick fara in å kolla, fick ligament smärtor o trodde de var farligt. Allt!
Kanske kan lugna lite med att jag är verkligen mer laidback nu då han är 9 år, oroar sig gör man men aldrig lika mycket som då man är gravid och hormonell och ska skydda en annan människa i sin kropp i 9 månader ;)
Är gravid igen och började allt med att oroa mig för ja haft mf och ma tidigare och för det är ju fullt normalt att oroa sig. Nu känns det som jag lagt allt oroande kring fostret. Kanske för jag fått massor med annat att fylla hjärnan med. Men kan man endast lägga lite åt sidan så är det nog nyttigt, samtidigt som man är programmerad att oroa sig som blivande mor :)