BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?
Det värsta är att jag typ inte har tid att gå dit, jobbar ons-fre och åker på semester på lördag, men måste kanske klämma in det tidig fredag..
Inget fogbälte, är det nåt man kan låna på mvc?
Någon som vet hur det går till när man mäter hcg halt via blodprov? Görs detta vid inskrivningen hos bm? Får man svar direkt vad nivån ligger på?
JhjärtaK - hade MA för ett år sedan som upptäcktes i vecka 12. Av olika anledningar är jag oroad att även denna graviditet har stannat upp. Hade varit en stor lättnad om man kunde få något kvitto på att det kanske är som det ska. Likt förra graviditeten har symtomen avtagit i vecka 9. Ska på inskrivning i morgon är på 10+0 idag..
SvanE - Aha då lär de ju inte göra det bara för att jag är orolig. Labb kostar säkert mkt pengar och resurser för dem... Ul vägrar de att göra i den stad jag bor i. Kan ju fråga igen men bm kommer garanterat hänvisa mig att betala 800 kr och göra det privat.. Har samma bm som gör de privata ul så hon vill väl tjäna pengar...
Har en liten fundering om det här med KUB i olika län i vårt avlånga land...jag bor i Gävle och vad jag förstått så erbjuds man inte KUB här om man inte är över 35 år eller av andra orsaker ligger i "riskgrupp" för att det skulle finnas skador på barnet...jag kan ju vara lite felinformerad men skulle vara skoj å veta hur det funkar i övriga landet :)
Jag är själv 43 år och har därav blivit erbjuden KUB denna graviditet...min förra graviditet som slutade i MF (då var ja oxå 43) så sa dom att KUB var uteslutet och att det bara var FVP som erbjöds...
Mm nu oroar jag mig över att hon ska vara otrevlig och inte hjälpsam alls..
min sambo säger att jag överreagerar och att det inte går att utläsa ur mailet vad hon egentligen menade. Just när jag fick det så tolkade jag det som att hon absolut inte ville ge mig ett tidigt ultraljud. men han ju rätt, det kanske inte var så hon menade... får väl helt enkelt gå dit imorgon och försöka att inte vara negativt inställd, hon kanske är jättetrevlig. Men det kändes som en avvisande otrevlig ton i mailet..
men det kanske bara är jag som blir nojig för att jag är nervös också!
KUB - jag är 34 och blev erbjuden det direkt. Menar ni att med den åldern är det omöjligt att få en bra sannolikhetssiffra?