Inlägg från: bb2014 |Visa alla inlägg
  • bb2014

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Försöker hålla det nere. En kopp kaffe om dagen och inte varje dag. :) rekommendationen är ju 3,5 koppar. Efter v.7 blir jag illamående av socker så hellre svart kaffe än cola för mig :)

mizzidus, tänk bara på att dricka vätskeersättning om du inte dricker så mycket vatten. vi kissar ju som sagt mycket och i värmen svettas man ut salter och annat viktigt :)

• bb2014
    tovemaja skrev 2014-08-06 10:47:49 följande:

Mitt ul gick bra!! 9+5!

Härligt! :)

Var på inskrivning hos BM idag och fick en jättetrevlig barnmorska. Känns tryggt!

Bokat in blodprov inför KUB och vanlig scanningprover, KUB ultraljud i slutet av september och RUL ultraljud i mitten av oktober.
  • bb2014

Som sagt koffein är ingen stor bov i små mängder. Har man problem med illamående får man ju lergigan komp utskrivet och de innehåller koffein. En kopp kaffe på morgonen är ingen fara. Rekommenderat intag är max 3 koppar (och så får man ju tänka om man dricker cola och te då också)

Viktigast är att äta varierad kost, mycket frukt och låta bli riktiga bovar som alkohol och cigaretter (men det är det väl knappast nån som rör efter de fått ett plus) plus alla livsmedel som man rekommenderas att INTE äta.

När illamåendet är som värst ska man ju vara glad man får i sig nått!

Kan tipsa om salta chips vid illamående. Det startar också aptiten. :)

Annars har vi matkasse. Varannan vecka vego och varannan vanlig, så det är skönt att slippa tänka på maten och så kan sambon ta hand om det helt :)

• bb2014

Man ska räkna med fram till vecka 12.

Men mitt var som värst v.6-8. Det har avtagit nu i vecka 9. Men räknar med att det kan komma tillbaka

• bb2014
    Lejonhierta skrev 2014-08-07 17:14:25 följande:
    Haha jag var hos läkaren idag för ännu ett ul i denna struliga graviditet. Är i v 10. SSk samt läkare kommenterade min jättebula, ser ut som jag är i 6 månaden Oskyldig
    Har bara ett bowlingklot och inget mer. Skrattande
    Jag undrar om det är för att vi gjort IVF? jag har en kula redan i vecka 9. Glad och det är ju roligt, men jobbigt innan man vill att allmänheten ska veta.
  • bb2014
    Lejonhierta skrev 2014-08-07 17:49:38 följande:

Ja fy, jag fick första frågan från utomstående redan i v 6. INTE kul, nu kan jag väl känna att skit samma, förutom att jag är gigantisk om magen så mår fostret bra så risken att vi förlorar denna också är ganska liten... Får ta den smällen då..

Åh vad härligt att höra! ...och ja, smällar man får ta :)
  • bb2014

Jag har sluppit ryggvärk. Haft det nån enstaka dag då jag jobbat länge. Men det löste sig med värmefilt.

Låter mer som någon nerv kommit i kläm?

• bb2014

Kan också tillägga att enda smärtstillande man får ta är alvedon.

Det gäller att lyssna på sin kropp och bara göra det man orkar. Jag tyckte det var jobbigt med illamåendet och bli sängliggande. Kändes så deprimerande. Men det är bara att acceptera att kroppens signaler är viktiga nu. Och att extra vila behövs!

Om man har en partner får den ställa upp lite mer nu.

• bb2014
    JhjärtaK skrev 2014-08-08 14:02:45 följande:

Ja man måste lyssna på kroppen men det är ju så förbenat tråkigt när man inte kan följa med maken och dottern när de gör roliga saker

Här måste jag gå och lägga mig någon/några timmar per dag och bara vila de senaste dagarna. Ibland på förmiddagen och ibland på eftermiddagen.

Sen när jag vaknar mitt i natten och behöver gå upp och kissa så mår jag så jäkla illa att jag vaknar till en gång i timmen från kl 02 och fram till att det är dags att gå upp.

Men glad ändå såklart för att jag är gravid

Förstår precis vad du menar! Har känts jobbigt att hela sommaren bara försvunnit och jag mest legat på soffan och känt mig ledsen och illamående.

Det är svårt att koppla ihop hur man känner nu med graviditeten. :)

Nu börjar jag få bukt med illamåendet, men är otroligt seg.

Behöver semester också, har inte det förrän 30/8. Men då reser vi utomlands i tre veckor.
  • bb2014
    Lejonhierta skrev 2014-08-09 09:05:56 följande:

Usch, har ju kännt av min foglossning ett bra tar redan. Igår gjorde vi en snabbrunda på ikea, fick vila var och varannan meter och hade ganska ont. Inatt och idag har jag jätteont, så pass ont att jag knappt kan vända mig i sängen. Bara att inse att fortsätter det såhär så kommer jag inte kunna jobba..

Känner mig så ledsen och nedslagen.

Tråkigt att läsa :( förstår om du känner dig nedstämd. Skickar en kram!
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?