irissiri skrev 2014-09-19 10:35:30 följande:
Jag ska på KUB idag i v 12+2. Är så sjuuukligt nervös och mår pest. Framförallt är jag rädd för att fostret ska vara dött, vilket det var förra gången.. jag har hittills inte hunnit tänka så mycket på risk nr 2, dvs att vi ska få hög sannolikhet för kromosomavvikelse. Ush vad mycket man ska behöva palla med under en graviditet. men gissar att det inte blir lättare när barnet väl kommit... :)
Hur gick det?
Villhaenbebbe skrev 2014-09-19 14:11:59 följande:
Någon här som har hund och hur tänker ni kring att presentera bebis&hund för varandra?
- någon som har tidigare erfarenheter och tips?
Jag är sååå orolig att bebis skulle kunna vara allergisk.. Kan inte ens tänka tanken på att behöva hitta nytt hem åt min hund.
Får hoppas det är en bebbe som tål pälsdjur helt enkelt. (doch är både bebis pappa allergisk och min pappa har extrem allergi..)
Jag har två hundar som fick nosa som de ville på bebisen när vi kom hem. De var jätteförsiktiga och lät honom ligga där han låg. Nu när han är i full farst och kryper (8 månader) håller de sig mer på min kant haha
Jag är överkänslig mot de flesta hundar/katter (har en york och en nakenhund som jag tål), men vår son har inte reagerat på något alls hittills!
skarlsson84 skrev 2014-09-18 22:23:31 följande:
Bf mars 2015 finns men den är hemlig och ingen ser att man går med eller är medlem vi är 18 medlemmar där nu vi hängde i denna tråd förut:)själv gick jag in i vecka 17 idag 16+0:)
Hur gör man om man vill bli inbjuden i den? :)
Är med i en grupp för mammor som fått barni januari -14 och det är hur härligt gäng som helst! Vi träffas och fikar, planerar nu ett gemensamt ettårskalas och har delat många erfarenheter tillsammans.
Mimipig skrev 2014-09-18 22:51:29 följande:
Hej igen alla, jag är tillbaka efter en veckas radioskugga. Efter flera veckans tuffa besked på KUB 1:15 så blev det moderkakasprov morgonen därpå innan jag lastade mig iväg på jobbresa till Bangkok.
"Vid ett friskt provsvar får du besked i posten inom 6-7 dagar. Om provet visar avvikelser ringer vi tidigare än så". Sa läkaren på Ultragyn.
Jag gav mig själv Google & FL-förbud för att överleva och hålla huvudet kallt. Jag har aldrig varit så rädd.
Jag fixade resan och jag har fixat veckan även om jag räknat timmar och minuter, hårdbevakat brevlådan. Varje gång mobilen ringt med okänt nummer har jag fått hjärtsnörp.
Idag, dag 8, utan besked i posten ringde jag labbet. Det visade sig att mitt provsvar legat klart sen i måndags, men det har GLÖMT att skicka det vidare. Det är inte gardiner från ellos, det är livsöden de sölar med!!! Jag gjorde klart för dem vilken plåga denna väntan i ovetskap är. Några min senare ringde de igen och översteg sina befogenheter och gav mig provsvaret över telefon: ett helt normalt prov, jag väntar ETT HELT FRISKT BARN!!!
Grattis!!! Tänk att du äntligen får njuta nu!!