Inlägg från: Yllraz |Visa alla inlägg
  • Yllraz

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Sail on silvergirl skrev 2014-09-07 21:08:59 följande:

Haft en dag idag då jag bara gråtit. Över allt. Helt slut, och till råga på allt så har det kommit blod både vid 14.00 och nu ikväll två ggr. Känns som om att jag ska bryta ihop totalt. Får avvakta tills i morgon och se vad som händer. Känner mig rätt säker på att det är nåt tok där inne... Någon annan som har blött?

Usch va trist! Hoppas det inte är någon fara! När jag väntade min son blödde jag till och från till vecka 10 typ! Och idag är han 8 månader och mår prima :)
  • Yllraz
    Sail on silvergirl skrev 2014-09-08 09:33:26 följande:

Har fått en tid för ett ul idag 14.00. Det känns som att det är kört tyvärr... Ingen ljusrosa blödning här inte... Återkommer senare.

Nu håller vi tummarna!

När jag blödde förra graviditeten var det inte nå ljusrosa eller lite på pappret. Det va liksom mycket. Mensblödning liksom. Jag och min fru åkte in till gynakuten för att konstatera ett tredje missfall och be om missfallsutredning. Grät inte ens utan tyckte det kändes skönt att vi äntligen skulle få hjälp med missfallen.

Men kors i taket, där var det: ett liiitet tickande hjärta!

Så försöka andas fram till klockan två då du vet. Dumt att vara ledsen i onödan om allt nu faktiskt ser bra ut. Svårt jag vet. Men vi alla håller tummarna :)

• Yllraz

Åh tiden går så fort den här gången! När jag väntade O gick allt i slowmotion! Veckorna gick såååå långsamt och det kändes som om de första 12 veckorna aldrig skulle passera.

I morgon är det inskrivning och vi går in i vecka 12! Galet! Fantastiskt! Hoppas vi får datum för KUB snart. Efter det kan jag lugna mig helt ;)

• Yllraz
    KarinIngrid skrev 2014-09-10 08:11:07 följande:

Nu börjar jag bli nervös på riktigt. Imorgon bitti ska vi göra Ultraljud för KUBtestet.
    Vecka 13 nu.
    Än så länge har man ju inte sett nåt så att säga bevis på att allt är som det ska där inne...så det är spännande och nervöst.. samtidigt är jag orolig att vi ska få dåliga siffror på KUBEN,
    ni som gjort KUB, fick ni siffrorna på plats direkt efter Ultraljudet eller måste man vänta länge på svaret?

Man får på plats! Eller ja så gjorde dom på Danderyd iaf. Hon klickade in alla värden på datorn (blodprovet, ålder, rökning, det hon mätt under ultraljudet etc) och sen sa hon en siffra. Aldrig varit så nervös :) Men med ettan gick det prima. Fick det högsta 1:20000. Men ska göra KUB på tvåan nu snart och är supernervös!!
  • Yllraz
    Mimipig skrev 2014-09-10 21:22:08 följande:

Jag gjorde kub idag. Frid och fröjd först - bäbisen vinkade, viftade och sög på tummen. Sen fick vi siffran 1:15. Tårarna rinner, men känslorna är avstängda. Allt gick så fort. Nackspalten var 2,7 mm som störst och det är inte så farligt mkt tror jag. Så det är alltså blodprovet som visar något fel.

Jag får göra moderksksprov imorgon bitti innan jag sätter mig på ett flygplan till Asien på en jobbresa. Ska försöka tänka att det fortfarande är 93,33% chans att allt går bra, och om det inte gör det, så vill jag hellre veta det så snart som möjligt. Plus - visar det provet ett friskt barn så är det svart på vitt friskt, ingen sannolikhetsfråga. Så ska jag tänka strax.

Men det visade dåligt på den andra siffran också 1:18. Ingen kan förklara för mig vad dessa siffror egentligen är, hur man kommer fram till dem. Bäbisen såg ju så frisk och alert ut...

Håller alla tummar och tår! Hur länge får man vänta på provsvaret på ett mkp?
  • Yllraz

Äntligen fått tid för KUB om en vecka på torsdag! Och RUL om 48 dagar den 29/10! Countdown!! hehe

• Yllraz

Här har jag också fått så stor mage att folk frågar om det är dags för syskon haha Men eftersom jag är i vecka 13 i morgon vet jag ju att det inte är en bebis då livmodern knappt nått över bäckenet ännu Har lust att svara att jag bara är gasig hahaha På torsdag är det dags för KUB och jag är supernervös!! Har inte så mycket symtom längre (spökveckor I know!) så liiiite orolig blir jag.

• Yllraz
    JhjärtaK skrev 2014-09-17 06:33:21 följande:
    Vi har också kub imorn! Idag och imorn förmiddag kommer att sniiiiigla sig fram känner jag!

Jag har ännu inte kommit in i spökveckorna men längtar lite tills dess faktiskt för det är så tråkigt att må illa och vara trött när det är så fint väder ute och man bara vill vara utomhus och inte ligga inne däckad.
    I em är det dags!! :D
  • Yllraz
    irissiri skrev 2014-09-19 10:35:30 följande:

Jag ska på KUB idag i v 12+2. Är så sjuuukligt nervös och mår pest. Framförallt är jag rädd för att fostret ska vara dött, vilket det var förra gången.. jag har hittills inte hunnit tänka så mycket på risk nr 2, dvs att vi ska få hög sannolikhet för kromosomavvikelse. Ush vad mycket man ska behöva palla med under en graviditet. men gissar att det inte blir lättare när barnet väl kommit... :)

Hur gick det? {#emotions_dlg.flower}
    Villhaenbebbe skrev 2014-09-19 14:11:59 följande:

Någon här som har hund och hur tänker ni kring att presentera bebis&hund för varandra?
    - någon som har tidigare erfarenheter och tips? 

Jag är sååå orolig att bebis skulle kunna vara allergisk.. Kan inte ens tänka tanken på att behöva hitta nytt hem åt min hund. 
    Får hoppas det är en bebbe som tål pälsdjur helt enkelt. (doch är både bebis pappa allergisk och min pappa har extrem allergi..)

Jag har två hundar som fick nosa som de ville på bebisen när vi kom hem. De var jätteförsiktiga och lät honom ligga där han låg. Nu när han är i full farst och kryper (8 månader) håller de sig mer på min kant haha
    Jag är överkänslig mot de flesta hundar/katter (har en york och en nakenhund som jag tål), men vår son har inte reagerat på något alls hittills! Solig

skarlsson84 skrev 2014-09-18 22:23:31 följande:

Bf mars 2015 finns men den är hemlig och ingen ser att man går med eller är medlem vi är 18 medlemmar där nu vi hängde i denna tråd förut:)själv gick jag in i vecka 17 idag 16+0:)

Hur gör man om man vill bli inbjuden i den? :)
    Är med i en grupp för mammor som fått barni januari -14 och det är hur härligt gäng som helst! Vi träffas och fikar, planerar nu ett gemensamt ettårskalas och har delat många erfarenheter tillsammans. 

Mimipig skrev 2014-09-18 22:51:29 följande:

Hej igen alla, jag är tillbaka efter en veckas radioskugga. Efter flera veckans tuffa besked på KUB 1:15 så blev det moderkakasprov morgonen därpå innan jag lastade mig iväg på jobbresa till Bangkok. 

"Vid ett friskt provsvar får du besked i posten inom 6-7 dagar. Om provet visar avvikelser ringer vi tidigare än så". Sa läkaren på Ultragyn.

Jag gav mig själv Google & FL-förbud för att överleva och hålla huvudet kallt. Jag har aldrig varit så rädd.

Jag fixade resan och jag har fixat veckan även om jag räknat timmar och minuter, hårdbevakat brevlådan. Varje gång mobilen ringt med okänt nummer har jag fått hjärtsnörp. 

Idag, dag 8, utan besked i posten ringde jag labbet. Det visade sig att mitt provsvar legat klart sen i måndags, men det har GLÖMT att skicka det vidare. Det är inte gardiner från ellos, det är livsöden de sölar med!!! Jag gjorde klart för dem vilken plåga denna väntan i ovetskap är. Några min senare ringde de igen och översteg sina befogenheter och gav mig provsvaret över telefon: ett helt normalt prov, jag väntar ETT HELT FRISKT BARN!!!

Grattis!!! Tänk att du äntligen får njuta nu!!

• Yllraz

Men förresten!! Glömde ju uppdatera om gårdagens kub... DET GICK TOPPEN! Alla armar och ben var på plats. Huvudet såg bra ut. Siffrorna var bra. Och lilla frö sög på tummen och sparkades lite.
    Var inte beredda på att vi skulle bli lika rörda och överväldigade den andra gången också! Lilla mirakel!

Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?