Inlägg från: Skumbollen |Visa alla inlägg
  • Skumbollen

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Vad fint att du orkade dela med dig lavish! Låter ju som de hade svårt att läsa av dig och ditt värkarbete vilket är tråkigt såklart! Läser mellan raderna att det var samma sak när du födde ditt första barn?

Vad det gäller vrålandet så får man skäll för att det är omöjligt att krysta lika effektivt om man vrålar. Kraften som skall kanaliseras nedåt/utåt slösas bort om man vrålar istället. Det är därför de vill man skall andas in och pressa hakan i bröstet :)

Jag krystade på det viset i två timmar sist, sen hotade de med sugklocka och vips var vår son ute på 15 minuter. Dessa två timmarna kunde antagligen blivit mycket kortare om någon vågat skälla på mig och guida mig lite i krystandet istället för att låta mig hållas.

• Skumbollen
    Mildamilda skrev 2015-03-09 18:02:23 följande:
    Så håll käft och bit ihop är det som gäller då? Jag fick aldrig krysta sist, blev kejsarsnitt vid 10 cm, så jag undrar väldigt över hur krystvärksr känns. Hoppas jag får prova denna gång.
    Haha, typ... Föd utan bedövning i ett dike ;) nej jag förklarade dåligt :) tovemaja sa det bättre! Klart man får vråla så länge du skapar kraft av det och inte gör av med värdefull energi... Typ som tyngdlyftare gör :)
  • Skumbollen
    pink76 skrev 2015-03-10 00:30:42 följande:

Ikväll kl 21 kom min man hem. Jag måste ha lyckats att hitta rätt person bland alla dessa myndighetspersoner att skrika på. Det var verkligen i sista stund.

Så i morgon kl 7 åker vi in på förlossningen tillsammans för att äntligen få träffa vår lilla plutt.

Tack för alla styrke-kramar.

Men vilken lättnad! Underbart att läsa! Stort lycka till imorgon :)
  • Skumbollen
    Misty W skrev 2015-03-10 06:44:11 följande:

Nu är jag duschad & svärmor har droppat oss på SöS. Anmälan kl.07:10 & sen en lång väntan..

Spännande! Lycka till :)
  • Skumbollen

Vad roligt att läsa KPAX! Blir så avundsjuk! :)

Varje morgon jag vaknar blir jag så grymt besviken på att inget hänt! En vecka kvar så det är ju inget konstigt med det egentligen. Jag, precis som många av er andra här är bara så gruvligt trött på all mensvärk, foglossning och förvärkar. Att inte kunna gå till brevlådan ens när solen skiner och man har en rastlös 17 månaders hör hemma tär verkligen på psyket!

Eftersom vår son föddes på BF så har ju alla dessutom glatt berättat att man aaaaaalrig går längre med andra än med första... Tack, jinxa det gärna liksom ;)

Hittade massor av säsonger av "born every minute" på youtube så nu plöjer jag förlossningar! Hoppas på att lilltjejen fattar vinken :)

• Skumbollen
    snö 81 skrev 2015-03-10 09:57:28 följande:

Men fy fan vad irriterad jag blev av att titta på one born every minute. En kvinna som ska föda sitt fjärde barn och har med sig äldsta sonen (18 år) och maken. Dom sitter och skrattar åt henne hela tiden när hon har ont och mannen leker med alla prylar i salen. Vilket jäkla stöd!

När hon tar lustgasen hånar han henne för att hon sagt att hon vill föda helt naturligt. Vad är det för fel på folk??

Haha! Det avsnittet såg jag inatt! Helt sjukt!

Överlag så gillar jag lite att folk är feta orakade tandlösa idioter annars, det får mig att känna mig lite bättre till mods och älska min man lite extra :)
  • Skumbollen
    laila88 skrev 2015-03-10 11:06:00 följande:
    Jaa jag tänkte också på det. Och helt ärligt känns det i mina ögon mycket bättre med en sån där "pipa" än dom masker vi har. Ja fick lite panik av att ha masken över näsan och munnen sist så de blev aldrig nåt för mig. Dessutom tycker jag det luktar så hemskt i masken också, det slipper man ju med munstycket som man bara stoppar i munnen.
    Det går att plocka av masken och suga rakt på slangen, så säg till om du inte gillar masken :)
  • Skumbollen
    Nixe skrev 2015-03-10 12:28:33 följande:
    Kan tyvärr inte äta järntabletter men tack för tipset. Tror nog dessutom att det är lite för sent med bara en vecka kvar :( jag blir helt förstörd, kräks och magsmärtor med konstant diarré typ. Klarar inte av att äta ngt heller. Har försökt förklara detta för min bm men hon fattar liksom inte utan klämde vid förra besöket ur sig att hon nu minsann ordinerar att jag tar två niferex om dagen (sådär dåligt mådde jag då alltså på en niferex varannan dag...). Kände inte att jag skulle klara av en kemisk niferexkräksjuka i fyra veckor så jag har försökt äta extremt bra istället. Får se om läkaren där jag ska snittas är lite mer lösningsorienterad, det finns ju faktiskt andra sätt att höja värdet på som min bm bara ignorerar. Fick inte se min kurva igår heller men hörde att hon mätte till 34 cm. Någon som vet vad det innebär kurvmässigt i v 38+1?
    Vad har du för Hb? Du borde väl kunna få en infusion?
  • Skumbollen
    Nixe skrev 2015-03-10 17:08:16 följande:
    106, så det är ju långt ifrån katastrofalt ändå. Men eftersom man ändå ska snittas var min BM inte alls nöjd. Hade 97 enligt sista gången hon kollade och det var då hon "bestämde" att jag skulle ta 2 niferex om dagen (då hade jag varit helt söndertrasad inombords vid det här laget). Därför fick hon inte sticka mig nu igår utan jag kollade själv på akuten där sambon jobbar. Hon gör ju liksom inget vettigt av det ändå och nu är det ju sjukhuset dit jag ska som får ta tag i det om de tycker att det är ett problem. Vad jag förstått vill man ha ett hb på över 110 innan men 106 är ju nästan där ändå.
    Ok, jag hade också 106 och då sa de att går man under 100 så får man infusion. Syrran har fått infusion under båda sina graviditeter samt en påse blod efter förra snittet. Järntabletter en vecka innan är ju bara löjligt!
  • Skumbollen
    Mimipig skrev 2015-03-11 19:40:14 följande:

Två frågor:

1. jag får alltid sammandragning när jag blir kissnödig. Någon mer?

2. Bör man inte ha nagellack på förlossningen? Min fotvård sa det igår och målade blankt lack. Pga att man kan se syrebrist på naglarna tydligen. Är det verkligen något som är kutym?

1. Absolut! Starka som sjutton :)

2. Måste varit en gammal tant? Förr fick man inte ha nagellack vid op. För att ev. Syrebrist skulle upptäckas snabbt. Nu för tiden mäter man ju saturation med en klämma i fingret eller tån så nagellack skall inte göra någon skillnad.
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?