• Kpax

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

tovemaja skrev 2014-11-11 07:43:30 följande:

här är min lilla mage i v.24... jämförde med en vän som är i v.34 och min ser större ut. Hjälp, var ska detta sluta! Men hennes bebis är iofs 18% för liten så det är väl inget att eftersträva så...

Min är också stor tycker jag, och alla andra tydligen... Men jag tycker inte det är det minsta jobbigt, som tur är. :)

Jag ska också lägga upp en bild snart!
  • Kpax
    Kpax skrev 2014-11-11 12:18:51 följande:

Min är också stor tycker jag, och alla andra tydligen... Men jag tycker inte det är det minsta jobbigt, som tur är. :)

Jag ska också lägga upp en bild snart!

Måste förtydliga!

Jag tycker inte att det är jobbigt med folks kommentarer. Graviditeten tycker jag är rätt jobbig mellan varven ;)
  • Kpax
    LillLouise84 skrev 2014-11-12 21:31:54 följande:

Det som gör ont i rumpan/benet kanske är ischias, det är ganska vanligt att gravida får det. Ischias är en nerv i ryggen som gör ont i rumpan och i bland ända ut i foten. Ischias är lurig på så sätt att gör det ont framsida lår så gör det ont baksida smalben eller tvärtom då nerven går i kors i knät.

Kan säkert vara foglossning.

För mig känns det dels som att hela bäckenet är låst, och gör att jag vaggar lite när jag går. Och dels gör det skitont att ligga på rygg. Det är svanken, svanskotan och sittbenen som är hårdast drabbade, och det är värre natten och dagen efter att jag lyft mycket.
  • Kpax
    JhjärtaK skrev 2014-11-13 14:23:52 följande:

Haha, bild är ju också bra att skicka med

Åh vad kul! Jag vill också ha två, känner mig lite blåst på konfekten, du får ju mer valuta för graviditetslidandet, höhö. ;)
  • Kpax
    LillLouise84 skrev 2014-11-14 22:20:37 följande:

I morse fick jag en chock, jag hade sovit i åtta timmar utan att behöva kissa eller att dottern vaknade. Men när jag reste mig så rann det mellan benen, världens jäkla flytning :-S. Jag har aldrig varit med om liknande, visst har jag flytningar nu annars om dagarna också. Det har jag typ aldrig när jag inte är gravid. Så nu är det trosskydd som gäller och efter det kom svamp som ett brev på posten . I övrigt har jag lite sammandragningar ibland vid ansträngning, annars ingen foglossning utan för mig är det slemhinnorna som inte är schysta. Nu är jag inne på 8 veckan med förkylning och nästan lika länge med näsblod.

Jag tycker att flytningarna är jäkligt jobbiga, men som du har jag lite svårt att använda trosskydd pga att det blir för tätt. Jag varvar lite och kör trosskydd dagtid, eller i alla fall på jobbet, och kör utan kväll och natt när jag är hemma och kan byta kläder istället.

Mina slemhinnor är inte heller glada. Alla dessa flytningar, men ändå skitsvårt att ha sex. :(
  • Kpax
    LillLouise84 skrev 2014-11-15 11:33:59 följande:

Jag känner mig så jävla ofräsch. Jag använder också trosskydd på jobbet men inte alltid hemma. Sex vill jag inte ha då jag känner mig så äcklig.

Ja jag är ju nyduschad om det ska komma på tal, men det gör ont... Både av friktionen och av foglossningen (kan inte ligga på rygg eller mage), och så känner jag mig lika sexig som en säl.

Jag blir så fascinerad av den där "gravidkåtheten", men den verkar jag inte få uppleva!
  • Kpax

Vecka 25 nu då!

Det mesta är som vanligt, foglossning, halsbränna, tröttma.

Bebisen rör sig, men inte extremt mycket tycker jag. Hoppas på en lugn bebis :)

Jag har ganska mycket mardrömmar, det i kombination med att inte kunna ligga på rygg gör att jag sover väldigt dåligt. Trött dygnet runt tycker jag, men på onsdag ska jag till BM, då får vi se om det kanske kan hjälpa med järn.

Vi kollade på barnvagnar idag, och jag tror vi har bestämt oss för Brio Go Next. Kändes skitbra, men fasen vad de kostar.

• Kpax

Jag har ingen aning om vad man behöver, och vilka klassiska fällor vi nybörjare alltid fastnar i. Fabriksny vagn är förstås en onödig utgift egentligen. Men har ni andra några fler tips på grejer som är bra att ha, och vad man ska skippa?

Hittills har jag köpt två bodys och två par byxor, strl 56. Behöver såklart mer kläder, men vad?

• Kpax

Bra tips! Amningskudde hade jag glömt, det är kanske skönt att ha. Och bröstpump verkar bra att ha.

Vagn är en icke -fråga, vi har hund och jag tycker om att vara ute och gå. Av samma anledning blir det antagligen en bärsele också, så vi kan gå offroad.

Ja gud, jag får skriva en lista och börja beta av den.

• Kpax
    JhjärtaK skrev 2014-11-16 09:45:41 följande:

Förresten är det så olika vad olika bebisar tycker om och inte och man vet inte det innan de kommer.

Vår dotter hatade vagnen och var en riktig bärfis så en bra bärsele var ovärderlig för oss. Babybjörn ger jag inte mycket för utan vi skaffade en ergobaby efter ett tag, himmelriket! Jag kunde gå, sitta ner osv utan några som helst problem (kunde tom gå på toaletten med den på )

Babybjörns nya bärsele där de sitter ergonomiskt är säkerligen bättre men undvik de äldre modellerna om ni kan är mitt tips. Men för 51 kr så har man ju råd att testa helt klart

Ja
    JhjärtaK skrev 2014-11-16 09:52:56 följande:

Man kan hyra en bra pump från bb att ha hemma den första tiden. Sen när allt stabiliserat sig med amningen så räcker det oftast med en handdriven men i början tyckte jag att det var väldigt bra med en elektrisk som "skötte sig själv" och var effektiv.

Ang amningskudde, jag formligen ääääälskar min från Doomoo. Dyr men värd vartenda öre! Använde den långt efter att jag slutat amma som stöd när dottern fortfarande ville somna i famnen

Ang bärsele när ni vill gå offroad så välj en där bebisen sitter ergonomiskt, då är barnets ben inte i vägen för era ben när ni går uppför en backe exempelvis.

Ja, det blir en ergobaby isf, jag har läst att de ger mycket bättre stöd för barnet (under låren, istället för att pyret ska hänga i skrevet). Jag har även burit runt på en kompis barn i en mindre bra sele, och det var förbannat tungt!

Nej man vet ju inte innan vad barnet gillar. Samma med klassisk och ergonomisk sittdel i vagnen tydligen. Man får väl sälja om det inte funkar :)

Doomoo you say? Ska kolla den!
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?