JhjärtaK skrev 2014-11-16 09:45:41 följande:
Förresten är det så olika vad olika bebisar tycker om och inte och man vet inte det innan de kommer.
Vår dotter hatade vagnen och var en riktig bärfis så en bra bärsele var ovärderlig för oss. Babybjörn ger jag inte mycket för utan vi skaffade en ergobaby efter ett tag, himmelriket! Jag kunde gå, sitta ner osv utan några som helst problem (kunde tom gå på toaletten med den på )
Babybjörns nya bärsele där de sitter ergonomiskt är säkerligen bättre men undvik de äldre modellerna om ni kan är mitt tips. Men för 51 kr så har man ju råd att testa helt klart
Ja
JhjärtaK skrev 2014-11-16 09:52:56 följande:
Man kan hyra en bra pump från bb att ha hemma den första tiden. Sen när allt stabiliserat sig med amningen så räcker det oftast med en handdriven men i början tyckte jag att det var väldigt bra med en elektrisk som "skötte sig själv" och var effektiv.
Ang amningskudde, jag formligen ääääälskar min från Doomoo. Dyr men värd vartenda öre! Använde den långt efter att jag slutat amma som stöd när dottern fortfarande ville somna i famnen
Ang bärsele när ni vill gå offroad så välj en där bebisen sitter ergonomiskt, då är barnets ben inte i vägen för era ben när ni går uppför en backe exempelvis.
Ja, det blir en ergobaby isf, jag har läst att de ger mycket bättre stöd för barnet (under låren, istället för att pyret ska hänga i skrevet). Jag har även burit runt på en kompis barn i en mindre bra sele, och det var förbannat tungt!
Nej man vet ju inte innan vad barnet gillar. Samma med klassisk och ergonomisk sittdel i vagnen tydligen. Man får väl sälja om det inte funkar :)
Doomoo you say? Ska kolla den!