tovemaja skrev 2015-02-16 13:36:06 följande:
... och DÄR gick luften ur och graviditeten gjorde sig påminnd. Dammsugit och bakat x2 samt, det bästa.. bäddat Plutts korg som ska stå bredvid vår säng! Lite overkill att ha spjälsäng, vagga, babynest och korg kanske? Men, men, spjälsängen är ju mer till sedan när hen sover i eget rum, vaggan är en släktklenod från min sida släkten och korgen har maken och hans syster sovit i så det finns ändå en tanke med alla grejer... babynestet tänkte vi ha till soffhäng samt om/när (hoppas inte!) Plutt delar säng med oss.
Hade tänkt att orka med en promenad och att göra lite ugnspannkaka också men får se om orken återvänder. Hur som helst är det GRYMT SKÖNT att vara ledig nu! Första "riktiga" ledighetsdagen idag.
Vad har du bakat?
Jag funderar på om jag borde försöka mig på att baka lite men jag har noll i inspiration.
Det är min första ledighetsdag också. Jag har storstädat tv-rummet som jag inte hann med igår. SÅ skönt och behövligt. Vet inte när vi dammsög under soffan sist
Sen har jag bäddat i vaggan och även vagnen. Vet ju inte riktigt hur varmt/kallt det är när det är dags för första promenaden men jag var tvungen att provbädda lite.
Spjälsängen har jag avvaktat att bädda i eftersom den ska flyttas ner till vårat sovrum när bebisen blir för stor för vaggan. Tror inte den kommer användas så mycket innan dess.