Inlägg från: KarinIngrid |Visa alla inlägg
  • KarinIngrid

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Jag börjar jobba på måndag!
    Då tar sambon över och är hemma 8,5 månad. Så vi har lika länge var?

• KarinIngrid

Nu är det dags!
    Jag har klivit upp. Pussat mannen på kinden (som vänt sig om och somnat om)
    Håller nu på o klär mig för att.. Gå och jobba!!!
    Första arbetsdagen sen Julian föddes!

• KarinIngrid
    tovemaja skrev 2015-12-14 16:44:49 följande:

Hoppas det gått bra idag!

Det har gått bra tack!
    Inte en enda gång har mannen ringt i panik :)

Jag har saknat min plutt jättemycket!

Samtidigt skönt att föra vuxna intelektuella samtal hela dagen. :)

Dock såå snurrig o trött i huvudet nu!
  • KarinIngrid
    Kpax skrev 2015-12-16 20:55:17 följande:

En annan grej var väl att man skulle undvika blanka/glatta material på kläderna som används i bilen, för att barnen glider ur lättare?

Jag tycker det är skitsvårt med kläder i bilen trots att vi bor i Västmanland. -10 är också förbannat kallt när man sitter i en bil, och ska man använda kläder som inte komprimeras blir det väldigt styvt och stelt och svårt att få barnet att sitta bra i stolen.

Jag tycker det är bra med information, men vill gärna slippa känna mig anklagad. Alla gör vi saker som andra tycker är dumt, ger för stora bitar mat, lämnar utan uppsikt i soffan, låter leka med något olämpligt, har bilstolen på annan plats än mitten bak, har fel kläder etc. Men alla älskar vi våra ungar och gör vårat bästa :)

• KarinIngrid

Hej!
    det var länge sen jag skrev men jag läser varje dag!

Tänk att våra små har blivit över ett år nu! Det är helt galet vad snabbt tiden går.
    Jag tänkte att det börjar bli dags för lite bilder på ettåringarna!!
    Det är så kul att se bilder på de små tycker jag.
    Så jag börjar, här kommer Julian 1 år 27 mars.

• KarinIngrid

Julian vaknar runt 7 på morgonen och sen sover han ca 45 minuter nån gång mellan 10-12
    sen sover han igen ca 1 timme på eftermiddagen, oftast runt 15.
    sen sover han för natten runt 20-21 och sover då oftast hela nätterna utan att vakna.

• KarinIngrid

En fråga.

Går alla ettåringar i tråden nu?

Julian är ju 13,5 månad men går inte än. Jag har börjat få kommentarer om att det är sent, att han inte kan gå än, att han ligger efter osv.. jag var inte orolig innan men börjar bli det nu. Är det väldigt sent ? Är det bara Julian som inte går ? Nån mer här ?

Han går jättebra så länge han får hålla i sig i möbler eller händer. Men vägrar konstant att gå utan stöd. 

• KarinIngrid

Vad skönt att höra att det är fler som gått "sent" fast det nu kanske inte räknas som sent. Ska försöka att inte ta åt mig så när folk kommenterar. Undrar varför folk alltid ska göra det ? Och framförallt de som har barn sen innan ska påpeka att deras små minsan gick betydligt tidigare och tala om hur sen de tycker att Julian är.  Det gör ju att man blir osäker, allafall jag, jag har ju inte barn sen tidigare och inget att jämföra med. 

Angående prat så pratar han massor. Mamma, Pappa, titta, ampa (lampa)  nej, och Gugga (gunga) , bombom (mormor) :) är väl de ord som går frekvent, sen babblas det massor konstant som vi inte fattar förstås :)

Han har börjat sätta ihop två ord. det har vi förstått är ganska tidigt. 
    Mamma titta. och Titta ampa är två exempel på "meningar" han säger.

Häromdagen skulle jag sätta på pyjamsen, då sprattlade han emot och sa, mamma, nej, pappa.. han ville alltså att pappa skulle sätta på pyjamasen :)

• KarinIngrid

Juilan stackarn har fått kindtänder på alla sidor samtidigt. alltså både uppe och nere och på båda sidorna. totalt 5 kindtänder har kommit upp senaste två veckorna. Han har varit helt svullen och röd i munnen och knappt kunnat äta alls! Stackarn. Sömnen har också varit jättejobbigt. Men nu har det spruckit igenom och man ser alla 5 tänderna. och han har lugnat sig lite. sover bättre igen och har börjat äta!

Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?