Inlägg från: JhjärtaK |Visa alla inlägg
  • JhjärtaK

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Haha, bild är ju också bra att skicka med

• JhjärtaK
    Kpax skrev 2014-11-13 16:36:57 följande:
    Åh vad kul! Jag vill också ha två, känner mig lite blåst på konfekten, du får ju mer valuta för graviditetslidandet, höhö. ;)
    Hahaha! Ja, två till priset av en liksom . Fast priset är mer 1,75 skulle jag vilja säga så så rabatterat får man dem ändå inte tyvärr

På tal om pris så försökte jag förgäves få 20% rabatt på en barnvagn idag och var så så nära men det hela föll på målsnöret . Så jag har fortfarande inte köpt en enda grej till bebisarna och är i vecka 21, känns ju helt galet!
  • JhjärtaK
    Skumbollen skrev 2014-11-13 17:36:09 följande:
    Vad föll det på då? Babyproffsen är med i enjoyhäftet tror jag :)
    Det föll på att jag kunde få ett chassi för 20% rabatt om de hade ett i lager men det de hämtade upp sedan var ett chassi från 2014 och det vill jag inte ha då jag hört allt annat än bra saker om de hjulen. Plus att 20% kändes lite futtigt för ett "gammalt" chassi också.

Vet du hur mycket rabatt det är i enjoyhäftet på babyproffsen? För 10% får vi "automatiskt" som tvillingrabatt men den går såklart inte att kombinera med andra rabatter.

Nu är vi lite inne på en Teutonia Team Cosmo, begagnad för dem kan man få för typ 4000 kr inklusive "allt". Jäkla skillnad på det priset och 10-11000 kr för allt till en ny Emmaljunga och frågan är om de är sååå mycket bättre?
  • JhjärtaK
    Madelia skrev 2014-11-13 20:01:54 följande:
    Jag är i v.24 och det enda jag köpt är ett babynest. Så du är iaf inte helt ensam om att inte ha shoppat massor än:)
    Skönt att höra!

Vi har ju en del från dottern men det mesta måste vi ju köpa en till av då de är två de små rackarna men jag inväntar den lite säkrare perioden efter 26-27 veckor med att gå "bananas" tänkte jag (om jag nu vill gå bananas då, känns inte så just nu).
  • JhjärtaK
    snö 81 skrev 2014-11-13 20:35:38 följande:

Jag hade tydligen lånat ut en liten minioverall till min syster när hon skulle få sitt andra barn så den skulle jag få tillbaka.

Så nu har vi helt plötsligt utökat vårt förråd av bebissaker med typ 100% ;)

Hahahahaha! Tack för morgonens första skratt!
  • JhjärtaK
    snö 81 skrev 2014-11-14 07:06:34 följande:
    Vi använde sovpåse till dottern första tiden, det var helt super.

Nu har jag dock inte sett någon affär som säljer sovpåsar...
    Lindex har en sovpåse på sin hemsida. Vet dock inte hur vadderad den är. Sen finns det "vanliga" sovpåsar (dvs tunna i bomull med ärmar men inga ben utan bara en påse) på babyhuset.se såg jag.
  • JhjärtaK
    Skumbollen skrev 2014-11-14 08:12:35 följande:
    Jag är osäker på vad en sovpåse är, men jag tror ni menar sådana de har på Ikea? En sovsäck med axelband typ? :)
    Finns två typer, dels sådana som du nämner och sen sådana som ser ut som en vanlig pyjamas men istället för ben så är det bara en påse som man knäpper/knyter upp längst ner.

Dottern uppskattade inte pyjamas-versionen men däremot så använde vi de vadderade sovpåsarna länge då hon sparkade runt så mycket så att täcket alltid åkte av och då blev hon kall och sov sämre. Dock köpte vi våra från NG Baby via Jollyroom, de är sååå fina .
  • JhjärtaK
    Skumbollen skrev 2014-11-14 08:14:39 följande:

JhjärtaK

Jag tror det var 20%, kan kolla det :)

Oh yes pleeease kolla! Hade ju varit uuurbra med 20%, hoppas bara att det isf inkluderar vagnar. I vissa fall så är det 20% på allt utom just vagnar där man får 10% istället :-/
  • JhjärtaK
    snö 81 skrev 2014-11-14 20:36:15 följande:
    Då ska jag kolla Ellos. Förra gången köpte jag från en liten barnklädesbutik som inte längre finns kvar.
    Vi köpte från Ellos till dottern men de töjde sig så himla mycket i halsen så att de snart nästan åkte av hennes axlar :-/. Kanske var det också lite för stor storlek. De vi köpte var i typ "småribbad" bomull, ev pga ribbningen som de töjde sig såpass mycket också.
  • JhjärtaK
    LillLouise84 skrev 2014-11-16 08:07:30 följande:
    Det är mycket man klarar sig utan. Min dotter hatade både babysitter och bärsele, som tur var lånade jag båda sakerna av en kompis då och slapp slänga ut flera tusen på det.

Det man behöver är säng, bilstol, vagn och skötbord. En skötväska att frakta allt i. Lite kläder, blöjor, tvättlappar, filtar, spytrasor (ikea har ett 10 pack mini handdukar som är suveräna), febertemp, badbalja och babyolja. Sen som mamma är det skönt att bunkrat upp med bindor i alla storlekar och trosskydd. Amningsinlägg om man ska amma. Ev bröstpump.

Mitt tips är att inte köpa för mycket kläder, för alla älskar att köpa st 50 och kommer med massor så man knappt hinner använda dom.
    Vi fick typ inget i stl 50 så där var vi tvungna att komplettera, så olika det kan vara
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?