septemberbarn08 skrev 2015-03-26 05:34:28 följande:
Då har vi precis gått om varandra med andra ord, vi kom ju in vid 4 igårmorse:)
Jobbigt för dig att det blir så kämpigt hemma! :( gruvar mig verkligen för vad som komma skall, dvs tredagarsgråten. Ingen positiv upplevelse de andra två gångerna och anar ju att det blir lika hemskt den här gången. Än är jag på VÄLDIGT bra humör och har inte fällt en enda tår trots att jag är så trött att jag somnar ståendes.
Amningen däremot känns väl sådär. Känner absolut inte samma ångest som de andra två gångerna men fy fasen så ont det gör när hon äter. Med första barnet fick jag ju amningsnappen ganska omgående och med andra barnet ammade jag så kort tid att det aldrig hann uppstå någon smärta så jag har ingen aning alls om hur ont som är normalt egentligen. Hon verkar ju få rätt tag iaf för vårtorna blir inte platta men det gör VIDRIGT ont, inte bara när hon suger fast utan under HELA amningen. Är det normalt? Hur länge brukar det vara så innan det blir bättre?
Jaa verkar ju så :D va roligt att vi är två som varit på lycksele BB här i tråden iaf :) idag åker vi in på kub testet och träffa barnläkaren så blir en sväng tillbaka ändå :) kanske ser till dig då!
Har sovit nån sammanhängande timme nu för första gången sen innan värkarna startade så känns skönt.
Vet faktiskt inte varför det gör ont, men det borde dom på BB veta. Känner nästan att det här tredje dygnets påfrestningar då mjölken inte kommit igång har det varit alldeles för tyst om från personalens sida. inatt var standarafrasen "vi skulle inte farit från BB" hehe.
Borde kanske veta bättre eftersom det är andra barnet. Men fick ju första då ja va 16 år och det är 10 år sen. Jag känner mig helt lost ibland. Så mycket man inte minns och var med om på samma sätt då.