Inlägg från: KarinIngrid |Visa alla inlägg
  • KarinIngrid

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Har känt efter nu och det är 3 tänder på väg upp!!!
    Alla tre är hörntänder. 2 uppe och en nere!
    Undra på att han är kinkig och tuggar frenetiskt på sina fingrar!!!

Härligt med Folke-fest!!!

• KarinIngrid

Plötsligt händer det!!!
    Julian somnade som vanligt kl 22 efter sista amningen. Men vaknade inte vid 3-4 som han brukar. Utan sov i ett svep till kl 7:30!!!

9,5 timme! Världsrekord!
    Så idag är vi alla tre väldigt pigga och utvilade! Jag minns inte när jag senast sov 9 timmar!!!
    Hoppas det är början på en ny rutin!!

• KarinIngrid

Julian har också blivit hård i magen sen vi började med gröt. Han älskar gröten och äter en portion varje morgon. I övrigt ammar jag fortfarande och han får små smakprov på lite annat.
    Nån som har tips på vad man ska ge mot hård mage då det verkar som att katrinplommon inte hjälper. ?

• KarinIngrid

Idag köpte vi en bilstol till Julian och stuvade undan babyskyddet. Känns lite sorgligt. Är han ingen baby längre vår lilla fis.
    Men han sitter så bra i den nya och gillar att han kan se ut!

• KarinIngrid
    septemberbarn08 skrev 2015-10-06 19:34:29 följande:
    Vilken köpte ni? Vi har funderat på att köpa en ny till Selina (när det är dags att byta från babyskyddet) men vet inte riktigt vilken vi ska välja. Vi har kvar den som storasyster hade och den är väldigt fräsch men den är tillverkad i april 2010 så den har ju redan 5,5 år på nacken och ska då Selina ha den i typ 4 år till så känns det som att det blir lite på gränsen (har läst 7,5-10 år på bilstolar).
    Vi köpte en Britax MaxWay
    Den är bra storlek. Plustestad upp till 25 kg och klassad som väldigt säker.
    Big baby hade kampanj på den och vi fick hjälp att montera in den.
    Julian gillar verkligen att komma upp och kunna titta ut!
  • KarinIngrid
    Kpax skrev 2015-10-06 21:50:17 följande:
    Vi köpte en likadan i lördags :)

Vi har en BMW 320, så tydligen var våra valmöjligheter väldigt begränsade ("hög kardantunnel", som jag just lärt mig). Vilken opraktisk bil! Dyr i inköp, dyr försäkring, litet bagageutrymme och nästan omöjligt att få plats med en bilstol (två är helt uteslutet). Så går det när sambon får fria händer...

Nåja, nöjd med stolen i alla fall, Josefin tycker om den!
    Ja vi har också en bmw. Sambon som köpt...
    Inte optimalt. Det är med näppe vagnen går in i bagagen.
    Killen i butikeb sa att Britax MaxWay är storsäljare på bmw-folk just för att utrymmet ofta är begränsat.
  • KarinIngrid

Jag och Julian ska börja babysim på fredag. Nån som har gått och har nå tips?
    Har köpt såna söta badbyxor :)

• KarinIngrid
    ebe91 skrev 2015-10-07 09:09:21 följande:
    Åh, fusk! Jag har längtat efter babysim, varit i kontakt med badhuset (finns bara 1 där jag bor) och de lovade att lämna information då de hade någon. Sen för 2 veckor sedan råkar jag komma över informationen att gruppen redan startat och är full :'(.... Å då har jag följt varenda sida från badhuset, men "de hade visst råkat missa att lägga ut informationen men skulle bättre sig till nästa gång".....
    Vad synd :/ och dåligt med information från deras sida.
    Hoppas du får plats i nästa grupp som startar.
  • KarinIngrid
    Kpax skrev 2015-10-07 10:22:31 följande:
    Hahaha, skönt att man inte var ensam ;)

Den är skön att köra, men när man inte får plats med hund, vagn eller barn så är det fan en dålig kombi. Inte ens dragkrok har vi. Nästa gång väljer jag, och då ska den dessutom vara färdigrepad så sambon slipper gå med förstoringsglas och leta hack.
    Ja eller hur. Nästa bil borde jag få välja!!
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?