Trollunge85 skrev 2015-06-11 12:19:27 följande:
Borde också köpa byxor. Vi har ju ärvt en massa kläder av kusinerna men i 68 finns det mest fodrade jeans eftersom kusinen var född på hösten så det blir lite varmt i sommarvärmen. Vet dock inte om shorts eller byxor är bäst eller jag ska köra mest enbart blöja och body.
Det är nog ingen idé att gå och köpa shorts till sådana små ben, tunna långbyxor eller bara body blir fint. Om man nu inte ser några små shorts som är så söta att man bara måste ha då.
Shorts köper jag till min äldre son av helt lömska skäl. Han skrapar sönder sina byxor på knäna hela tiden, när han har shorts lär han sig att man inte kan krypa runt på knäna på asfalt...
Jag tycker det är skillnad på materialet mer än märket. I bodysar så kommer dom antingen i ett tunt väldigt stretchigt material som jag tycker är bäst. Då kan dom se små ut men stretchar sig väldigt mycket och går att använda länge, tycker tryck brukar hålla bättre på det med. Men mer är i ett tjockare, grövre material som inte är lika stretchigt. Efter ett par tvättar utan mjukmedel är det stumt och hårt och sträcker nästan inte ut sig alls. Antagligen är väl det senare nästan ren bomull medan det förra har mer av nått stretchigt syntetmaterial i sig...