snö 81 skrev 2014-10-13 18:50:25 följande:
Till dottern hade jag en Brio Go sim sittvagn och tyckte den var lite dum då den inte hade fullt sittläge. Dottern trivdes inte att åka eftersom hon satt så långt bak att hon inte såg något.
Denna gång vill jag hitta en vagn med ergonomisk sittdel eftersom barnen verkar sitta jättebra i en sådan och det funkar säkert ok att sova i en sådan med.
Det där med att de inte ser så bra har jag inte ens tänkt på! Jag har bara fokuserat på att sufletten är stor och skyddar bra, men självklart finns det en nackdel.
Jag har frågat runt både här på Familjeliv och i bekantskapskretsen, och det verkar vara lite antingen eller med sittdelarna. Vissa barn ogillar att sova i de traditionella, men trivs jättebra i de ergonomiska - och tvärt om. Små barn verkar sitta lite bättre i de ergonomiska också.
Personligen tycker jag att de ergonomiska är lite snyggare också, de ser nättare och smidigare ut. Å andra sidan skulle jag själv helst sova i en traditionell sittdel med fullt liggläge eftersom jag gillar att sova på sidan.
Svårt som sagt!