BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?
Jag har inte kollat vad topplaceringar innebär i antal nu för tiden. Namn har säkert större spridning idag, så topp 10 kanske ändå inte innebär 2-3 i varje klass, utan 2-3 i skolan? Jag ska kolla det!
Nu har jag kollat lite statistik.
Alice har senaste åren fått ungefär lika många bärare som Cecilia och Caroline fick 1983-1985. Det var ju inga konstiga namn, men jag har aldrig känt mer än en Cecilia eller Caroline "i taget". Det var bara en Cecilia, en Caroline och en Karolina (jag) hela låg- och mellanstadietiden (1-6, A och B) och en Caroline och en Karolina på högstadiet (7-9, A-D).
Då känns topplaceringen genast inte alls så farlig!
Fast jag är osäker på om jag läser tabellerna rätt...
Enligt dem fick ca 800 personer per år tilltalsnamnen Frida eller Jessica 1983-1985, och det är namn jag upplevt som vanliga. Att jämföra med ca 5,500 Anna och 7,500 Maria.
Låter det här rimligt?
Vaknat upp efter världens jobbigaste kväll och natt. Har fått så hemskt ont i ryggen. känns som att hela ryggen ska gå av. Det sitter dock inte i ländryggen utan mitt på ryggen. Blir skräckslagen av att det ens går att få så här ont i ryggen redan i vecka 18 och med endast 2 kilo extra. Hur kommer det att bli sen då? Någon som känner igen detta och kan ge lite tips/hopp.
Kul med vagnar!
Idag var jag hos bm och fick lyssnat på hjärtljuden, åh så mysigt!!! Tvilling 1 hade 143 och tvilling 2 149 så väldigt lika men den ena var lite "coolare"
Jag är riktigt trött idag så att få lyssna gjorde mig väldigt gott och gav lite välbehövlig energi
Läkaren idag på barnmorskemottagningen, sjukskriven i en månad till. Segt men måste vara blödningsfri i ett par veckor innan de häver sjukskrivningen. Kan räkna med att småblöda hela graviditeten trodde han.. Är i v.21 nu så känns drygt.
Var på ultraljud idag! Vecka 19+0 och bebisen mår toppenbra där inne i magen. Dock ville han/hon inte samarbeta tillräckligt så barnmorskan kunde inte se könet men det gör mig inget. Är bara så glad att allt är som det ska <3 :)
Nu är jag lite förvirrad. Finns det tre trådar om bf i mars? :)