Inlägg från: sommarstad |Visa alla inlägg
  • sommarstad

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Jag behöver också klaga (tack och lov för denna tråd)

Jag sov dåligt i natt. Vaknade vid två tiden och var hungrig (!). Har hänt andra nätter också. Jag gillar INTE att gå upp mitt i natten och fixa nåt ätbart. Men jag har tvingat maken att köpa nyponsoppa och blåbärsoppa samt fullt med frukt så jag kan få i mig nåt snabbt på natten som känns lättsmält. 

När jag skulle gå och lägga mig igen så snarkar maken men inte nog med det. Han låg vänd åt mitt håll och hade världens värsta andedräkt (stor överdrift men det luktade inte gott). Såklart vägrade bebisen vara medgörlig så jag kunde sova på andra sidan, vänd från honom, utan ville att jag skulle ligga på den sidan så att jag blev vänd mot maken. Det slutade med att jag gick och la mig på soffan och var lagom nöjd på morgonen. Maken håller på att bli förkyld så troligen var det därför han hade dålig andedräkt men i sig har han inte varit hos tandläkaren på 10 år så vem vet. (Jag har tjatat på honom att gå till tandläkaren men han kommer aldrig till skott). När jag berättade på jobbet så undrade de varför jag gick och la mig i soffan och inte tvingade honom ditt. Jag är ju den gravida men jag har inte hjärta att tvinga ut honom från sin egen säng. Blir denna natt likadan så kommer jag ev tvinga honom att sova i extra sängen i barnrummet :P

• sommarstad
    Trollunge85 skrev 2015-01-27 18:55:48 följande:

Håller med er ovan. Med halsbränna, sura uppstötningar, ryggont (och just nu ont i revbenen när barnet och bh:n trycker på från varsitt håll) så får gärna mars komma typ nu

Ännu en som håller med. Sura uppstötningar och ömma revben. Bebisen ligger nämligen och sparkar mot revbenen. Gör han inte det försöker han att trycka ut sig på höger sida (hans favoritsida)

Nu i kväll har jag dessutom fått nå som liknar mensvärk. Jag har även ont i kroppen efter att stått upp i stort sett hela dagen på jobbet. Så fort jag försökt att sätta mig så har det dykt upp något som jag behövt hjälpa till med. Men bara 1,5 vecka till på jobbet. 
  • sommarstad
    snö 81 skrev 2015-01-27 19:54:21 följande:
    Jag är också jättekänslig för min makes andedräkt, men det var jag aldrig innan jag blev gravid :)
    Då är det inte bara jag iaf. Han har lovat mig att använda munsköj innan han går och lägger sig varje kväll nu iaf. Hoppas det blir bättre :D

De skrattade gott på jobbet när jag muttrade på morgonmöten om mina problem i natt. Så skönt att mina problem roar nån annan :P
  • sommarstad

Var hos barnmorskan idag. Är i 35 + 1 så det var dags att kolla hur bebisen låg. Har misstänkt att han vänt sig nedåt och det stämda bra. Han hade dessutom fixerat sig. Vi gjorde även en sammanfattning tillsammans med barnmorskan så nu märks det att det närmar sig. :) 

Kanske dags att fundera på att packa den där bb-väskan. Flört

• sommarstad

Nu kan vi checka av ännu lite saker på vår lista. 

Igår fick vi hem babyskyddet. Blev ett begagnat trots att vi bestämt oss för ett nytt men en av våra bästa kompisars dotter hade växt ur deras så vi fick det av dem. Vi vet ju att de aldrig varit i en krock så det känns tryggt.

Svärmor var här idag och hade sytt gardiner till barnrummet. Vi fick även en lampa av henne.

Vi fick även hem babymonitorn igår. Vi har ett mycket väl ljudisolerat hus (tjocka murade innerväggar) så en monitor har känts som ett måste.

Nu dessutom har våra ny badrumsmöbler blivit inkopplade och hallen är klar. Även om det inte har nåt direkt med bebisen att göra så är det skönt att få det avklarat. 

• sommarstad
    Kpax skrev 2015-01-29 17:38:03 följande:

Jaha, det spårade ur igen. Skulle köpa två bodys i strl 50 (Septemberbarn08, det här är alltså ditt fel), och kom hem med följande:

Köpte lite grejer på apoteket (Kronan) och fick en sån där babybox, så här ser innehållet ut.

mycket fint du hittade :)

Ang babyboxar. Går man in och frågar efter dem eller hur funkar det?
  • sommarstad
    Kpax skrev 2015-01-29 18:02:20 följande:

Ja jag frågade, och då sa hon att hon precis hade tänkt fråga om jag ville ha en sån. :)

Oki då ska jag nog ta mig i kragen och fråga. Brukar vara innepå just kronan apotek så jag får passa på nästa gång. Måste ju ändå dit och handla lite :)
  • sommarstad

Vad förvirrad jag är. Har fått för mig att jag bara skulle jobba 1 v till men det är ju 2 v till. Jag har på något sätt trollat bort 1 v i februari från min hjärna. Jag har liksom räknat 3 v i februari istället för 4.

Tanke på min förvirring kanske det är lika bra att bara jobba 1 v till. Får ta och diskutera med chefen i morgon om hur jag ska göra. Jag har alltså sagt både att jag jobbar 1 v till men gett ett helt annst datum. Undrar om de tycker jag gör någon nytta på jobbet just nu? :p

• sommarstad
    Trollunge85 skrev 2015-01-30 14:19:59 följande:
    En kväll när jag var ensam hemma och borde ha ätit något för länge sen (glömde bort mellanmål) så öppnade jag kylen och fick för mig att det jag mest av allt ville ha var mannens kallrökta skinka och brieost. Jag tycker inte om kött och äter det nästan aldrig men just då förbannade jag att jag inte fick äta just de två sakerna. Det gick dock över efter att jag ätit maten som jag hade tänkt mig från början.

Det kändes konstigt. Godis hade jag förstått men tydligen bestämde min gravidhjärna att jag ville ha det jag absolut inte kunde få. Så ja man är mer konstig när man är gravid  
    Visst är gravidhjärnan konstig. Jag själv har inga direkta cravings förutom när maken dricker rött vin. Det luktar så gott. Brukar blänga surt på honom men det hjälper inte, han fortsätter sitta där och njuta av sitt vin. Tycker det är väldigt orättvist att han får dricka rött vin men inte jag. Förvisso tror jag inte att det är så farligt att smaka rött vin tanke på att i Italien så rekommenderar de gravida att dricka ett glass rött om dagen (nåt med syretillförseln har jag hört) men det känns ju fel att dricka alkohol som gravid så jag har undvikit.

Maken har försökt att köpa alkoholfria röda vinerna till mig men de är ju helt värdelösa. De luktar inte alls lika gott och är framför allt äckliga.

• sommarstad
    snö 81 skrev 2015-01-30 17:07:07 följande:

I Sverige sägs det ju precis tvärt om med just syretillförseln - alkohol sägs bromsa flödet (alltså näring och syre) i navelsträngen.

Men att smaka en liten klunk vin är nog ingen fara, men ett helt glas skulle nog inte kännas helt ok. Men det hade varit gott!! :)

Jag tror mer på svensk forskning så lika bra att låta bli. En klunk är säker inte farligt alls men jag är "rädd" för att det ska vara för gott så jag bara vill ga mer :p
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?