Inlägg från: tovemaja |Visa alla inlägg
  • tovemaja

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Kpax skrev 2015-02-17 10:19:55 följande:
    Nej precis, det går inte att föreställa sig varken förlossning eller det nya livet med barn. Så galet stort! :)

Jag ska också satsa på att försöka slappna av och följa med kroppen. Jag är mest rädd för att bli rädd. Att jag ska gripas av panik och motarbeta kroppen och må skit även efteråt. Men jag är egentligen inte förlossningsrädd eller så, det är nog bara för att det närmar sig. Jag får fokusera på att det kommer bli en grymt häftig upplevelse! :)
    delar din rädsla om att bli rädd för att bli rädd"... men tror att det kommer gå fint, finns ju liksom inget alternativ och alla säger ju att det "byggs upp långsamt" så att man hinner vänja sig vid smärtan. Blir spännande att se vem av oss som hinner först!

Något helt annat, någon som har, eller är sugna på att testa tygblöjor? Vi har så himla smidiga tvättmöjligheter och för såväl barnens skull som för miljöns så känns det som ett vettigt alternativ (efter en tid när man vant sig vid blöjor överhuvudtaget). Hittade intressanta och snygga på poops.se

Dock känner jag ett par som hade just tygblöjor där jag tyckte att barnen luktade surt,,, men det paret är extremt "bohemiga" och sköljde nog bara upp kissblöjor... plus att de försökte sluta alldeles för tidigt. Men det exemplet skrämmer mig lite ifrån att testa!
  • tovemaja
    Misty W skrev 2015-02-17 10:59:40 följande:

Idag går jag in i v.37 (36+0) och det firas med att dottern ligger hemma i feber. Inte kul för henne alls & imorgon har jag möten hela dagen så måste fixa barnvakt!

Först utv. Samtal på dagis mellan 9:00-9:30

Sen Mvc och sammanfattning 11:30-12:30

Sen ska jag och mannen till banken på möte 15:00, dax att lägga om lånen.

Nu är hon ju snart 9år, så hon klarar ju att vara själv när jag är på dagis, mn känns inte så bra för mamma hjärtat att låta min lilla sjukling vara ensam sen i flera timmar. Måste åka kommunalt till bm och sen hem snabbt innan jag måste åka vidare till banken i stan.

fattar inte hur ni med barn sedan tidigare får ihop det! Tycker det är mycket nu med BM-tider och föräldragrupp osv. :) att därtill ha sjuka barn och usamtal? Phu!  Hat's off to you!
  • tovemaja
    Lavish skrev 2015-02-17 11:25:10 följande:

Hade lite funderingar på tygblöjor med första barnet. Men, jag var för lat. Det blir så mycket tvätt ändå.

Om man ändå ska satsa på det skulle jag rekommendera att köra på engångs första tre månaderna eller så åtminstone. För att man kan lätt byta blöja 15 ggr per dygn då och i värsta fall är typ alla bajsblöjor med. Det blir en jävla jobb att tvätta upp allt det. När de blivit lite större blir det färre blöjor och färre bajsblöjor. Ännu lättare blir det väl när bajset inte är lika löst. 

tack för input! Det är ett tag in jag tänkt mig i så fall.. 
  • tovemaja

På väg till Falun och Skid VM nu! Snälla bebis, håll dig på plats tills söndag kväll i alla fall! Är då mitt i vecka 39. Vill inte föda i Falun :)

• tovemaja
    Mullan skrev 2015-02-18 09:51:40 följande:
    Ska du föda i fredrikstad? Var är du ifrån? :) jag får välja mellan fredrikstad och Näl. Var väldigt nöjd med Näl förra gången så kommer att åka dit denna gången oxå.
    Mullan: är du möjligen bosatt i min hemstad Strömstad? Låter nästan så?
  • tovemaja

Hehe, tack för positiv pepp kring Falun! Kan vara bästa förlossningen i världen, vill ändå inte föda 5 timmar hemifrån och utan min man :)

SKULLE det värsta hända har jag fick syrran med (och pappa men han skulle inte få vara med!) och maken skulle få komma upp men det skulle ju ta en stund att först åka hem från jobb, hämta grejer och övertala någon om att åka med i bilen... Känns som en skakig blivande pappa kan behöva lite avlösning på en sådan lång väg!

• tovemaja

Måste också gnälla.. Är ju i Falun för Skid VM men har åkt på influensa så ligger och skakar i sängen på vandrarhemmet och vill bara hem!! Mår piss!

• tovemaja
    Lilj3 skrev 2015-02-21 12:07:34 följande:

Nu händer det grejer! Ställde mig upp i morse och det började rinna vad jag först trodde var kiss mellan benen. Men när det fortsatte rinna utan kontroll så började jag misstänka att det kunde vara vattnet. Har haft hanterbara värkar med 3-10 minuters mellanrum sen dess, och det har fortsatt att rinna vatten, men nu verkar det som att de avtagit lite i frekvens. Pratade med förlossningen och de tyckte att vi skulle komma in för kontroll oavsett. Har egentligen inte bf förrän den 12e mars och har haft noll känningar av att nåt skulle vara på gång innan. Nervöst!

Så roligt! Heja heja! Uppdatera när du orkar!
  • tovemaja
    Lilj3 skrev 2015-02-22 10:54:06 följande:

Inatt den 22/2 klockan 01.19 , ca 17 timmar efter vattenavgång och värkstart, kom äntligen lille Valter, 48 cm lång och 2800 gram tung. <3 Vi mår bra och får vara kvar på BB istället för patienthotellet eftersom han kom ut med hjälp av sugklocka. Nu väntar jag med spänning på nästa bebis i tråden!

Stort stort grattis!!!
  • tovemaja
    Lilj3 skrev 2015-02-22 10:54:06 följande:

Inatt den 22/2 klockan 01.19 , ca 17 timmar efter vattenavgång och värkstart, kom äntligen lille Valter, 48 cm lång och 2800 gram tung. <3 Vi mår bra och får vara kvar på BB istället för patienthotellet eftersom han kom ut med hjälp av sugklocka. Nu väntar jag med spänning på nästa bebis i tråden!

Stort stort grattis!!!
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?