Inlägg från: ManoMani |Visa alla inlägg
  • ManoMani

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Lejonhierta skrev 2014-08-21 08:09:14 följande:

Är i v 12. Blev avstängd från jobbet i förrgår pga av den uttalade hotbilden mot mig. Känns sådär, så nu får jag pilla med lite andra arbetsuppgifter men inte vara på arbetsplatsen. .

Blir KUB på torsdag nästa vecka. Illamåendet har lagt sig nästan helt men halsbrännan hälsar på istället. Vågen står rätt stilla och gjort sen start. Fortfarande trött och humöret åker bergodalbana och sambon tycker jag är väldigt vass. Rejält med foglossningar samt ryggvärk men det är även relaterat till min bindvävssjukdom och jag kan ju inte äta samma smärtstillande som tidigare.

Har även ett läkarbesök inbokat via bm om en månad pga min grundsjukdom. Tycker livet går långsamt.

Dagens roligast: en god vän och tillika kollega samt studiekamrat (både jobbar och studerar heltid) ringde igår och beskrev sitt mående och jag sa att du är säkert gravid (de slängde ppillerna i juni) och jajjamän efter att hon köpt ett gravtest igår kväll kom ett mms med ett tydligt plus. Roligt för som det låter på henne när hon beskriver så är hon nog längre gången än vad hon tror och ligger således exakt en månad efter mig. :) Nåja det lär tiden utvisa, men roligt med lite glädje i allt annat som upplevs negativt just nu.

om du sover utan kudde kan du bli av med halsbrännan. Det funkade för mig :)
  • ManoMani

Av en konstig anledning har jag blivit med bättre humör och har mer tålamod jämfört med innan. Jag har läst och hört att man blir argare och otåligare, men vad som händer med mig är helt annat och gör mig glad. Hoppas att ni "Lejonhierta" bli bättre.

• ManoMani
    Villhaenbebbe skrev 2014-08-21 20:30:41 följande:

Jag har fått så sjukt ont långt ner i ryggen, mot svanskotan och är ju bara i vecka 10. Blir orolig för missfall då det inte är vanligt att få ont redan nu..

Någon annan som upplevt samma?

ja snälla , jag är på tjänstledighet och BARA sover. Hade jätte ont från v.3 till v.10. Jag sitter rätt och försöker gå korta sträckor och det har blivit bättre. Graviditet är så olika från person till person... tänk inte på mf ,bara tanken kan vara farlig...
  • ManoMani
    JhjärtaK skrev 2014-08-24 18:40:09 följande:

Låter som fullkomligt vanligt gravidmående enligt mig. Njut så länge du inte mår piss som några av oss andra

Förstår att det känns långt till RUL. Jag har kub den 18 september och bara det känns ju som en evighet :-/

hahaaa det är sant njut bara, jag hoppas bara på någon timme utan symptom
  • ManoMani
    Sail on silvergirl skrev 2014-08-24 20:45:49 följande:

Kpax: Exakt så känner jag också! Tror dock inte att jag har två där inne ???? Tror att jag mår för bra för det!

Men så jobbigt att inte kunna vara glad, vill ju njuta av den här tiden.

Har dock inga erfarenheter av missfall, första gången jag är gravid.

Om jag hade möjligheten då skulle jag säkert göra Ul privat och inte vänta så mycket, Jag gjorde UL en gång v4 och en gång v6 i London. Fattar inte varför man behöver vänta så mycket även vid sådana tillfällen!
  • ManoMani
    Lejonhierta skrev 2014-08-28 19:43:34 följande:

KUB görs fram till slutet av v13, inte efter 12+6 om jag fattat rätt. Rutinultraljud görs i regel i v18-20. Här är vanligast i v. 19. Fvp görs från v 14 vad jag fick till mig. Men vi erbjuds inte Fvp om KUB visar bättre än 1:200 och vi fick ju det bästa man kan få. Och sambon vill i detta läget absolut inte ta risken. Vi har ju redan förlorat den ena i denna grav och kostnaden totalt för oss att få till den här graviditeten är drygt hundratusen kronor då vi gjort ivf privat.

jag ska göra KUB på måndag då är jag 14+5
  • ManoMani
    JhjärtaK skrev 2014-08-28 21:29:12 följande:

Det låter konstigt då vätskespalten i nacken som mäts vid UL skall ha absorberats eller vara på väg att absorberas iaf i vecka 15.

Fanns det någon speciell anledning till att du inte får göra UL tidigare?

Jag har gjort UL 4 gånger hittills men KUB ska jag göra på måndag och fy jag är orolig ... ringde BM imorse och sa att jag har låg ämnesömsättning... dessutom hade jag räknat fel av stress, det blir 13+5 som KUB ska göras.
  • ManoMani
    JhjärtaK skrev 2014-08-29 20:51:10 följande:

Jamen dåså, då ligger du ju inom spannet

Ja klart nervös här också! Och jag har inte mitt UL än på tre veckor! Men håller tummarna för fina siffror för oss alla!

Jag håller tummarna för alla med <3
  • ManoMani
    Madelia skrev 2014-08-25 12:54:15 följande:

Är lite nyfiken på om någon gått upp i vikt något och isf hur mycket:)?

Jag går in i vecka 14 imorgon och har gått upp 3-4 kilo. Jag är ganska smal sedan innan och motionerar en del, men tyvärr äter jag alldeles för mycket nu också:) Man vill ju inte gå upp jättemycket mer än man behöver.

först gick jag ner 6 kg och nu har jag gått upp 2 kg, men jag äter inte mycket.Äter många gånger men väldigt lite varje gång.
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?