Inlägg från: Madelia |Visa alla inlägg
  • Madelia

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

V1lda skrev 2014-07-29 20:49:25 följande:

Hej, hänger jätte gärna på er här på denna tråden. Plussade imorse, enligt sista menar är de BF 29 mars. Fick tid till barnmorskan för hälsosamtal i mitten av augusti. Hur har ni andra gjort med er inskrivning? Hoppas ni mår bra där ute :)

Jag har bara varit på hälsosamtalet, men ska på inskrivning 15/8 :) så det är ju ett par veckor kvar.
  • Madelia
    BowserSchnauzer skrev 2014-07-29 22:23:59 följande:

Hur bor alla? Vi bor i lägenhet (2:a) än så länge och blir lite fundersam på hur man ska lösa det med skötbord i badrummet som är ganska litet (kan inte ställa något på ett badkar för vi har bara dusch). Klurar...! Bebis kan ju sova i babynest i sängen första tiden tänker jag...

Hi hi, är ju en stund kvar men det känns som att helt plötsligt kommer det att vara vår och en liten ser förhoppningsvis världen... Försöker visualisera och tänka positivt att allt kommer att gå vägen även om det inte gått så lång tid ännu...

Vi bor i lägenhet, en 3:a med övervåning och två badrum. Dock har vi letat villa ett tag och förhoppningsvis hittat ett hus vi vill ha nu:) så plats är det inga problem med. Jag har däremot inte vågat tänka så långt i planeringen riktigt

än:)
  • Madelia
    tovemaja skrev 2014-07-31 17:38:24 följande:

suck. 8+3 idag och noll symptom... NÄR (om någonsin) kommer symptomen? Längtar ihjäl mig efter UL på onsdag så jag får veta om h*n lever. Oroar mig så eftersom jag känner NOLL.

Det är samma här, jag känner ingenting som tyder på en inneboende! Och får vänta 3 veckor med att se om något lever därinne. Tråkigt att gå runt och oroa sig :(
  • Madelia
    tovemaja skrev 2014-07-31 18:51:43 följande:
    skönt att höra att jag är ensam i alla fall! Hoppas att det är bra med bara våra pluttar i alla fall och att vi bara jar "tur". Har lovat mig själv att slappna av och njuta om allt ser bra ut på onsdag! Har längtat så efter denna graviditet!
    Ja det får vi verkligen hoppas, min är också väldigt efterlängtad:) vad spännande, lycka till så får du uppdatera om hur det gick:)
  • Madelia
    Teresiat skrev 2014-07-31 19:07:04 följande:

Tovemaja och madelia. Jag har flera vänner som inte har haft några symtom och graviditeten resulterat i friska barn. Men jag vet hur ni känner er, har också vissa symtomfria perioder och då oroar jag mig som attans.. Men, som sagt, det är säkerligen ingen fara :) Vilken vecka kommer ni göra vul/ul?

Tack, skönt att höra även om man ju vet att det kan vara så:) Jag ska göra KUB och har då ul i slutet av v.13. Så är exakt 3 veckor kvar idag:) tiden går väldigt sakta de här första veckorna när man nästan är mer orolig än glad :) men andra sidan kan man ju inte påverka så mycket vad som händer :)
  • Madelia
    Kpax skrev 2014-07-31 20:15:32 följande:
    Är du i slutet av v 10 nu alltså?

Jag räknade sista mensens första dag till 27/5, och fick fram bf 7/3. Men när vi var hos bm fick hon fram 2/3, jag tyckte dock att vi var överens om vilken vecka jag var i, men nu känns det märkligt. Jag är (tror jag) i vecka 9 nu (10 på måndag).
    ag kan ha fel, jag blir inte alltid klok på hur man räknar. I mitten av veckan blir det nog. Byter vecka söndag el. Måndag. Jag är 9+4 tror jag, är man inte inne på v.10 då? Fast vi borde ligga ganska precis lika sånär som på någon dag, då min sista mens bara var nån dag före dig
  • Madelia
    Mjao80 skrev 2014-07-31 20:17:35 följande:
    Lejonhierta: hur gick det för dig? Har hållit tummarna för att nr 2 stannade kvar.

Madelia: spökveckor kanske om du är i v 10?
    Ja kanske, jag vet inte riktigt vad spökveckor innebär? Att symtomen försvinner? Dock har jag knappt haft några på hela tiden. Men är bara allt som det ska är det ju bara skönt att slippa må dåligt iaf :)
  • Madelia
    Kpax skrev 2014-07-31 22:20:36 följande:
    Om din mens bara var någon dag före min så stämmer ju BF jag fick av barnmorskan, 2/3. Men hur fan har jag räknat då? Jag har ju en app! Måste räkna igen, jag går ju inte och har missfallsångest en vecka i onödan!
    Precis, det vore ju onödigt :) Ja, sen blir man väl flyttad ändå, men skönt att ha något att gå efter innan:)
  • Madelia
    emlo86 skrev 2014-08-01 10:20:34 följande:

Hej! Tänkte hoppa in i denna tråden. Bf är beräknat till den 13 mars och är vårt första barn.

Går in i v 9 idag och ständigt illamående! Har inskrivning först v 11 och ul i v 18 vilket jag tycker är sent? Hur tidigt har ni andra ul?

Vi får inte heller ul förän RUL i v. 18-20. Vi har dock bokat tidigare själva i och med KUB.
  • Madelia
    planerattförsökabligravid skrev 2014-08-06 08:48:16 följande:

Vaknade nyss och gick på toa och det kom rätt mycke blod med klumpar.. antar att det är missfall :'( har dock en bokad tid idag för att prata om hälsa, fökning och alkohol, hur ska jag göra med den? ringa och anboka? :(

Hemskt tråkigt att höra :( hur har det gått för dig?
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?