Inlägg från: Vaniljhjärtan |Visa alla inlägg
  • Vaniljhjärtan

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

KarinIngrid skrev 2014-07-30 09:13:07 följande:

Det låter ju ganska smart! Det finns ju så bra skötväskor med "inbyggt" skötbord så att säga så har man inte så stor plats i badrummet så kanske det är rent onödigt att fixa ett vanligt skötbord.

Aha gör det, har inte kollat upp det jag nojjar över vagn för jag har inte sett nån som ens är snygg alla verkar så tråkiga och fyrkantiga om de ens kommer i närheten av våra funktioner vi vill ha, det här kan bli ett dilemma känner jag redan :(

Är det nån som vet om man kan göra ett barnvagnstest, typ svara på frågor och sen få svar på vagnförslag utifrån det man svarat?
    ~vaniljhjartan.blogg.se~ gravidbloggen från start
  • Vaniljhjärtan
    Lejonhierta skrev 2014-07-30 09:38:10 följande:

Tänkte hoppa över liggvagn och satsa på en smidig sittvagn istället. Vis av erfarenheten. Jag är inte den som går promenader och tidigare har jag burit i babyskyddet som även funkat sätta tvärs över kundvagn då man handlar. Det var bara då nr 3 o nr 4 var små som jag verkligen använde tvillingvagn men det är bara 14 månader mellan dom.

Tvättmaskinen kommer få tjänstgöra som skötbord, med en bra plastad tunn madrass och handduk funkar det fint.

Du verkar kunnig det är inte jag får jag ställa en kanske knasig fråga? Jag har sett några fina sittvagnar menar du att bebis kan använda den som nyfödd?

Däremot blir det nytt babyskydd till bilen, vill absolut inte köpa begagnat på den punkten.

• Vaniljhjärtan
    Lejonhierta skrev 2014-07-30 09:38:10 följande:

Tänkte hoppa över liggvagn och satsa på en smidig sittvagn istället. Vis av erfarenheten. Jag är inte den som går promenader och tidigare har jag burit i babyskyddet som även funkat sätta tvärs över kundvagn då man handlar. Det var bara då nr 3 o nr 4 var små som jag verkligen använde tvillingvagn men det är bara 14 månader mellan dom.

Tvättmaskinen kommer få tjänstgöra som skötbord, med en bra plastad tunn madrass och handduk funkar det fint.

Däremot blir det nytt babyskydd till bilen, vill absolut inte köpa begagnat på den punkten.

Förra inlägget såg mysko ut så jag för om det för jag fick in min fundering i ditt inlägg sorry

Du verkar kunnig det är inte jag får jag ställa en kanske knasig fråga? Jag har sett några fina sittvagnar menar du att bebis kan använda den som nyfödd?
  • Vaniljhjärtan
    Lejonhierta skrev 2014-07-30 09:27:18 följande:

Tack, ska på ul om två timmar för att kolla hur det ligger till i "enrummaren" , hoppas såklart allt är som det ska med den som stannade kvar.

Lycka till :)
  • Vaniljhjärtan
    Ninat skrev 2014-07-30 13:56:37 följande:

Tack! :D

Vi får hoppas det går fort till v12!

Jag känner 2 st som har fått mf så jag har de i huvudet hela tiden :/

Jag är i v 6 (5+5) och ska på hälsosamtal på fredag :)

Vart bor alla någonstans? :) jag själv är bosatt i Jönköping eller lite utanför ;)

Jag blir 22 år och detta är min första graviditet som jag dessutom skall klara på egen hand :p

Någon mer som kommer bli ensamstående? :)

Hej och välkommen säger jag med, jag väntar första och blir 21 innan jag har bf, modiga duktiga du som kommer bli ensamstående, följer en del bloggar skrivna av ensamstående mammor och jag beundrar er, hatten av :)

Vi flyttar om en månad brukar jag säga så titta jag i kalendern och upptäckte att det gör vi inte vi flyttar om 1 1/2 vecka snacka om att tiden gått fort och det får den fortsätta göra tför då är det snart april och liten tittar ut :).

Hänger med er här dels för jag tror liten kommer de sista dagarna i mars och så var det inget drag i apriltråden när jag anslöt mig här men nu har de med kommit igång :)
  • Vaniljhjärtan
    BowserSchnauzer skrev 2014-07-30 19:22:00 följande:

Vad kul att läsa lite hur ni andra har det, lite varierar ändå.

Jag undrar som ovanstående om man måste till BM för hälsosamtal eller om man ska strunta i det och bara ta inskrivning...? Mär jag fick mitt mf hade jag ringt BM direkt och fick avboka sen, nu känner jag mig att jag skulle vilja gå lite längre så jag känner mig säker... Hur tänker/tänkte ni andra???

Här där jag bor nu blir man inte iinskriven innan v 12 för att man inte ska behöva ringa och säga ifrån om det går fel, därför skrivs ingen in innan och det låter bra tycker jag men snart ska jag flytta och på nya stället får jag väl kolla vad som gäller där men känns mest bäst för mig att ta inskrivning när den kritiska perioden är över.
  • Vaniljhjärtan
    Kpax skrev 2014-07-31 09:55:28 följande:

Men gud vad bra att få höra sånt här! Som nybörjare har man ju ingen aning om vad man ska tänka på. Jag har också funderat lite över nackdelarna med en ergonomisk sittdel, men många verkar nöjda, smaksak kanske. Skulle dock själv inte vilja sova i en sån.

Har ni några planer på vad det blir för någon nästa gång? En som ni kan ha båda kidsen i?

Håller med, det är det som stressar mig lite med vagnar, tack skumbollen för du berätta :)
  • Vaniljhjärtan

Skumbollen den var jag lite inne på, testkört den men hade inget barn i för jag ville inte outa det hela ännu och måste låna barn för att prova hur den känns att köra med barn i, tycker den är snygg men blev lite skalur på 3 däck är det stabilt med barn i?

Det svartna för ögonen och jag ramla ihop, riktigt obehagligt och jag fick ont i magen så sambon kollar mig och tror mest jag fick ont för jag blev rädd att nåt hänt när jag ramla, okej så lägger han till "om du är osäker åker vi och kollar upp det men jag tror inte det är nåt" men va fan så kan han ju inte säga för nu börjar jag noja ännu mer så nu åker vi och kollar upp det hela hur man nu kan kolla sånt

• Vaniljhjärtan

Jag var på sjukhuset igår och träffa en högst obehaglig läkare så nu vet jag inte om jag är gravid längre, har varit eller väntar mf. Stickor och hela mitt inre säger att jag ör gravid fortfarande medan läkaren att jag inte är det och är jag det så blir det mf, testa idag och får fint gravid på stickan

• Vaniljhjärtan

Jag orkar inte förklara men skrivit en del på bloggen med massa stavfel för jag och mobilen tyckte olika och jag kontrollläste inte innan men oförskämd läkare som inte tyckte min sambo som är läkare på annan avd inte borde varit med, stickor visar gravid hela mitt jag skriker gravid och läkaren säger icke gravid, sambon min är läkare tycker att vi utgår från att jag är gravid till nya tiden nästa vecka

• Vaniljhjärtan
    Mjao80 skrev 2014-08-01 10:01:14 följande:

Vet inte vilken vecka du är i men vi var inne på ett återbesök i början av juli efter ett tidigare missfall och då var det ca 2 v sedan jag blivit gravid igen (vecka 4-5 alltså). Vi fick göra ett vul. Det enda som gick att se på vul då var en förtjockad slemhinna och läkaren hade skrivit i journalen att han inte kunde se någon graviditet. Sen va vi inne igen efter ca 2 veckor pga en störtblödning och då gick det se ett litet knyte i rätt storlek med tickande hjärta. Kanske inte mkt till tröst men det händer ju väldigt mkt de första veckorna och allt är ju så litet. Lyssna på din sambo! Han är ju både läkare och verkar va förståndig. Jag håller tummarna!

Tack jo det lugnar att höra, jag är i 4+5 och vi fick ny tid på torsdag nästa vecka
  • Vaniljhjärtan
    Kpax skrev 2014-08-01 10:34:25 följande:

Men fy fan! Jag blir så illa berörd när de människor som verkligen måste visa empati och medmänsklighet inte klarar av att göra det. Man är så jävla utsatt.

Riktigt skönt att din man är läkare, och att han tog tag i det här.

Jag håller verkligen tummarna för dig inför nästa besök, det är som sagt tidigt och svårt att se. Lita på magkänslan.

Tack kpax nu är ni många här och i apriltråden, på bloggen och som pmar mig som skriver samma som min sambo säger att det är tidigt så ja jag resonerar väl som er och utgår från att jag är gravid som min egen magkänsla säger med, vi får väl se på torsdag
  • Vaniljhjärtan
    minisklini skrev 2014-08-01 15:32:23 följande:

Fyfan vilken rövhål till läkare. Blev alldeles tårögd när jag läste din blogg. Usch vad förbannad man blir!

Alltså igår var jag chockad och less imorse förbannad men nu börjar jag nojja att han kanske har rätt det var jag och sambon som reagera för kraftig men jag vill inte tro det var är så
  • Vaniljhjärtan
    ManoMani skrev 2014-08-01 16:31:27 följande:

Hej alla blivande mammor :)

tänkte vara med er i denna tråd. Jag är i v. 9. Efter 7 år som jag och min man försökte att bli med barn :). Gjorde en ultraljud 4+3 och en 7+3 och då kunde man se hjärtat- det var då jag kunde tro att jag är med barn och började få känslor- och allt var bra enl. Bm.

Jag har tyvärr gått ner ca 4 kg hittils och var illamående kräkte mycket. Hade inget aptit och så fort åt jag något, spydde jag. 2 dagar i rad kunde jag inte ens dricka och kräkte direkt och detta ledde till att jag fick åka till sjukhuset mitt i natten och få dråpp.

Allt har hänt i London, jag studerade engelska men nu imorgon ska jag flyga till Sverige och är lite orolig om jag klarar av flyget. Är det någon som har hårt om det kan vara farligt att flyga?

<3

Låter som du haft det tufft hoppas det vänder för dig snart och att du får må bra.

Ang flyg ska det vara okej fram till v30 så flyg till sverige du :)
  • Vaniljhjärtan
    Lejonhierta skrev 2014-08-02 11:40:27 följande:

Tack... fast ska jag se bakåt på tidigare grav så kan jag nog räkna med att kräkas minst 8 veckor till om jag har otur...

Lejonhierta skrev 2014-08-02 10:49:18 följande:

Oj, händer mycket i tråden då man inte är in och läser på någon dag. Hoppas du får ett bra besked @vaniljhjärtan.

Här är det lite oroligt fram och tillbaka, kroppen försöker stöta ut den döda tvillingen så jag blöder fortfarande, men ettan verkar må bra än sålänge. Trött som tusan och käkar mina järntabletter. Kaskadkräks några gånger per dygn och får ibland inte ens behålla vatten. Igår kväll började jag lipa då jag kräktes upp ett glas juice som kom både via mun och näsa eftersom det kommer så häftigt. Gör verkligen ont att få magsafter i näsan och i luftröret. Kände mig så jäkla liten och klen. idag har jag peppar peppar än sålänge fått behålla ett halvt glad pepsi, en kopp te samt en fralla och 4 salta kex, fördelat på två små måltider. Får en ofrivillig bantningskur -precis vad jag behöver -NOT. Är ju klent byggd sedan tidigare.

Hoppas ni alla får en fin dag. Kramar.

Hoppas verkligen du slipper det i 8 veckor för låter sjukt jobbigt, styrka till dig
    Ninat skrev 2014-08-02 11:53:05 följande:

Jag var på hälsosamtal i fredags och då undrade dom om jag ville göra en kub.

Är det någon som ska göra den? Jag är inte säker på om jag vill veta och sen va ledsen resten av graviditeten om de skulle visa sig att de va så :p

Vi aka inte göra det har jag bestämt utan att diskutera det med sambon, jag vill inte veta utan tar det som det kommer det känns enklast tycker jag
  • Vaniljhjärtan
    Pyret 85 skrev 2014-08-06 07:43:48 följande:

gick in i v.7 idag och ryggen har känts bättre nu i två dagar. Igårkväll när jag lagt mig kom jag på att jag inte haft ont alls. så det känns skönt,

Förutom brösten så har jag inga nämnvärda symptom. pyttelite illamående emellanåt men inget att snacka om.

Blir hälsosamtal hos BM på fredag.

Känner igen det där med ländryggen, inte ont som i ont utan tröttont svårt att förklara
    Hanna1989 skrev 2014-08-06 08:17:02 följande:

Idag slog tröttheten till som ett slag i ansiktet, fyy.... Förkylning på g med. Men morgonen är värst, vaknar alltid en gång på nätterna nästan alltid samma tid 02.30 måste upp och kissa och sen svårt att somna om och grymt jobbigt att ta sig upp på morgonen. Gick in i v.7 idag enligt appen. Bm bekräftade något sånt med.

Funderar lite på det här med koffein. Står inte mer än 300 mg per dag men 300 är ganska mycket ändå... Försöker verkligen undvika men en kopp kaffe på morgonen är ett måste nu, till Frukostgröten : ) hur är era koffeinvanor och vad anser ni om det rekommenderade?

Jag är ingen stor kaffedrickare dricker en koffeinfri kaffe på morgonen typ, rekommendationerna är det för koffeinet eller vad rör det i kaffet? För är det koffeinet kanske du kan dricka koffeinfritt så får du ända kaffesmaken tänker jag
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?