• Ninat

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Hanna1989 skrev 2014-08-06 08:17:02 följande:

Idag slog tröttheten till som ett slag i ansiktet, fyy.... Förkylning på g med. Men morgonen är värst, vaknar alltid en gång på nätterna nästan alltid samma tid 02.30 måste upp och kissa och sen svårt att somna om och grymt jobbigt att ta sig upp på morgonen. Gick in i v.7 idag enligt appen. Bm bekräftade något sånt med.

Funderar lite på det här med koffein. Står inte mer än 300 mg per dag men 300 är ganska mycket ändå... Försöker verkligen undvika men en kopp kaffe på morgonen är ett måste nu, till Frukostgröten : ) hur är era koffeinvanor och vad anser ni om det rekommenderade?

Jag är också ständigt trött.. Jag vaknar vid 04 varje natt/morgon och behöver gå på toa. Fast jag somnar om lika lätt oftast ;)

Påtal om koffein så var jag också jätte beroende av koffein.

Men jag har inte druckit en enda droppe med koffein sen dagen jag plussade, har även slutat med Cola. Jag slutade även röka dagen plusset kom så jag har varit extra känslig kan man väl säga ;) jag vågar inte riskera något, så kände att de va lika bra att lägga av helt och hållet med allt :) hehe
  • Ninat

Är det någon som fått nått speciellt sug efter något ät/drickbart?

Jag har fått de på mjölk.. Kan dricka över en liter om dagen. :p vore kul att höra om era om ni har några :)

• Ninat
    niobit skrev 2014-08-06 16:15:04 följande:
    Jag drack ett stort paket mjölk om dagen med sonen. 1,5l. Helt galen i det! När han föddes var moderkakan lite förkalkad sa dom. När jag berättade detta och mitt mjölkdrickande sa BM att det kunde ha ett samband. Förkalkningen gjorde nog att han var lite liten, 2800gr och 49 lång och född 39+4.

Jag frågade en annan BM om jag kunde dricka så mycket mjölk när jag var halvvägs och hon sa ok.

Vill inte skrämmas men man kanske inte ska överkonsumera som jag gjorde ;)
    Ojdå, då får jag försöka ha de lite under kontroll iaf :) hihi
  • Ninat
    Pyret 85 skrev 2014-08-08 15:57:14 följande:

förresten, har ni andra någon "känsla" av vilket kön som bor i magen? Jag är helt bombsäker på att det bor en liten kille i magen. drömde också härom natten att det var en pojke.

Jag är bombsäker på att jag bär på en tös :)
  • Ninat
    Mimipig skrev 2014-08-19 00:10:56 följande:

Hur gör ni med after work och andra alkoholsammanhang med folk som man inte vill berätta för än? Det styrdes upp en spontan vin-och-snacks-grej på arbetstid på mitt jobb i fredags. Jag kom inte på någon annan lösning än att fejkdricka. När de andra druckit ca halva glaset hick jag på toa och hällde ut 3/4, höll handen för kupan en stund och sen var de ikapp. Tyckte alla stirrade misstänksamt på mig och paranoida jag trodde nästan att hela grejen var ett test. Nu planerar jag att gömma en flaska alkoholfritt i skrivbordet att byta med nästa gång. HUR GÖR NI???

Jag köpte mig en petflaskor med alkoholfri cider som jag Rev bort etiketten på, så det ser ut som något alkoholhaltigt samtidigt som det såg ut som om man va 14 år igen ;)

I helgen ska jag på kräftskiva där massvis omedvetna kommer befinna sig så jag kommer köpa alkoholfritt och hälla i glas så igen ser ;)
  • Ninat

Är det någon som har någon aning om hur många personer man får ha med sig in i förlossningsrummet? :) tänkte ha 2 nära kompisar om det är möjligt! :p *hoppas*

• Ninat
    KarinIngrid skrev 2014-08-19 11:09:44 följande:

Nån mer som börjat kolla vagnar redan!?? :)

Jag tror jag vill ha en sån här:
    http://213.180.94.115/bab/brio-smile-paket-kombivagn--babyskydd--bas

Lätt smidigt chassi, man kan ta barnstolen direkt ur bilen och klicka fast på chassit så slipper man väcka bebisen när man flytar den. Verkar hur smidigt som hellst.

Jag funderar på en baby travel Amsterdam :)
  • Ninat

Min mage i v.10. är i v.11 nu och dags för kub i v.13 :) längtar! ????

• Ninat
    laila88 skrev 2014-09-02 16:33:18 följande:

Fick idag tag i en barnmorska :) Inget kub för mig inte :/ bara kvinnor över 35 som får göra det här, typiskt.

Men inskrivning om drygt två veckor iaf. Känns som en evighet allt just nu.

Rösten höll på ge vika då jag sa att jag skulle göra detta själv. Men hon var positiv och peppande så jag hoppas det blev ett bra val att gå till en privat klinik, vilket jag inte ens visste fanns här :)

Jag går också igenom detta själv. Jag fick välja mellan killen och bebisen så mitt val var inte svårt! Vi klarar detta galant :)
  • Ninat

Fina magar alla har :D Min mage i v. 13 :) igår var jag på inskrivning och på torsdag är de dags för kub :) någon mer än jag som tycker att tiden springer iväg? Känns som om de va förra veckan jag plussade...

• Ninat
    niobit skrev 2014-09-17 20:53:13 följande:
    Det vore roligt! Är någon bra på sånt? ????????
    Ska jag fixa en grupp till oss eller vad säger ni? :)

Ska iväg på kub nu på förmiddagen så får bli vid lunch isf :)
  • Ninat

Bebis vinkade till mig idag på kub! Vilken magisk känsla att se hen röra på sig <3 siffrorna var bra också!

• Ninat
    snö 81 skrev 2014-09-18 14:09:30 följande:
    Vad roligt! Skönt att du fick bra siffror.

Vilken vecka är du i?
    Tack! Jag blev fram flyttad en dag, så går in i v.14 idag :) helt magiskt att bebisen rör sig så mycket när de är så liten :p
  • Ninat

Det fanns en grupp på fb som heter "vi med BF jan-mars 2015 <3" där gick jag med iaf :) hihi

• Ninat
    niobit skrev 2014-09-18 14:42:59 följande:
    Ja det tycker jag. Vad säger ni andra?
    Men jag fixar en egen till oss då? För vi har ju ändå följt varandra ngr veckor så det blir ju roligare på något sätt :) jag skriver när jag fixat iordning sidan :)
  • Ninat

Nu har jag skapat en grupp så sök på BF mars 2015 så kommer den upp tror jag ;)

• Ninat
    Villhaenbebbe skrev 2014-09-18 15:11:26 följande:
    Haha, alltså facebook är inte riktigt min melodi, men om jag går med, kommer inte alla kunna se det då? 
    Jag vill inte outa på facebook än! 

Men om fallet ej är så kan jag gå med, kul att se alla "på riktigt" isf :) :)
    Jag kan ju göra den "hemlig" men då måste ni lägga till mig på fb först eller skriva vad ni heter så jag kan bjuda in er :)
  • Ninat
    skarlsson84 skrev 2014-09-18 22:23:31 följande:

Bf mars 2015 finns men den är hemlig och ingen ser att man går med eller är medlem vi är 18 medlemmar där nu vi hängde i denna tråd förut:)själv gick jag in i vecka 17 idag 16+0:)

Jag tog bort min grupp :) men kan inte du bjuda in mig i den då? Jag heter miranda Tyborn :)
  • Ninat
    Mimipig skrev 2014-09-18 22:51:29 följande:

Hej igen alla, jag är tillbaka efter en veckas radioskugga. Efter flera veckans tuffa besked på KUB 1:15 så blev det moderkakasprov morgonen därpå innan jag lastade mig iväg på jobbresa till Bangkok.

"Vid ett friskt provsvar får du besked i posten inom 6-7 dagar. Om provet visar avvikelser ringer vi tidigare än så". Sa läkaren på Ultragyn.

Jag gav mig själv Google & FL-förbud för att överleva och hålla huvudet kallt. Jag har aldrig varit så rädd.

Jag fixade resan och jag har fixat veckan även om jag räknat timmar och minuter, hårdbevakat brevlådan. Varje gång mobilen ringt med okänt nummer har jag fått hjärtsnörp.

Idag, dag 8, utan besked i posten ringde jag labbet. Det visade sig att mitt provsvar legat klart sen i måndags, men det har GLÖMT att skicka det vidare. Det är inte gardiner från ellos, det är livsöden de sölar med!!! Jag gjorde klart för dem vilken plåga denna väntan i ovetskap är. Några min senare ringde de igen och översteg sina befogenheter och gav mig provsvaret över telefon: ett helt normalt prov, jag väntar ETT HELT FRISKT BARN!!!

Grattis! :D
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?