• ebe91

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Cymi skrev 2015-05-16 03:10:40 följande:
    Middag bara så låter ju inte som att det ska bli mycket att dricka nej, bäst å dubbelkolla då med varann innan så man vet vad den andra vill i fortsättningen :) hade också blivit sur om jag inte va beredd på det, eller besviken mer

Vad gäller middan, jag har inte riktigt funderat på hur vi gör innan men jag ber antingen min man själv eller så erbjuder han sig att ta henne när han ätit upp, säg till han att du vill att han hjälper till när han ser att du inte fått äta :) lite eget initiativ får de ju ta ibland kan man tycka
    När han väl kom hem, vid midnatt, efter endel tjat från min sida var han dyngrak... Känner mig bara så irriterad o besviken, är rätt mycket jag är missnöjd med just nu, tycker han allmänt är en latgris också. Ofta känns det som att han prioriterar typ att se när folk streamar dataspel, se sina 47 olika serier, fiska osv före sonen. Självklart tycker jag att han ska göra annat också än o vara med oss, men inte alltid före sin son. Sen klagar han på att han inte kan trösta sonen de få gånger han har honom, men han känner ju inte sin son. Ne, han kan sitta vid datorn 3 timmar varje kväll medan jag nästan får fråga om lov för att gå o duscha, o då gör jag det när Bosse är nöjd och glad.
  • ebe91
    septemberbarn08 skrev 2015-05-16 08:59:52 följande:
    Är det ert första barn? Minns när jag var föräldraledig med första barnet och sambon hintade ibland att jag hade det så bra som var LEDIG. När han sen hade semester när sonen var 10 månader så skulle jag börja jobba lite extra. Det var inte så roligt tyckte han för då fick ju inte han vara ledig på sin semester:P No shit, menar du att man inte är ledig när man är hemma med barn? DÅ först insåg han att dagarna med en liten inte direkt innebar sovmorgon, tid framför tvn, tid att duscha/gå på toa när man ville osv.. DÅ först förstod han att det är väldigt mycket pusslande för att få dagarna att gå ihop och hinna allt när man har en liten att tänka på och att man är väldigt låst till sov-/mattider och inte bara kan dra på affären huxflux när man känner för det. En väldigt nyttig erfarenhet och han har aldrig klagat över att han måste jobba medan jag är föräldraLEDIG efter det:)
    Jo, det är vårat första. Och även om Bosse är snäll oftast så är det just att man är så låst som jag kan tycka är jobbigt. Man måste ju typ planera sina toalettbesök, ja, allt man ska göra, och sen var beredd på att avbryta om det inte passar just då.. Kan ju ta typ 1 timma att plocka ur diskmaskinen om man har otur. Därför skulle det vara skönt med lite avlastning på kvällarna/helgerna. För mig är det ledigtid/lyx att i lugn o ro få dammsuga hemmet, laga mat och diska ;)

Oj, stl 50 (som du skrev i nästa inlägg). Kan knappt minnas när jag la undan dom... igår tvingade jag på Bosse en body i stl 56 men det såg för taskigt ut, det var som att urringningen gick hela vägen ner till naveln för den kändes så kort ;) nog känner jag lite sorg i hjärtat varje gång jag tvingas vika undan ett plagg!
  • ebe91
    Kpax skrev 2015-05-16 11:44:59 följande:
    Men gick ni inte därifrån tillsammans?
    Nej, jag stoppade ner Bosse i vagnen o gick hem för det var dags för han o sova, medan sambon stannade kvar och måste ha tömt vinflaskan innan han kom hem...
  • ebe91
    Kpax skrev 2015-05-16 11:29:44 följande:
    Vi vill ha ett barn till. Inte för att Josefin inte räcker till, såklart, utan för att jag som är ensambarn vill något bättre för mina egna. Jag vet att det finns många som trivs som ensambarn, men jag gjorde det inte, och jag kan fortfarande tänka att det vore så mysigt med syskon.

Jag tänker att det vore bra med cirka tre år mellan barnen. Jag har tre kompisar som har 1,5år mellan kidsen, och det har varit väldigt tufft. Å andra sidan är de så pass jämngamla att den äldsta snabbt glömt hur det var att vara ensam, och har inte uttryckt någon vidare avundsjuka, och de har inte oroat sig för att den äldre ska skada den yngre. Men det kanske är individuellt och inte åldetsbundet.

Jag vill också känna att jag har tid att ge Josefin 100%, och att jag kan njuta av hennes utveckling. Jag vill inte att hon ska behöva bli stor och duktig, men där är det nog min inställning det är fel på, det är naturligtvis både fördelar och nackdelar med att få syskon, oavsett hur gammal man är.

Samtidigt är vi 31 och 36 i år, så jag vet inte hur länge vi vill och vågar vänta. Josefin kom till efter sju månader (fast vi var inte så noga med att pricka ägglossning).

Det blev väldigt långt, förlåt :)
    Förut tänkte jag också sådär, att jag ska njuta av Bosse till 100% innan det blit dags för syskon. Men jag har faktiskt ändrat mig, syskonet kommer jag ju aldrig kunna njuta av till 100% med tanke på att vi kommer ha 2 barn då så Bosse har ju "tur" nu när han får all uppmärksamhet :) Men jag tror ändå att vi kommer vänta iaf till nästa vår innan vi försöker oss på ett syskon, bara för att jag ska hinna läka ordentligt + att vi har en thailandsresa inbokad i januari med sambons föräldrar & syskon med familjer.
  • ebe91
    Kpax skrev 2015-05-16 12:02:20 följande:
    Men gud vad dåligt, förstår att du blir ledsen och besviken! Förstod han inte att föräldraskapet skulle innebära uppoffringar? Var ni helt överens om att skaffa barn, eller var du väldigt drivande?

Jag kan känna igen mig litegrann (men på det stora hela är jag väldigt nöjd med sambon), här om dagen bad jag honom ta Josefin så jag kunde duscha, och fick kommentaren "skynda dig". Ursäkta?! Jag får stressa mig igenom hela dagen med mat, toabesök och liknande, vill jag duscha en timme så kan jag väl få göra det.
    Ja, alltså vi har alltid pratat om att vi vill ha barn rätt tidigt. Båda är ju bara 23 år nu (har dock varit tillsammans i snart 8 år) och det enda vi väntade på var att jag skulle plugga färdigt o få en fast tjänst. Och det var han som frågade ifjol om vi inte skulle börja försöka, så han var helt klart med på det. Från början efter förlossningen var han mycket mer hjälpsam, men då var ju Bosse nöjd bara av o ligga bredvid en.

Nu fick jag också veta att han var ut på krogen igår. Det var den "middagen" det.
  • ebe91

Alltså visst borde jag kunna använda tampong nu? 10 v sen förlossningen imorgon... Det är väl bara när man har avslag man måste använda binda?

• ebe91
    LillLouise84 skrev 2015-05-16 15:30:20 följande:
    Samma här. 5 kilo kvar och jag är typ sängliggande av smärta. Visst jag äter inte så mycket, men jag lever på glass och läsk. Jag får ta vikten sen, nu ska jag bli frisk och stark först.
    Har du provat pronaxen/naproxen? Verkar ju inte vara någon större risk under kortvarigt bruk. Jag kommer äta det vid behov mot mensvärk iallafall...
  • ebe91
    Trollunge85 skrev 2015-05-16 18:09:04 följande:
    Första gången jag försökte med Philips avent gick det inte trots att det kommer ut mjölk ur andra brösten när jag ammar. Men sen har det funkat bra. Måste dock dricka mycket vatten innan och inte stressa. Ett annat trick som jag gjort när jag velat pumpa mycket är att amma på bara ena bröstet ett tag så det andra verkligen är sprängfullt.
    Jag har kunnat pumpa bäst nattetid, vilket säkert beror på att Bosse bara ätit en gång per natt. Så det bröst han inte äter från nattetid har jag pumpat från. Hade också en sån där cylinder-pump först med uppgraderade mig till en medela handpump, för då kan jag pumpa samtidigt som jag ammar. Ibland får jag ut 70-100 ml och ibland 30, så kan skilja ganska mycket från gång till gång. Fryser in iskuber så bygger upp ett litet lager under rätt lång tid :)
  • ebe91

Enl sambon har Bosse vänt sig från rygg till mage idag, 2 gånger! Typiskt att jag missade det :(

• ebe91
    tovemaja skrev 2015-05-16 19:36:27 följande:
    Wow! Folke vände från mage till rygg igår för första gången och tyckte det var tidigt med från rygg till mage känns betydligt större :)
    Han är inte ens nära från mage till rygg, måste nog erkänna att vi har han lite för sällan på mage... Han har varit nära från rygg till mage hela veckan, så var bara en tidsfråga tills han skulle komma runt helt. Nu blir det att ha han mer på mage, försöker åtminstone komma ihåg det en liten sväng varje dag..
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?