Inlägg från: snö 81 |Visa alla inlägg
  • snö 81

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

JhjärtaK skrev 2014-11-17 13:58:42 följande:

Ni som är gravidtäppta, hur täppta är ni? Jag har varit/är förkyld och kan inte andas genom näsan alls om jag inte tar nässpray :-O. Jag tänker att det mesta är nog pga förkylningen men det förvärras säkerligen av graviditeten tyvärr men såhär illa kommer det väl inte att fortsätta vara???

Har man väl blivit tät i näsan brukar det vara svårt att bli av med det.

Jag blev förkyld för kanske 5 veckor sedan och det satte sig som vanligt i bihålorna. Jag går fortfarande omkring och är täpp i näsan. Dessutom känns munnen som en öken varje morgon eftersom jag andas genom munnen när jag sover på grund av näsan :(

Man blir lite frustrerad, men jag har förlikat mig med att jag kommer vara såhär till i mars :)
  • snö 81
    Kawinna skrev 2014-11-18 10:41:13 följande:
    Just att man kan få punka har gjort att jag tidigare känt mig tveksam till lufthjul, men samtidigt så känns det inte som att risken är så stor :)
    Tycker dessutom lufthjul är skönare att köra.
    En kollega till mig har haft lufthjul till båda sina barn och aldrig fått punka så jag tror inte det är så besvärligt ändå.
  • snö 81
    septemberbarn08 skrev 2014-11-18 18:30:55 följande:

Hur långt har ni andra kommit med namnfunderingar? Vi har absolut inga förslag alls den här gången. Syskonen har lite ovanligare namn så någon "Kalle" eller "Emma" blir det nog inte;)

Jag har några förslag, men egentligen inget som jag fastnade speciellt för. Däremot är inte jag och mannen överens om ett enda namn, eller jo ett kanske. Tage har vi pratat om ifall det skulle vara en pojke...
  • snö 81
    sommarstad skrev 2014-11-18 20:38:50 följande:

Detta moderskapsintyg man får, visst är det mening att man ska skicka in det va? Jag har ett som jag fick inför min bröllopsresa men sen har jag glömt det helt. Vad gör jag nu med detta? Skickar till försäkringskassan va?

Jag har skickat in mitt och då får man tillbaka ett papper som arbetsgivaren ska fylla i
  • snö 81
    LillLouise84 skrev 2014-11-18 21:08:31 följande:

Håller med om att det är svårt med namn. Jag vill ha ett namn som funkar utanför landets gränser, men inget jätte vanligt men inte heller något nytt. Om det blir en tjej så ligger Tyra bra till. Jag gillar Ludwig men maken tycker inte om det alls.

Jag har också Tyra som förslag, bland många :)
  • snö 81
    Trollunge85 skrev 2014-11-19 08:13:41 följande:

Jag tycker namn är svårt. Vi tog aldrig reda på könet så vi försöker hitta både pojk- och flicknamn. Jag har gjort en lista på pojknamn som jag kan tycka är okej efter att jag kollade igenom listan av pojknamn på babyhjalp.se. Dock så konstaterade jag att de absolut inte hade alla namn men bra koll för att få lite förslag. Men sen kollade jag igenom deras lista för vanligaste namn under 2012 o 2013 och självklart låg alla pojknamn som jag tyckte var okej på den listan. Ska försöka få min man att göra en egen lista och sen kan vi jämföra om vi tycker något lika. Problemet är ju också att en hel del av namnen jag tycker om är "upptagna" av andra i släkten. Hade Erik som favorit ganska länge innan vi blev gravida men självklart så döptes min mans brorson till Erik så det går ju inte. Flicknamn tror jag vi har bestämt men jag vill helst ha minst ett till alternativ om det inte skulle passa alternativt blir upptaget av någon annan.

Tack för tipset på sida med namnförslag!

Vi tog inte heller reda på kön så jag letar också både flick- och pojknamn. Efter en koll på babyhjälp utökade jag listan på framförallt flicknamn en hel del. Pojknamn hittade jag bara ett nytt som jag kunde tänka mig.

Jag letar främst gamla namn då det är såna namn jag tycker om och som även passar ihop med min dotters namn som är ett gammalt namn. Däremot har jag svårt för det där med att välja namn på samma begynnelsebokstav när man får fler barn så det är några fina namn på S som går bort på grund av det.
  • snö 81
    JhjärtaK skrev 2014-11-19 13:21:34 följande:

Vecka 22 idag, whoho!

Vad som inte är whoho dock är att jag gått in på förkylning nr 2 nu direkt efter att förkylning nr 1 från förra veckan hade börjat bli bättre. OCH dottern är också förkyld så det blir vab för mig imorn (när jag själv är sjuk, ser veeerkligen fram emot detta...) smile4.gif

Usch, stackare! Vab och sjuk själv är ingen hit alls...
  • snö 81

Finns det fler än jag som håller på att bli galen över den obefintliga sexlusten? Jag är helt oförmögen att uppbringa minsta gnutta lust. Känner mig helt likgiltig och asexuell, precis som vid PMS. Även med det tillhörande humöret... Om det då vore så väl att jag inte brydde mig om att jag är helt avstängd känslomässigt så hade jag ju bara kunnat knalla på som vanligt, men det känns som att jag håller på att bli knäpp :)

Börjar till och med oroa mig att det kommer vara såhär resten av livet, känns som ett permanent tillstånd.

• snö 81
    Kpax skrev 2014-11-19 15:47:17 följande:
    Jaaa!

Inte minsta lust. Känns jäkligt tråkigt, både för mig själv och för sambon (som dock är för snäll och bra för att öht nämna det). Först försökte jag ändå, men nu blir det mer och mer sällan. Det går liksom inte när det gör ont och bara gör mig frustrerad och irriterad.
    Min man säger inte heller något om det, mer än att han förstår att det är jobbigt. Han försöker dock övertyga mig om att det inte är för alltid :)
  • snö 81
    sommarstad skrev 2014-11-19 18:33:32 följande:

Hur planerar ni alla att gå hem och hur länge har ni tänkt att vara hemma? 

Jag som har största delen kontorsjobb (de andra delarna som innebär mycket spring i trappor kommer snart plockas bort  från mina arbetsuppgifter) och har BF 2/3 räknar än så länge med att jobba så länge som möjligt. Målet är att gå hem i mitten av februari. Sedan är planen att jag ska börja jobba 1/10 igen och då ska maken vara pappaledig. Ev blir min mammaledighet lite förlängt, lite beroende på hur de första månaderna går och hur vi alla tre känner.  

Gällande att gå hem tycker jag att  det är så många åsikter från alla håll. Jag har hört att jag borde gå hem både 1 och  2 månader innan men tanke på mina arbetsuppgifter inte är så betungande och jag har mått väldigt bra hittills så ser jag inte riktigt meningen med att ta så lång tid att vila på. Som jag känner nu kan jag jobba tills vattnet går ( märks det att det är första barnet och jag inte har nån koll på hur det är att vara höggravid? Flört ) men jag förstår (försöker förstå iaf) att nån/några veckor innan kan ju vara skönt att passa på att vila. Men jag tycker det låter så tråkig att bara gå hemma Tungan ute Men jag antar att jag har helt andra åsikter när jag är höggravid. 

Jag pratade precis idag med min chef om hur jag planerar att göra. Har BF 21/3 och jag kommer jobba min sista dag den 12/3, alltså 9 dagar innan beräknat.

Jag kommer vara hemma på heltid fram till 30/9 och från 1/10 börjar jag jobba halvtid fram till 31/3 och efter det går jag tillbaka på heltid är tanken.

När jag väntade dottern gick jag hem 3,5 vecka innan och det var de längsta veckorna någonsin även om det var skönt att vara ledig. Denna gång känner jag inte för att sitta höggravid hemma i soffan alltför länge :)

Jag har en kontorsjobb så det är inte betungande att vara gravid på jobbet, mer än att man kanske kommer att vara trött. Dessvärre kommer hela mitt jobb flytta till nya lokaler 1 februari så det känns lite jobbigt att göra det som höggravid.
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?