Inlägg från: Skumbollen |Visa alla inlägg
  • Skumbollen

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Astilbe skrev 2015-01-13 17:27:11 följande:

Tycker det är dösvårt att hitta fina bebiskläder. Är inte så förtjust i allt för skrikiga färger utan tänkte köpa mer i vitt, benvitt, grått etc Någon som vet någon nätbutik som har denna stil till bebisar?

Min favoritbutik är next.uk, snabb leverans, billigt och fin kvalité, dessutom kan man få faktura från klarna och se priserna i SEK. Toppen!
  • Skumbollen
    LillLouise84 skrev 2015-01-13 17:47:01 följande:
    Jag vill ha en emmaljunga dubbel viking men de är så dyra. Jag har även funderat på mountain buggy duet 2,5 men ingen barnvagnsaffär inom de närmaste 20 milen verkar ha den, och jag skulle vilja klämma och känna på en vagn innan jag köper en.
    MB duet 2.5 är den jag satt mitt hopp till, fick sms idag att de fått in den i butik hör i Gbg igen så nu skall det klämmas :) jag får återkomma med recension :)
  • Skumbollen

Ja du trollunge 85, det lät lite deppigt, kan dock lugna dig med att det där med leverfläcken är fullt normalt! Leverfläckarna blir större och mörkare, precis som man kan få mörkare vårtgårdar med mörkare fläckar på. Dessa ljusnar också :) så stryk det från din lista över saker att grunna över :)

• Skumbollen

Puh! Kände hur min puls gick upp när jag läste lejonhierta... Fy fan rent ut sagt! Det känns ju jätteluddigt alltihop.

• Skumbollen
    Kpax skrev 2015-01-14 21:34:50 följande:
    Jag blev också nekad att köpa omeprazol på ett apotek, trots att min bm rekommenderar dem. Provade gaviscon då (det enda jag fick köpa), men den hjälpte så kort tid. Nästa gång gick jag bara in och ryckte åt mig en ask omeprazol, och ingen ifrågasatte.
    Hur blir man nekad att köpa något som är receptfritt?

Vad är RLS?
  • Skumbollen
    sommarstad skrev 2015-01-18 13:09:41 följande:

Åh jag blir så irriterad på mig själv. Jag hade tänkt att virka en barnvagnsmobil i olika figurer. Jag är duktig på att virka filtar, sjalar men figurer hatar jag att virka, det är för pilligt. Varför har jag då fått för mig att göra en?  Jag har gjort första figuren men jag tycker den är så ful, så jag funderar på att slänga den så jag slipper se den Makne gillar den dock, den ser hemgjord ut enligt honom, det duger inte för mig.
    Tänkte idag att jag ska släppa idén med figurer och virka hjärtan i olika färger som jag sedan kan brodera bokstäver på så att det får bilda bebisens namn. Men inte ens ett förbannat hjärta kan jag få till idag Skrikandes  

Haha, jag känner igen tålamodet :) jag är med i en virkgrupp på fb dör en tjej virkat färgglada ballonger som en barnvagnsmobil, kan det vara något? Bara att köra på frihand då ju och brodera namn sen ????
  • Skumbollen
    Lejonhierta skrev 2015-01-21 11:32:04 följande:

I förrgår kom vår dotter till världen i v.33. Hon mår bra men jag desto sämre, tappade åtta liter blöd och opererades i fem timmar. En livmoder fattigare för att kunna rädda mitt liv. Så först idag orkar jag ens veta vad som är fram o bak, upp o ned typ...

Men kära nån!

Stort grattis till tösen, men hur mår du egentligen? Antar att det var en accreta trots allt? Om du orkar och vill så skulle iallafall jag vilja läsa om förlossningen och vad som hände! Blir arg när jag tänker på den förbannade läkaren igen... Får ni ligga på neo ett tag nu eller vad händer med allt sånt?

Kram på dig!
  • Skumbollen

Efter att ha velat och velat så har vi idag äntligen köpt vagn(ar)! Känns som en stor sten fallit från bröstet! Det blev ju lite lättare att sätta fart eftersom jag sålde sonens vagn i måndags... Smart tänkt att inte ha en vagn till en unge som inte går än när man är höggravid haha!

Vi slog iallafall till efter en del prutande på en mountainbuggy duet 2.5 och en kronan sulky s :)

• Skumbollen
    snö 81 skrev 2015-01-22 18:50:32 följande:
    Vad fint med gråa suffletter!! Vi har ju köpt en Mountain Buggy som enkelvagn, men vår är helsvart. Hade varit kul med nåt som brutit av lite, men men
    Du får hotta upp din med en snygg skötväska och någon fin sittdyna :)
  • Skumbollen
    LillLouise84 skrev 2015-01-22 20:00:31 följande:
    Åh den vill jag också ha tror jag. Ingen häromkring säljer den så jag kan inte se den irl, vilket jag skulle vilja
    Men var bor du? Måste ju finnas någon som har? MB är väl ganska vanligt?
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?