Inlägg från: septemberbarn08 |Visa alla inlägg
  • septemberbarn08

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

ebe91 skrev 2015-02-14 12:13:07 följande:

Jag har också köpt en emmaljunga, går o drar den genom lägenheten hela tiden o känner mig då nöjd hittills!

Jamen så bra, då är jag iaf inte HELT ensam;)

Jag är väldigt nöjd med våran också. Än står den i källaren men tänkte väl ta upp och bädda i den snart:)
  • septemberbarn08
    JhjärtaK skrev 2015-02-14 12:50:24 följande:

Vi har också köpt en Emmaljunga . Deras Double Viking och så får dottern åka på ståbräda är tanken

Mm, bullar! Vad gott det låter!

Jag velade lite mellan super nitro och super viking, valde till sist den förstnämnda bara för att jag inte tyckte om den ergonomiska sitsen på vikingen. Tyckte den kändes liten och inte lika ombonad.. nu är jag dock sugen på att köpa till en viking sittdel (som jag förstått ska passa på nitrochassit) enbart för att kunna byta suffletter;) sambon är inte riktigt lika sugen på det ska jag tillägga;)

Nyss provsmakat första bullen och den var helt klart godkänd.. ryggen är mindre nöjd nu men det känns så skönt att få lägga in lite i frysen att ha hemma när det kommer folk och hälsar på framöver:)
  • septemberbarn08
    Mimipig skrev 2015-02-15 04:29:40 följande:

Ja, som ni ser ligger jag vaken, sen tresnåret ungefär och läser igen lite i tråden och kastar ur mig nattliga funderingar.

Ang vikt, träning och kroppens reaktioner så ska det verkligen bli intressant att se vad den kommer ta sig för framöver. Den har ju reagerat på många nya sätt bara under graviditeten. Kroppsreaktioner som förvånat mig: inget illamående alls - hade räknat med lite åtminstone. Foglossning - det hade aldrig slagit mig innan. Halverad kroppsbehåring - någon mer? Slutat svettas nästan helt - trodde på motsatsen. Så vad ska den hitta på framöver? Under förlossningen? Därefter? Den har ju helt klart ett eget liv.

Jag har nog aldrig haft så fint och tjockt hår som nu! Har i vanliga fall väldigt tunt hår och brukar tappa MÄNGDER (antagligen pga dåligt näringsintag när min IBS härjar). Det brukar vara så illa att jag inte ens kan ha håret utsläppt för då ligger det hårstrån överallt sen. Nu tappar jag istället knappt något alls och håret känns som sagt tjockare än någonsin, trots att jag lever på lite och ingenting i matväg. Jag njuter så mycket jag bara kan av håret nu, vet ju att jag lär bli skallig efter förlossningen och amningen;)
  • septemberbarn08

Jag är inte ett dugg avundsjuk på er som är beräknade så snart, inte ett dugg. Känns inte alls bittert att ha 4v och 6dagar kvar till BF medan ni är inne på sista två veckorna!:P haha

Nu är jag less på mina pinvärkar! Antingen får det lov att sätta igång nu (även om det är lite tidigt) eller så får det fan lov att lägga av tills det är dags på riktigt!

• septemberbarn08
    snö 81 skrev 2015-02-15 10:32:50 följande:

Vad kul med dans!!

Jag håller på och fantiserar om vad jag ska börja träna när bebis är född - spinning, yoga, kettlebell... Vilket gym ska jag välja och vilka snygga träningskläder ska jag köpa?! :) Och sen såklart alla promenader jag ska gå med vagnen.

Haha jag har ju inget problem att välja gym iaf, finns bara ett;) är inte så sugen på träning alls egentligen med tanke på att jag säkert lär rasa i vikt ändå men just styrketräning skulle jag vilja börja med och det är väl kanske ett bra sätt att gå upp i vikt också. Har ju turen att vi har eget gym nere i källaren så det finns inga ursäkter.. och med en sambo som styrketränat i 20år har jag ju VERKLIGEN läge att lära mig.. sen känns det inte så lockande för mig att träna med honom när han väger drygt 130kg och lyfter ton medan jag med mina 46-48kg (som ogravid) knappt får upp locket på en syltburk.. men det får jag väl blunda för;)
  • septemberbarn08
    snö 81 skrev 2015-02-15 11:18:13 följande:

Ja, om man har problem att hålla vikten åt det håll dom du har är det ju inte fel att styrketräna lite för att bygga upp lite muskler så du inte känner dig så svag i kroppen. Låg vikt kan ju annars ha den inverkan på kroppen tyvärr.

Min man vill ha ett hemmagym, men vi har verkligen inte plats för det någonstans i vårt radhus. Men det hade onekligen varit praktiskt så man enkelt hade kunnat träna när barnen somnat.

Jag var väl inte överförtjust i tanken på ett gym här hemma men vi har en ganska stor gillestuga i källaren som sambon fick som sitt rum att göra vad han vill med och då blev det bl a en hörna med vikter och sånt:) Vad gör man inte för att få tillåtelse att bestämma över resten av huset liksom? ;)
  • septemberbarn08

Usch, nu är söndagsångesten här igen! Lååång lång vecka framför mig innan kl är halv tre på fredag och sambon gör helg:( och en jäkla massa bråk med sonen igen för att få iväg honom till skolan (dock bestämt att det bara blir tre dagar den här veckan och två dagar/vecka efter det).

Skruvade förresten ihop babysittern igår:

Väldigt nöjd! Imorgon tror jag att jag ska ställa i ordning skötbordet och på tisdag tar jag nog fram vagnen och bäddar i.. plus att det väntar barnmorskebesök och födelsedag på tisdag så det lär väl komma lite besök. Glad så länge jag har något att fördriva dagarna med! Nu börjar det kännas långsamt!

• septemberbarn08

Jag får bara höra "vart har du gömt ungen egentligen?" vilket inte heller är så kul när man själv tycker att man har en fin mage man vill visa upp:(

Handlar alltid i samma mataffär och tydligen har inte ens de som jobbar där märkt att jag är gravid än.. lite trist faktiskt:(

• septemberbarn08
    Mimipig skrev 2015-02-15 23:17:44 följande:

Vad är det för fel på folk? Hyfs! Min mage är nog väldigt "vanligt gravid" för min vecka, varken gigantisk eller ovanligt liten, och jag har märkt att de enda som säger att den är stor och "oj, är det 5 veckor kvar?!" är kvinnor som aldrig varit gravida själva. De tycker helt enkelt att allt är stort. Och har ingen koll på att det kan vara känsligt, även om jag inte tagit illa upp. Än.

Lustigt det där. . Jag har som sagt fått höra varje dag att folk inte fattar vart jag gömt ungen och väldigt många har inte ens sett att jag är gravid än. Jag HAR ju inte överdrivet stor mage så det är inte så konstigt (även om den helt klart syns). Men så kan det helt plötsligt komma någon och säga "VA!?! 5 veckor kvar!?! Du kommer ju hinna spricka om du är så stor redan!". Och det är ändå från folk som själva har barn.

Då undrar jag ju hur liten man ska vara för att INTE se sprickfärdig ut i deras ögon?
  • septemberbarn08
    Misty W skrev 2015-02-16 06:22:08 följande:

Jaha, då va det måndag och första dagen på ännu en vecka!

Jag ligger vaken ensam i sängen sen sambons klocka ringde 05:00 & han åkte till jobbet vid 05:30. Är det bara jag som tycker att vardagarna är som transportsträckor? Från helgen dör man gör saker ihop till vardagen så man går på rutin & autopilot med siktet inställt på häng med sambo & barn när fredags kvällen kommer.

Börjar bli lite tråkigt! Gör jag har tröttnat på att va ensam på dagarna. Och nu är kroppen så seg att den stretar emot om jag går för fort, plockar runt på golvet för mkt, står för länge o.s.v

Men dom sagt så är det måndag idag & ett oskrivet blad är upplagt!

Trevlig vecka!

Jag hatar veckorna! Får verkligen ångest under söndagkvällen när jag vet att det är en lång vecka framför mig. Vi gör ju liksom inget särskilt på helgerna men ändå känns det så mycket bättre då än på veckorna. Vet inte vad jag ska göra för att få dagarna att gå, det finns huuur mycket som helst att ta itu med här hemma men jag klarar ju inte av något och det gör mig så frustrerad!
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?