Inlägg från: KarinIngrid |Visa alla inlägg
  • KarinIngrid

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Helt slutkörd nu!

Hållt på o packat o röjt hela dagen

Imorgon bär det ab!

Det var ju lätt att bestämma när man var ifjärde månaden bara att flytta i början av mars är en jättebra ide. Vi hinner precis innan bebisen kommer..

Nu när man snart går in i v 39 och är totalt slutkörd av allt pack o jox hatar jag mig själv för den iden att flytta 14 dagar innan bf

Pust pust så slut jag är. Imorgon går lasset allafall!!

• KarinIngrid

Här är en till med molande mensvärk och hugg upp i bäckenet plus sammandragningar. Men har ju 14 dagar till bf så vågar inte hoppas för mycket än.

• KarinIngrid

V 39 nu och 13 dagar kvar! Men hoppas att pluppen vill komma ut tidigare. Men men bara att vänta..

+16 kg här. Men börjar samla massa vätska nu och sväller upp så blir säkert ett par kg till innan det är dags.

• KarinIngrid

Grattis kpax!!

Låter som en rätt positiv upplevelse ändå och att det gick relativt fort!

Hoppas allt går fortsatt bra nu först dagarna med nya livet!!

• KarinIngrid

Attans nu är jag nojig att pluppen vände sig med huvudet upp!!

Det kändes som om hela magen gjorde en kullerbytta!!!

O nu känns det som en stor klump (huvud) är upp istället för fötter som rör sig som jag kännt tidigare..

Men jag vet inte säkert. Inte lätt att känna men det känns helt klart annorlunda. Förut när kag tryckte lite på fötterna så svarade han genom att sparka tillbaka så man kunde känna foten.

Nu när jag buffar är det som att "klumpen" bara flyttar sig lite sidledes. Inga sparkar.

Men jag kan ju ha fel. Det är inte helt lätt att känna vad som är vad :)

Men är det ens möjligt att de vänder sig såhär sent??

10 dagar till bf!!

• KarinIngrid
    Trollunge85 skrev 2015-03-13 16:00:50 följande:
    Kan inte vara rumpan då? Att den vikt in benen framför sig vilket antagligen också känns och att klumpen du känner snarare är rumpan? Hoppas att det är det och inte att den har vänt sig. Lite jobbigt när det sker så pass kort inför bf. Men om det är så, så kan den lika gärna vända tillbaka sig igen.
    Ja det kan säkert vara rumpan.

Jag har ju ingen koll. Tycker det är jättesvårt att känna vilka delar som är vad.

Hoppas på att det är rumpan snarare är huvudet allafall

Jag har ju inte nästa BM tid förrän torsdag nästa vecka!

Borde man ringa fl och fråga eller är det dumnojigt bara?

Vill ju inte verka hysterisk i onödan ;)
  • KarinIngrid
    ToveS skrev 2015-03-13 16:16:49 följande:
    Jag har också varit orolig för det, fast tidigare men bm säger varje gång att det är rumpan uppe och huvudet nere. Kanske kan få en snabb tid på måndag hos din bm annars? smile1.gif
    Det låter ju lovande!!

Ja kanske ska avvakta över helgen o ringa bm på måndag om det fortfarande känns lika!
  • KarinIngrid
    Skumbollen skrev 2015-03-13 16:38:11 följande:
    Men har inte bebisen varit fixerad/ruckbar innan, eller har den varit rörlig hela tiden?
    Den har varit rörlig hela tiden. Huvudet ner men rörlig sa bm när jag var där förra veckan
  • KarinIngrid
    ToveS skrev 2015-03-13 17:02:24 följande:
    Samma här, bm sa att den troligtvis inte fixerar sig när man fött en gång tidigare, att den heller kanske inte "åker" så långt ner. Men det berodde väl på om man är förstagångsföderska eller ej smile1.gif
    Fast för mig är det ju första.

Så kan tycka att den inte borde vara rörlig i v 39!!
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?