Inlägg från: tovemaja |Visa alla inlägg
  • tovemaja

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

snö 81 skrev 2015-02-07 11:35:41 följande:
    Jag kan inte heller ha mammabyxor - dom verkar inte vara sydda för gravida kvinnor ;)
    hahahah, neej... inte efter vecka 25 i alla fall :)
  • tovemaja
    LillLouise: kan inte heller sova de flesta nätter... men är ju ledig från och med nu! Så jag får väl sova på dagen kanske..?

SvanE: stackars, stackars dig!! Fy va jobbigt!
  • tovemaja
    laila88 skrev 2015-02-08 16:25:23 följande:

Suck, idag ringde min far. Han bor i ett annat land och är hjärtsjuk. Så då han säger att han vill komma i mars och kanske va här då bebisen kommer, känns det elakt att neka. Men jag gjorde det ändå! Det känns som att man vill ju ha ensamtid i början, man vet aldrig hur jobbigt eller lätt det kommer gå där i början.

Jag föreslog att han kunde komma i april eller maj istället. Och hänvisade till att det brukar va så man vill ha egentid i början då bebisen kommit. Dessutom om han vill träffa sitt kommande barnbarn så kanske det inte ens hinner komma medans han är här, och då känns de ju onödigt.

Hoppas ju att första tiden kommer kännas lätt och att det är hyfsat problemfritt. Men kan nog va rätt skönt med egentid att lära känna bebisen ändå! eller hur?

tycker du gör helt rätt! Makens familj bor alla i samma stad som oss, så de lär ju komma någon sväng efter ett par dagar (dock med stark påpekan om att det gäller någon/några timmar i taget i början!). Min familj som alla bor på västkusten lär jag åka och hälsa på efter påsk någon gång, när Plutt är runt en månad kanske...
  • tovemaja

Och jag känner att graviditeten får vara läääänge än plötsligt! Är ju inte beredd på spädis känner jag! Kan man få en manual?

• tovemaja
    Cymi skrev 2015-02-09 01:08:53 följande:

Är det någon mer som fått problem med huvudvärk? Jag hade det i början av graviditeten men sen har varit bra, och nu har jag haft ont i huvet konstant i en vecka, Alvedon gör typ inget. Säkert dels spänningshuvudvärk, kan ju knappt sova skönt längre :P ska iaf till bm på onsdag så får se om järnvärdet kanske sjunkit trots tabletter...

Jag hade en vecka med huvudvärk som var riktigt jobbig! Inget bet på den, precis som du säger. Men efter att Ha gjort en del extra koller konstaterade BM bara att det inte var Hf och att man har sämre immunförsvar som gravid. Segt, men det gick ju över i alla fall!

Snart dags för del två av profylaxen nu! Kul!
  • tovemaja

Fina magar madelia och trollunge!

Var på både profylaxkurs (sista delen) och storföreläsning om att föda igår. Om någon av er är från Linköping måste Ni gå på föreläsningen! Jättebra! Kursen däremot har varit... Ok. Varken mer eller mindre. Och föräldragruppen värdelös. Men men! Hottar kanske andra att umgås med senare!

• tovemaja
    Kpax skrev 2015-02-10 11:41:54 följande:

Jag blev skickad från bm till förlossningen för ultraljud idag, hon var inte säker på hur bebisen låg. Men hon har tydligen vänt sig och ligger med huvudet neråt nu, så jag slipper vändningsförsök :)

Ligger här med ctg nu, rutin antar jag.

Jag har förresten för första gången känt hur det känns när kroppspulsådern kläms ihop för att man ligger på rygg! Kallsvettig, illamående och jävlig. Bestämde mig för att höja ryggstödet, men då sabbade jag tydligen kurvan, så nu måste jag ligga här ännu längre.

Känns både och med att hon ligger rätt. Nu kommer jag säkert gå över tiden och bli igångsatt sista veckan i mars istället för att bli snittad i slutet av februari... Men å andra sidan var jag ju helt inställd på vaginalt tills helt nyligen, och det är ju något jag vill uppleva.

skönt ändå att bebbe lagt sig rätt! Kul med UL också, såååå längesedan man såg Plutt nu ju!
  • tovemaja
    snö 81 skrev 2015-02-10 12:28:47 följande:
    Jag har ju "turen" med mitt höga blodtryck att jag fått kolla på plutten där inne 3 gånger efter RUL och har ytterligare 2 inbokade koller innan BF :)
    orättvist :)
  • tovemaja
    KarinIngrid skrev 2015-02-11 08:22:55 följande:

Vecka 35 nu alltså!
    Det börjar närma sig rejält.
    Har ni packat den berömda väskan ?

vad ska man ha i ?

Jag har lagt ner ett par mjukisbyxor till mig och 3 ombyten till pluppen sen tog det stopp :)

är i slutet av v.37 och packade väskorna förra veckan efter att bebisen fixerat sig. Är förstföderska så VET att jag har med mig alldeles för mycket, men va tusan, hellre det! Bjuder på min lista.

Till Plutt (skötväskan)
    bärsjal, babyskydd (monterat), blöjor 8st (BM:s rekommendation), 2 bodys stl 50, 1 body stl 56, 1 byxa stl 56 och 1 stl 50, 1 par "gossockar", 1 par vanliga sockar, pyjamas, kofta, gosig overall, tossor, innemössa, utemössa, vantar, filt.

Till mig
    Mysdress large, tofflor, morgonrock, amningslinne, amningstopp, trosor x3, amningsbh x2, sockar x3, amningsinlägg, bröstvårtskräm, mjukt toapapper, nattbindor största stl, lypsyl, hudkräm, hårborste, tandborste+tandkräm, schampoo+balsam, bok, mobil+laddare (agerar kamera), leggings, klänning, vattenflaska + favoritdrycker, dagbok, plånbok m. leg osv

Till maken
    Pengar, matlåda, duschtvål, två ombyten (t-shirt, kallingar, sockar osv), tofflor, hoodie m. dragkedja (så att han lätt kan ha plutt hud mot hud, mobil + laddare, tandborste.

Ni omföderskor får gärna skratta åt min långa lista men också påpeka vad jag glömt!

• tovemaja

ang. blöjor och bindor... jag vet att det finns på BB, men BM sa att folk har börjat sno så mycket blöjor just, så de lägger inte fram så mycket utan man måste hålla på och be om mer. Och bindorna är ju enorma och man vet inte på förhand om de kommer att känns för stora eller lagom, så det är därför jag tar med egna också :)

Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?