Inlägg från: snö 81 |Visa alla inlägg
  • snö 81

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

tovemaja skrev 2016-02-24 19:54:39 följande:

Ettårskontroll idag! 11,5 kg och ca 75 lång.. Fyller år på lördag... Galet!!!

Ja, det är ju helt galet att våra små börjar fylla år nu!!
  • snö 81
    ebe91 skrev 2016-02-26 12:57:22 följande:

Nu är vi inlagda på barnkliniken... Han hade 41,4 i temp när vi vakna, stackarn :/ blir att ta massa prover idag och observera till iaf imorgon. Sambon ligger hemma med halsfluss o 40 graders feber till råga på allt. O jag har ångest för att börja jobba på tisdag. Måtte Bosse vara frisk då!

Men stackars liten, han måste ju vara helt knäckt efter så många dagar med jättehög feber. Krya!!
  • snö 81

Nu kan man lugnt säga att vi har en kille som går! Senaste dagarna har han börjat gå och gå och gå, kryper gör han bara i undantagsfall :)

• snö 81
    septemberbarn08 skrev 2016-02-29 19:25:15 följande:
    Samma här. Sen i torsdags går hon mer än hon kryper, ibland nästan springer hon fram :) känns så kul att ha en bebis som är "tidig" med nånting istället för den där pressen vi kände när syskonen var små och alla ville påpeka att något måste ha varit fel när de inte gick.
    Tage blir också ivrig och vill nästan springa fram, men jag tycker gott att han kan öva på att bli lite stadigare först ;)
  • snö 81
    ebe91 skrev 2016-03-01 09:46:08 följande:

Jahapp, idag skulle man ha börjat jobba men jag vabbar. Sonen är äntligen mycket piggare (fick några utslag igår, men febern är borta - känner mig säker på att det är denguefeber han drabbats av). Sambon däremot låg hela gårdagen med migrän och febern steg på kvällen. Han är fortfarande inte återställd, även om huvudvärken minskat sen igår. Så jag blir hemma imorgon också. Sen förhoppningsvis kan jag åka på jobbet på torsdag!

Idag ska jag börja baka lite inför sonens 1årskalas på söndag. Shit, ett år sen redan. Bebis börjar bli stor!

Aj då, ingen jättebra start på att gå tillbaka till jobbet. Men skönt att Bosse är piggare nu i alla fall!!
  • snö 81
    LillLouise84 skrev 2016-03-01 11:37:46 följande:
    Men vad tråkigt att börja med att vabba. Inte den bästa starten direkt. Hoppas att både Bosse och sambon piggnar till så du kan gå till jobbet.

Visst är det galet att de redan fyller ett år. Idag var jag och W på leksaksaffären och köpte hans present. Tre veckor kvar, men jag gillar att vara ute i god tid.
    Present ja, det har jag inte ens hunnit fundera över än. Och här är det ju inte ens två veckor kvar till 1-årsdagen.
  • snö 81
    ebe91 skrev 2016-03-03 07:29:18 följande:

Igår rensade jag Bosses garderob, det mesta i stl 74 åkte ut och jag packade in en stor hög nya kläder (fick en beställning från h&m). Men fasiken allt i stl 80 är ju jättestort på han! Kanske blir bättre efter någon tvätt, haha! Vi ska på 1-års koll 22 mars, men vägde han förra veckan då vi var in på sjukhuset - 8825g så han är inte så stor har jag förstått :)

Och detdär med att sova i egen säng i eget rum går inte så bra.... Jag kan inte slita mig från han. När han var sjuk sov han givetvis med oss, men nu när han är frisk hade vi ju tänkt få in han till sitt rum. Han är väldigt lättväckt så tills lillasyster är här är det bäst om han sover i eget rum för att inte störas. Men ikväll jobbar jag och är inte hemma förrän ca 22:30-23, så då kommer säkert sambon ha lagt honom i sitt rum och mitt mammahjärta kommer värka ännu mer av saknad...

Nä, han är inte så stor då :) Min dotter har legat mitt på normalkurvan från födsel och gör det fortfarande (6 år nu) och hon vägde 10 375 g när hon var 1 år. Tage lär väga nånstans mellan 12-12,5 kg nu när han blir 1 år ;)
    Här går vi snart över till strl 86 som är just från 1 år, så klädmässigt ligger han precis inom "åldersspannet"

Tage sover hela nätter i egen säng, har alltid gjort, och nu i helgen ska han få flytta i eget rum. Vi har precis gjort klart målning och tapetsering där inne och på lördag åker vi till Ikea och köper lite inredning till hans rum.
  • snö 81
    septemberbarn08 skrev 2016-03-06 13:57:03 följande:

Lite pinsamt ämne nu men.. nu har det ju gått ett år sen vi fick våra små. Hur ofta har ni sex?

Vi har kanske haft sex 4 gånger sen Selina föddes och ingen av gångerna har direkt gått bra:( senast var nog ett halvår sen och jag känner mig som världens sämsta sambo. Jag tycker inte alls om min kropp och det gör ju sitt. Har ingen ork eller tid att tänka på sex och då finns det ju ingen lust heller plus att amningen säkert gör det värre. Sambon försöker att inte pressa mig men visar förstås att han vill och längtar. Jag känner en enorm press, att hitta någon slags lust som inte finns där och att när vi väl ska ha sex så måste det blir perfekt eftersom det är så länge sen nu. Vi försökte tidigare idag men jag har så sjuuukt ont där nere att bara han tar i mig vill jag gråta. Hur fasen ska man då hitta någon lust?

Det är alltid jag som haft störst sexdrift av oss två så nu känner jag inte alls igen mig själv! Bör jag kolla upp smärtan eller är det normalt i och med att jag ammar än? Fick ju inga skador alls under förlossningen men ändå gör det så ont :(

Sedan Tage föddes har vi haft sex allt mellan 1-3 ggr/vecka. Jag var helt sagolikt kåt efter förlossningen så vi väntade 10 dagar efter att han var född innan vi körde ;)
    Nu när jag dragit runt här hemma i över ett år utan social och intellektuell stimulans, som jobbet ger, börjar jag känna att lusten inte finns där på samma sätt längre. Men den 30/3 börjar jag äntligen jobba igen!! Det tror jag kommer göra susen för mitt humör på alla sätt och vis.

Efter dottern föddes (levde med en annan man då) tog det nog 5 månader innan vi hade sex och sen kanske det hände 1 gång varannan månad. Så jag vet hur det kan vara!!
  • snö 81
    Astilbe skrev 2016-03-10 11:51:57 följande:

Hur mycket äter era nu? Hur stora mängder och hur ofta? Tycker alltid att det ser så himla lite ut på tallriken, men då är ju mina referenser bara till hur vuxnas tallrikar brukar se ut.. Liten verkar nöjd just nu som det är men tackar heller ALDRIG nej till mat, så det är så svårt att veta vad som är lagom...

Jag har inte heller någon bra koll på hur mycket han borde äta per gång. Men han älskar mat och vill gärna äta heeeeela tiden :)
    Hur som så får han gröt på morgonen vid 7, sen vid 9 när jag kommit hem från att lämna barn på skola och äter frukost så får han antingen lite banan eller ett rån med lite smör och ost på. Vid 11.15 får han lunch och efter det vilar han 1.5-2 timmar. När han vaknar får han en banan till mellis. Typ 16-16.30 äter han middag och sen gröt igen till kvällen vid 19.
  • snö 81
    ebe91 skrev 2016-03-12 07:45:17 följande:
    Bosse äter väl helt okej, trors det hade han ju bara gått upp 50 g på 6-7 veckor när vi kollade sist. O han är ju också rätt liten :) och ännu har han inte börjat gå, då kan de ju stanna av ännu mer!
    Ska bli spännande att se hur mycket Tage gått upp sedan 10-månaderskollen. Han promenerar runt här hemma hela dagarna, men han är ju samtidigt matglad :)
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?