Inlägg från: snö 81 |Visa alla inlägg
  • snö 81

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

ebe91 skrev 2015-12-25 15:26:34 följande:

Vi hade en jättebra jul igår! Idag fortsätter vi hos min mamma, är påväg dit nu. Tyvärr kan inte min syster komma då hon jobbar och min ena bror är "fast" i torneådalen då vi har regn (?!) och nollgradit... Inväntar även den där stormen dom lovat oss...

Nåja, bjuder på en bild på mitt charmtroll från igår!

Ja, fy tusan så det regnade tidigare idag. Vi är ute i skärgården och ska stanna här till imorgon, men det är så halt så vi skulle inte ens kunna åka hem om vi ville. Ur led är vädret!!
  • snö 81

Tage äter burkmat, men smakar vanlig mat emellanåt. Han älskar leverpastej :)
    Jag är helt överlycklig att han precis nu åt en burk med 8-månadersmat. Han har fått kväljningar av all burkmat med bitar, har bara kunnat ge Hipp 6 månader som är helt slät.
    Nu öppnade sig en helt ny värld i form av mat här :) Känns som att vi kommit ett litet steg närmare vanlig mat...

• snö 81
    ebe91 skrev 2015-12-30 17:31:40 följande:

Sist var det min noublesse-ask ungen kom åt, idag paradis-asken.... Kan ju tillägga att han ratade middagen efteråt, den var tydligen inte lika god som chokladen jag grävde ur hans mun...

Choklad är ju gott ju!! ;)
  • snö 81
    septemberbarn08 skrev 2015-12-30 19:50:28 följande:
    Här var det ostbollar som gällde idag! Storasyster hade lämnat påsen framme och Selina hällde ut ALLT i fåtöljen och satt och smaskade. Mumsigt! :)
    Men perfekt, en ny maträtt att erbjuda henne ;) (Hade ju kunnat hade jag infogat en skrattgråtande emoji)
  • snö 81

Vi var på 1-årskalas idag och då slog det mig att snart är det ju våra små som fyller år... Herrejösses så fort tiden går ändå!!

• snö 81
    LillLouise84 skrev 2015-12-30 22:39:04 följande:
    Ja oj vad veckor och månader springer iväg! För ett år sen diskuterade vi barnvagnar, babyskydd, vad för kläder och hur mycket vi skulle behöva. Nu sitter i alla fall jag och säljer iväg allt.
    Jag har sålt lite vartefter, men vissa saker verkar omöjligt att få sålt dessvärre.
  • snö 81
    LillLouise84 skrev 2015-12-31 22:47:04 följande:
    Jag har sålt iväg bilstolen och åkpåsarna till den och lite kläder. Amningspump, amningskudde och bärsele får jag inte iväg trots nyskick och 150:- styck. Men jag planerar att vara med på en barnloppis i vår och försöka kränga iväg rubbet. Det är så skönt när det blir lite utrymme i källaren
    Jag har ute babyskyddet på Blocket, men inte en människa hör av sig. Vår liggvagn, toppenfin, har jag ute för andra gången. Inte heller där något intresse.
    Alla fina kläder har jag sålt på Tradera, urtvättat eller med fläckar har jag faktiskt kastat. Har även sålt en del gravidkläder på Tradera
  • snö 81
    tovemaja skrev 2016-01-01 15:32:56 följande:

Snö och lillLouise: är era babyskydd nyköpta till 2015-barnet?

Ja, efter förra barnet sålde jag rubb och stubb så allt var nytt inför Tage :)
  • snö 81
    LillLouise84 skrev 2016-01-01 16:10:55 följande:
    Mitt köpte jag nytt till första barnet våren 2013. Eftersom vi planerade att ha två tätt så sparade vi den. Nu fick jag den såld för några dagar sen. Den kostade nästa 2000:- ny och jag fick 700:- nu så jag är nöjd.
    Oj, vad bra! Vi köpte vårt i januari och använde det fram till november ungefär. Har lagt ut det för 700:-, men ingen har hört av sig :(
  • snö 81
    Lavish skrev 2016-01-01 21:26:52 följande:

Idag tog Linnea sina första steg!

Sen några veckor tillbaka har hon kunnat stå utan stöd, ofta reser hon sig bara rakt upp från sittande utan att hålla i något, och står sen och kaxar upp sig och hoppas på beröm en liten stund innan hon sätter sig igen. Man har också kunnat ställa ner henne på fötterna så står hon kvar själv en stund sen. Men hon har inte försökt gå tidigare.

Idag kom jag på henne med handen i en av lådorna i badrummet där hon hittat en deodorant hon tänkt äta upp. Kom in för att skälla och ta den, då släppte hon kanten och gick tre steg fram till mitt ben och klängde sig fast! Utan någon annan uppmuntran än "Nej Linnea!!!" (Hon blir alltid lika glad när man säger så, hon verkar ta det som ett kvitto på att hon gjort något rätt). 

Hon blir tio månader på måndag, så det är ju mycket tidigare än sonen som tog första steget några dagar före ettårsdagen. 

Oj, vilken tjej!!
    Tage kör raketfart i utveckling just nu, men här är vi ännu en bra bit ifrån att gå :) Vi monterade ihop hans gåvagn i helgen och han var helt överlycklig när han kunde gå med den :)
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?