Inlägg från: tovemaja |Visa alla inlägg
  • tovemaja

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Sparv15 skrev 2015-02-01 09:36:02 följande:

[quote=74780164][quote-nick]tovemaja skrev 2015-02-01 04:32:50 följande:[/quote-nick]

zzzzzzzzzzzz.... jaha... dags att vakna klockan 04.00 tydligen. Det är GULD att ha en bäddad gästsäng att krypa ner i när det inte går att sova vidare i den gemensamma märker jag!

Sparv15: måste du jobba så länge som du tänkt då? Det sliter ju enormt på en nu! Jag är så glad över att bara jobba 3,5 dagar till, hade inte pallat mer! Kommer att ha 27 dagar till BF min sista arbetsdag men gör inte mycket vettigt när jag är där, plus att jag har 1,5 timme till jobbet enkel väg så känns lite jobbigt bara att åka dit också. Kanske hade resonerat annorlunda om jag jobbat i närmsta stad.

Nähe, dags att försöka somna om i gästsängen nu då!

[/

Nej jag inser ju egentligen att det inte funkar längre. Problemet är att jag tänkte jobba fram till sportlovet eller veckan efter och då skulle kunna sätta slutbetyg på några elever. Har dessutom utvecklingssamtal som borde göras nu innan v 8. Finns ingen direkt som tar över dom och det skulle innebära jobb dagtid och kvällstid för mig dom sista veckorna då jag känner att jag snarare borde trappa ner. Ska höra med bm om det inte kan finnas möjlighet för sjukskrivning ändå pga blodtrycket.

Jag är också lärare och mitt uppe i usamtalen. Men jag lade dem dagtid och alla fick EN tid. Funkade inte den får de avvakta och ha samtal med min vikarie efter att jag gått hem. Jobbar fram till sportlovet (v7) jag också. Några av eleverna ska få betyg av mig men de lämnar in till lovet och jag kan sedan sitta hemma och rätta i lugn och ro i min egen takt. Har en väldigt stöttande chef!

Lägg över det du kan på vikarie! Vad undervisar du i för ämnen?
  • tovemaja
    septemberbarn08 skrev 2015-02-01 16:14:23 följande:

Nu behöver jag lite råd och hjälp.

Jag har haft problem med magkatarr i flera år som lite då och då fräter upp magsår om jag inte bromsar det med mediciner.

Har testat Omeprazol men de spydde jag som en gris av tyvärr. Fick Esomeprazol som fungerade bra, använde dessa ganska lång period.

Nu har min magkatarr kommit tillbaka i och med att allt trycks uppåt. Halsbrännan och de sura uppstötningarna får mig att må illa också.

Pratade med läkaren i tisdags som skrev ut Esomeprazol igen. Hon är ganska noga med att inte skriva ut vad som helst nu när jag är gravid och sa även nu att denna skulle vara okey. När jag skulle hämta ut medicinen i onsdags ville dock inte hon på apoteket sälja dem till mig utan tyckte jag skulle prova Losec istället (som jag förstår är i princip samma som Omeprazol?). Tagit fjärde tabletten imorse och upplever inte ett dugg förbättring. Däremot reagerar magen idag och jag mår sååå illa.

Vill inte fortsätta med Losec nu och vet inte om jag vågar ta Esomeprazol när apoteket typ sa "ja det är ju upp till dig om du vill riskera något". Samtidigt vet jag hur jävulskt dålig jag blir om magkatarren går för långt:(

Vad gör jag? :(

jag hade lätt litat på läkaren om jag var du! Bra att de är uppmärksamma på apoteket men någon måtta får det väl vara om en läkare skrivit ut och receptet är nytt? 

Pratade med min BM om läkemedel i fredags.. hon sa att det mesta INTE hamnar hos bebis pga. placenta-barriären... men självklart är det bra att vara restriktiv!
  • tovemaja
    Trollunge85 skrev 2015-02-03 07:58:11 följande:
    Jag tänker lite tvärtom. Tanken är att vi ska ha bebisen i baksätet just för att jag (eller mannen) inte ska kunna ha möjlighet att reagera på bebisen när den skriker och få för oss att det går att lösa när man är ute på vägarna. Jag är rädd för att tappa fokus på vägen en kort (eller längre) stund för att försöka lösa krisen där och då och riskera att krocka. Inte för att det behöver inträffa men just nu är det så jag resonerar. När det väl är dags kanske jag resonerar annorlunda.
    Precis så tänker vi i också! Minska risken att man gör något dumt på vägen...
  • tovemaja
    Mimipig skrev 2015-02-04 17:38:28 följande:

Min man har fått ett jobbuppdrag på en båt utan möjlighet att ta sig i land en heldag från 07-20 exakt två v innan bf. Eftersom han blev av med sin fasta tjänst i januari vill han helst inte tacka nej till jobb/pengar/uppdrag. Jag har inte förbjudit honom utan sagt att han måste ta beslutet själv och leva med ev konsekvenser. Min mamma födde mig ca 10 dar tidigt och brorsan likaså. Finns det nån föda-tidigare-ärftlighet? Hur hade ni resonerat?

Jag har is i magen och tänker att man gissningsvis känner att något är på g innan Go-time så att säga... Jag hade lätt låtit mannen jobba, åker själv till Falun(5tim bort) i v.38 för 4 nätter borta...

Men jag tror verkligen att jag kommer gå över tiden av någon anledning!
  • tovemaja
    Misty W skrev 2015-02-04 17:12:12 följande:

Fan idag blev allt skit igen... Kommer dom här Depp/skrik & panik dagarna oftare på slutet?

Jag känner mig så jävla oduglig! Osjälvständig, ensam och hjälplös. Helt galet hur less man kan bli ena dagen och glad/relativt vanlig den andra dagen...

Kram!
  • tovemaja

Å va det pirrar i magen när ni skriver om hur nära det faktiskt är! Jösses! Inte varit nervös för förlossning m.m innan men nu är det plötsligt verkligt! 29 dagar kvar till bf!

• tovemaja

nedräkning!!! Haft sista lektionen på min sista arbetsdag! Nu är det bara 10 elevtexter som ska rättas och sedan mina vänner är jag ledig till januari 2016!!!!!!

COUNTDOWN!

• tovemaja

så jäkla gött att få sova ut idag! Sov 9 timmar!!! Med de obligatoriska kisspauserna såklart!

Vägde mig eftersom jag gick in i ny vecka i fredags och den står på +16kg, ungefär samma som sista månaden alltså. Ang. kläder, HUR är ni byggda ni som kan ha era vanliga kläder? Jag kan ju inte ens ha mammabyxorna längre utan får nöja mig med tights och klänning. Fattar inte hur det är möjligt att ha sina vanliga kläder i tredje semestern? Och min mage är inte ens så stor utan ligger under mittenkurvan?
    Idag, lugn dag och sedan in och fika med kompisar. Mysigt!

Bifogar en magbild nu från v. 37.

Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?