ebe91 skrev 2016-06-07 10:19:25 följande:
Sista 5 månaderna har Bosse varit mer eller mindre som en klocka, ätit rätt likadant och sovit samma. Förutom sista veckorna. Han är som en igel. Vägrar sitta själv, leka själv och liknande. Det räcker inte mer att sitta bredvid mig utan han ska sitta på mig, jag ska bära på han överallt och leker vi med leksaker ska han sitta i mitt knä och leka. Känns som att jag håller på att kvävas. Får liksom inte ens kissa i fred, tidigare har han bara följt med men nu ska han sitta i mitt knä när jag sitter på toa... Och han gormar sååå med maten, får knappt i han något. Han skakar bara på huvudet och säger "näää". Och lyckas man få in en sked så gräver han ofta ur munnen. Även kvällsvällingen vägrar han, får i han kanske 50-100ml och han brukar äta 220-270 typ... Jag har provat att han får äta själv, med eller utan bestick, olika maträtter osv. Sånt jag VET att han tycker om vägrar han... Han grinar inte eller så vid matbordet, vägrar bara öppna munnen helt enkelt... Jag håller på att bli tokig på han, och med en ny bebis närsomhelst (14 dagar till bf) orkar jag inte riktigt med dethär, världens suraste och gnälligaste unge (konstigt när man inte äter liksom...).
Hah åh vad jag känner igen mig! Olle har också börjar strula med maten nu och har slutat sova i egen säng. Vägrar vägrar vägrar somna där, samt gallskriker om han vaknar där efter vi lyft över honom i sömnen.
Vägrar äta (även goda saker som jag vet att han gillar), bara vänder bort huvudet och kniper med munnen. Vill inte "tvinga" honom så då tackar jag så hjärtligt och så får han gå ner. Men sen blir han ju hungrig och gnällig bara en liten stund senare för att sedan göra samma sak igen - vägra äta. Går lura i han ibland om han får leka med något eller i värsta fall se något på youtube, men vill ju inte lära han att se på padda när han äter. Men dom gånger jag låtit han göra det har han verkligen ätit så lite att jag blivit orolig.
Lillebror är ju här dessutom och jag är själv med båda på dagarna, så det är ju just typiskt att dom ska börja strula just precis när man inte vill det haha...
Olle har dock fått jättemånga tänder nu, även kindtänder så HOPPAS det beror på det och går över snart.