Inlägg från: JhjärtaK |Visa alla inlägg
  • JhjärtaK

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Mu har jag gått bananas på Zalando och beställt mammakläder för drygt 5000 kr, oops! men jag antar att det är få saker som kommer att passa, om jag har riktigt tur så kanske hälften.

Införskaffade en gravidbaddräkt också då jag börjar gå på gravidvattengympa snart. Ser mycket fram emot det!

• JhjärtaK
    Skumbollen skrev 2014-10-06 09:04:53 följande:
    Gud vad roligt! Hellre köpa i början så man verkligen använder kläderna. Sist hankade jag mig fram, sommaren var ju enkel att vara stor på då man inte har så mycket kläder då, men det var surt att köpa nya mammakläder med typ sex veckor kvar sen. Dessutom gav jag bort dem så nu har jag inget ändå :)

Hittade du någon bra jacka? Jacka behövde jag inte sist heller på sommaren men inser nu att jag/vi kommer vara som störst när det är som kallast :)
    Jacka har jag kvar från graviditeten med dottern som tur är. Jag köpte den på PoP precis innan de slutade sälja gravidkläder. Men de hade ett antal jackor som såg varma ut med gott om plats för magen

Vår dotter kom i mars så nu är jag i precis samma "situation" rent klädmässigt. Det som är bra är att man inte fryser så mycket som höggravid trots att det är kallt
  • JhjärtaK
    Misty W skrev 2014-10-06 17:07:57 följande:
    Vilket lyx! Jag har B-förare 16/3 men inte rul förts 27/3 :(

Varför är det så olika när man har rul? Jag kommer vara i v.20+6 när jag har. Det känns lite för sent, eller?
    Tror att det är ok att göra RUL i vecka 21 men lite sent känns det allt. Dock kan de se desto bättre ju senare man gör RUL men om det skulle vara något allvarligt fel på bebisen så har man inte mycket tid att ansöka om sen abort ex eller ta fostervattenprov. Men den risken är ju minimal verkligen.

Har du och din bm räknat efter senaste mensen eller vet du när du hade ÄL?
  • JhjärtaK
    sommarstad skrev 2014-10-06 20:01:13 följande:

Oj den blev visst liggande. Konstigt när den inte är sån i mobilen. Har tyvärr ingen tillgång till dator idag så ni får leva med den bilden :)

Fin mage sådär långt ner! Är lite avundsjuk då min mage aldrig blev så neråt utan alltid var högre med dottern och verkar bli samma denna gång, att magen börjar typ vid brösthöjd
  • JhjärtaK
    Mimipig skrev 2014-10-06 22:33:52 följande:
    Härligt att höra! Jag tog en tur till Glammom i Stockholm (finns även som nätbutik!) i helgen och köpte fyra snygga klänningar som jag ska vara läcker i när vi drar en v till New York i nov. Kändes inte alls onödigt, utan helt nödvändigt. Förresten - någon som har tips på bra babybutiker i NYC?
    Oh, NY, härligt! Har tyvärr inga tips då jag inte hade barn när jag var där men någon annan kan säkert tipsa

Glammom alltså, den har jag inte hört talas om, bara Proud (köpte en del toppar, någon kofta, ett par tights och en kjol där när jag väntade dottern). Skall kolla in deras webbutik
  • JhjärtaK
    Mimipig skrev 2014-10-06 22:36:29 följande:

Foglossning - vem kan ställa en diagnos och vad finns det för hjälp? Jag vet inte ens om det är vad jag har, för det gör inte ont att gå eller att kliva i trappor, vilket verkar vara obligatoriskt. Det värker så i ryggslutet, svanskotan och sittbenen bara. Andra diagnoser?

Vad jag minns så gjorde det aldrig ont för mig att gå i trappor. Det bara värkte i ryggslutet så in i bänken. Prata med din bm, de har läkare kopplade till sig som kan ställa diagnos (och även sjukskriva om det blir för jobbigt).
  • JhjärtaK
    mizzidus skrev 2014-10-07 06:35:24 följande:
    16+5 menar jag haha :P
    Fin mage hos dig också
  • JhjärtaK
    snö 81 skrev 2014-10-08 08:25:15 följande:
    Håller helt med om de svarta byxorna - mina blev mer grå än svarta redan efter 1-2 tvättar :(
    Ett par svarta som jag köpte under graviditeten med dottern gick sönder efter bara två veckor, som tur var hittade jag (efter myyyycket sökande) dem i samma storlek i en annan butik. De fanns tyvärr inte online. De höll hela graviditeten som tur är
  • JhjärtaK
    Lejonhierta skrev 2014-10-08 08:35:16 följande:

Jag har köpt samma stl (34-36 dvs S) på HM som jag har annars också, men har noterat att just deras svarta jeans är smalare och även stelare trots att man haft dom någon dag -sjukt osköna vs övriga jeans -jag har 4 par. Favoriterna är en som de har med extra låg skärning fast hög mudd (hatar hög mudd men hittar inga med låg som jag vill ha) de har även lite slitdetaljer på benen. Sitter perfekt på mig. De svarta åker gärna ned och ger aningens Gällivare i häcken trots att de är så tajta, men antar det är för att tyget liksom inte formar och ger efter, för har ett par blå likadana och de är sjukt mycket skönare... Deras tröjor och toppar behöver jag numera M i för magen är så stor. Kom på att jag köpte en jeanskjol i stl 36 men den var liten i stl även om rumpan och benen. Konstigt för jag har bara fått mage.

Har beställt lite toppar från Lindex, men är riktigt irriterad på att man bara kan köpa på nätet och inte prova, för vill man skicka tillbaka så får man ju betala frakt = kostar ju att prova kläderna. Nåväl, köpte tre toppar och två är lagom och en är jättestor trots samma stl.

Har dock handlat en del på Bonprix och är faktiskt nöjd. Mest för att jag tycker de har ganska hyfsat utbud men också riktigt bra priser. De är snarare något stora i stl så kan vara något att tänka på. Enda jag är missnöjd med är en manchesterkjol som är vinröd, den var inte alls sådär fint djupröd som jag väntat mig, men behåller den i alla fall. Tråkigt med Bonprix är att de inte är så snabba i leveransen -eller så är jag otålig ;) . Har även köpt vinterjacka här.

Jag har gärna termoleggins till kjol nu på hösten och har helt enkelt handlat billiga på ica/ citygross men gått upp en stl och funkar, men viker ner precis vid magen. Möjligt det går att klippa ett V och tråckla för att de ska bli lite vidare uppe i linningen som är lite stummare än resten.

Funderar på mina frusna ben i vinter, over knee eller knälånga raggisar kan ju funka till kjol och termoleggins men vete katten om jag vill lägga ut snordyrt med pengar på termobyxor, såg att Halens har termokjol billigt, frågan är hur de är uppe i midjan och om det går vika ned framtill eller hasa ned utan att man ser ut som tonårssonen där kallingarna helst ska synas 5 cm ovanför jeanslinningen...
    Någon som har koll? -tyckte priser var ok 250-300 beroende på kort/lång modell.

Finns ju ett alternativ till och det är ju att emigrera till varmare land och komma åter sista veckan man får flyga Tungan ute

Kram på er...

Jag tror att jag kör på mina vanliga termobyxor men helt uppknäppte och med hängslen istället. Det funkade när jag var gravid med dottern iaf, känns ju som du säger onödigt att lägga mycket pengar på något sådant som ev inte kommer att användas så mycket.

De mammajeans som jag köpt från hm nu hasar ner heeela tiden, så sjukt störande! Antar att det är för att de är tightare i benen och att jag ännu inte fått någon gigantmage som håller dem uppe
  • JhjärtaK
    Skumbollen skrev 2014-10-08 10:57:38 följande:

Tänkte bidraga med en magbild från mig som inte är så pinnsmal från början. Vecka 17+2 imorgon fyller vår son 1 år och jag är lika stor denna gången i vecka 18 som jag var i vecka 25 sist så det märks ju att det inte var så länge sen man var gravid ;) phpEhQdAH10875.jpg

Åh vilken fin mage!

Nu har jag varit på läkarbesök och vi fick oss en titt på de små igen . De mådde fortfarande fint och vi fick svar på de flesta av våra frågor.

Nu låg de på snedden båda två med huvudena åt höger och sprattlade och deras huvuden var knappt 3 cm i diameter. Nästa torsdag blir det nytt UL på specMVC. Så spännande! (Liiite för spännande till och med )
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?